Τρίτη, 27 Σεπ, 2022
Τα κεντρικά γραφεία του κρατικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα της Κίνας, CCTV, στο Πεκίνο στις 26 Φεβρουαρίου 2011. (STR/AFP/Getty Images)

Το Πεκίνο πλήρωσε εκατομμύρια σε ραδιοφωνικό σταθμό της Ουάσινγκτον για να μεταδίδει προπαγάνδα

Το κινεζικό καθεστώς έχει καταβάλει σχεδόν 4,4 εκατομμύρια δολάρια σε ραδιοφωνικό σταθμό με έδρα την Ουάσιγκτον για να μεταδίδει προπαγάνδα στα αμερικανικά νοικοκυριά, όπως δείχνουν νέες ομοσπονδιακές αποκαλύψεις.

Το CGTN, ο παγκόσμιος βραχίονας του κρατικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα CCTV της Κίνας, έχει καταβάλει 4,35 εκατομμύρια δολάρια από τον Ιούλιο του 2019 στον WCRW, έναν ημερήσιο ραδιοφωνικό σταθμό που καλύπτει την Ουάσινγκτον, τη Βιρτζίνια και το Μέριλαντ, για να μεταδίδει το περιεχόμενό του για 12 ώρες κάθε μέρα.

Λίγο γνωστό στους ακροατές είναι ότι το Πεκίνο ελέγχει μεγάλο μέρος του τι βγαίνει στον αέρα. Μια συμφωνία που υπογράφηκε τον περασμένο Ιούλιο -και αποκαλύφθηκε σε μια κατάθεση στο Υπουργείο Δικαιοσύνης την περασμένη εβδομάδα- απαγορεύει στον ραδιοφωνικό σταθμό να τροποποιεί ή να συντομεύει το περιεχόμενο του προγράμματος του CGTN ή να εισάγει διαφημίσεις χωρίς ρητή άδεια από τον κινεζικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, το γραφείο λαμβάνει τριμηνιαία στοιχεία επιδόσεων από τον ιδιοκτήτη του ραδιοφωνικού δικτύου, τον όμιλο Potomac Radio Group με έδρα τη Βιρτζίνια, σύμφωνα με την κατάθεση, την οποία ανέφερε πρώτη η Washington Free Beacon. Οι εκθέσεις αυτές περιλαμβάνουν ανατροφοδότηση του κοινού και “αξιολόγηση από διεθνείς οργανισμούς”, την οποία η σύμβαση δεν διευκρινίζει. Το γραφείο μπορεί επίσης να ορίσει ένα τρίτο μέρος για να παρακολουθεί τα αποτελέσματα της εκπομπής και να διενεργεί αξιολογήσεις σε περιοδική βάση.

Το WCRW δεν απάντησε σε ερωτήματα της Epoch Times μέχρι στιγμής.

Στην ιστοσελίδα του WCRW αναφέρεται ότι μεταδίδει το China Radio International, έναν άλλο σημαντικό κρατικό κινεζικό διεθνή ραδιοφωνικό σταθμό, από την Ουάσινγκτον από το 1992.

Ένα κουτί της εφημερίδας China Daily βρίσκεται μαζί με άλλες δωρεάν ημερήσιες εφημερίδες στη Νέα Υόρκη στις 20 Ιανουαρίου 2021. (Chung I Ho/The Epoch Times)

 

Η εγγραφή της Potomac Media ως ξένου πράκτορα έρχεται καθώς η Ουάσινγκτον γίνεται όλο και πιο επιφυλακτική απέναντι στις κινεζικές προπαγανδιστικές δραστηριότητες στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η China Daily, μια αγγλόφωνη κινεζική κρατική εφημερίδα, πλήρωσε εκατομμύρια δολάρια το 2021 σε μεγάλα δυτικά μέσα ενημέρωσης, όπως το Foreign Policy και οι Financial Times, για να διαδώσουν το περιεχόμενό της. Το κινεζικό προξενείο σύναψε επίσης πρόσφατα συμβόλαιο για την πρόσληψη δεκάδων ατόμων που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω μιας εταιρείας διαμεσολάβησης στο Νιου Τζέρσεϊ, στο πλαίσιο μιας εκστρατείας μάρκετινγκ μέχρι τον Μάρτιο για την προώθηση των επερχόμενων Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου.

Το CGTN έχει υποστεί μια σειρά από αποτυχίες σε πολλές χώρες τα τελευταία χρόνια.

Βρετανοί αξιωματούχοι ανακάλεσαν την άδεια εκπομπής του τηλεοπτικού δικτύου στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Φεβρουάριο, λέγοντας ότι η άδεια ανήκει σε μια οντότητα που δεν έχει συντακτικό έλεγχο στα προγράμματα που προβάλλει. Η βρετανική ρυθμιστική αρχή ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών επέβαλε αργότερα στο CGTN δύο πρόστιμα συνολικού ύψους περίπου 273.000 δολαρίων για δύο προγράμματα που περιείχαν εξαναγκαστικές εξομολογήσεις.

Οι Πενγκ Σουάι και Τσανγκ Σουάι από την Κίνα κατά τη διάρκεια του αγώνα τους για το διπλό γυναικών του πρώτου γύρου εναντίον των Βερόνικα Κουντερμέτοβα από τη Ρωσία και Άλισον Ρίσκε από τις Ηνωμένες Πολιτείες κατά την τέταρτη ημέρα του Australian Open 2020 στο Melbourne Park στις 23 Ιανουαρίου 2020, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. (Clive Brunskill/Getty Images)

 

Ο κινεζικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας προκάλεσε πρόσφατα διαμάχη δημοσιεύοντας ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποδίδεται στην Πενγκ Σουάι, την Κινέζα τενίστρια της οποίας η ασφάλεια είχε τεθεί υπό αμφισβήτηση από τότε που έκανε μια καταγγελία για σεξουαλική παρενόχληση εναντίον ενός πρώην υψηλόβαθμου Κινέζου αξιωματούχου.

Το εμαιλ, που δημοσιεύτηκε στο Twitter, δείχνει την Πενγκ να ανακαλεί δήθεν τους ισχυρισμούς, υποστηρίζοντας: «Απλώς ξεκουράζομαι στο σπίτι και όλα είναι μια χαρά», αν και πολλοί παρατηρητές αμφισβήτησαν τη γνησιότητά του, επισημαίνοντας έναν κέρσορα πληκτρολόγησης στο στιγμιότυπο του εμαιλ.

Εκείνη την εποχή, η Πενγκ είχε εξαφανιστεί από τη δημοσιότητα μετά τους ισχυρισμούς, προκαλώντας διεθνή ανησυχία για την ασφάλειά της. Σε απάντηση, το CGTN και άλλα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης κυκλοφόρησαν βίντεο και δηλώσεις που ισχυρίζονταν ότι η σταρ του τένις ήταν καλά, μόνο και μόνο για να τροφοδοτήσουν ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία.

Από τότε η Πενγκ έκανε δημόσιες εμφανίσεις. Σε συνέντευξη που έδωσε στις 19 Δεκεμβρίου σε φιλοπεκίνο μέσο ενημέρωσης της Σιγκαπούρης, αναίρεσε τους ισχυρισμούς της, αλλά οι ανησυχίες για την ασφάλειά της δεν έχουν μειωθεί.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε