Τρία χρόνια μετά το τέλος της Πολιτιστικής Επανάστασης (1966-1976), ένα κίνημα που κανείς δεν περίμενε άρχισε να δυναμώνει στην Κίνα. Στις 11 Μαρτίου 1979, η κινεζική εφημερίδα Sichuan Daily δημοσίευσε ένα ασυνήθιστο για την εποχή άρθρο με θέμα τα παιδιά με υπερφυσικές ικανότητες που ανακαλύφθηκαν στην Κίνα.
Ο τίτλος του άρθρου εκείνου – «Το θαυμαστό αγόρι από την επαρχία Ντα Τζόου που μπορεί να διαβάσει με τα αυτιά του» – δεν απώθησε το κοινό ούτε τις περισσότερες εφημερίδες στην Κίνα. Αντιθέτως, πριν περάσει καλά καλά ένας μήνας, άρχισαν να εμφανίζονται κι άλλα δημοσιεύματα για παιδιά με υπερφυσικές δυνάμεις, σε διάφορα σημεία της χώρας. Οι ανακαλύψεις αυτές προκάλεσαν αίσθηση στο κοινό και έφεραν στο προσκήνιο μια παραδοσιακή κινεζική πρακτική που ονομάζεται τσιγκόνγκ (qigong), η οποία κλήθηκε ως εξήγηση του πώς αποκτούν οι άνθρωποι υπερφυσικές ικανότητες. Έτσι, ξεκίνησε μια ραγδαία αναβίωση της πρακτικής στη χώρα, η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να ονομαστεί σημείο καμπής προς τις παραδοσιακές καταβολές.
Προέλευση του τσιγκόνγκ
Η ιστορία του τσιγκόνγκ μπορεί να αναχθεί στην αρχαιότητα στην Κίνα, οι παραδόσεις της οποίας χρονολογούνται έως και 5.000 έτη πριν. Όχι ως μία συγκεκριμένη μέθοδος, αλλά ως γενική ονομασία για πολλές διαφορετικές πρακτικές, μερικές από τις οποίες μεταβιβάζονταν κρυφά από δάσκαλο σε μαθητή, ενώ άλλες διαδίδονταν στο ευρύ κοινό, οι οποίες με την πάροδο των αιώνων έγιναν χαρακτηριστικό γνώρισμα του παραδοσιακού κινεζικού πολιτισμού.
Εν τούτοις, από τότε που το Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας (ΚΚΚ) ανέλαβε την εξουσία το 1949 , η αρχαία πρακτική του τσιγκόνγκ μπήκε σε φθίνουσα πορεία. Την πρώτη δεκαετία της διακυβέρνησής του, το ΚΚΚ, προωθώντας με βίαιους τρόπους τον αθεϊσμό, κατέστρεψε ναούς, έκαψε γραφές και ανάγκασε βουδιστές μοναχούς και μοναχές να επιστρέψουν στην κοσμική ζωή.
Η «Μεγάλη Πολιτιστική Επανάσταση», που ξεκίνησε το 1966 και διήρκεσε περίπου δέκα χρόνια, επιτάχυνε τη θρησκευτική και πολιτιστική καταστροφή, κατά την οποία ό,τι είχε σχέση με τον κινεζικό πολιτισμό και τις παραδοσιακές αξίες απορρίφθηκε και καταδικάστηκε. Η εκστρατεία προπαγάνδας κατά του παραδοσιακού πολιτισμού έγινε σε μεγάλη κλίμακα, με κυρίαρχο το σύνθημα «Εξαλείψτε τα Τέσσερα Παλιά»: την παλιά σκέψη, την παλιά κουλτούρα, τις παλιές συνήθειες και τα παλιά έθιμα.
Ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι φοβούνταν πλέον να ερευνούν τις αρχαίες παραδόσεις και η ουσία του παραδοσιακού πολιτισμού χάθηκε. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να κάνεις τους ανθρώπους να ξεχάσουν εντελώς την ιστορία τους. Γι’ αυτό, όταν οι αναφορές για υπερφυσικές δυνάμεις διαδόθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70, οι άνθρωποι έδειξαν αμέσως μεγάλο ενδιαφέρον.
«Θυμάμαι εκείνες τις μέρες, ήμασταν επτά ή οκτώ άτομα στο γραφείο σύνταξης [στο Τσονγκκίνγκ], όταν ήρθε ένας άντρας και μας έκανε μία επίδειξη των υπερφυσικών ικανοτήτων του», είπε στους Epoch Times ο διάσημος Κινέζος συγγραφέας Γι Τζενγκ. «Ήταν σαν μαγικό. Δεν μπορούσαμε να εξηγήσουμε πώς το έκανε.»
Η αντίδραση του Κομμουνιστικού Κόμματος
Ωστόσο, δεν αποδέχτηκαν όλοι το τσιγκόνγκ. Περίπου δύο μήνες αφότου η Sichuan Daily δημοσίευσε την ιστορία για το αγόρι που διάβαζε με τα αυτιά του, η People’s Daily, φερέφωνο του ΚΚΚ, δημοσίευσε δύο άρθρα που ασκούσαν δριμεία κριτική στις υπερφυσικές δυνάμεις, υποστηρίζοντας ότι [όλα αυτά] ήταν παράλογα. Τα άρθρα τόνιζαν ότι τέτοια φαινόμενα είναι αντιεπιστημονικά και ντροπιάζουν τον κινεζικό λαό.
Ένα τμήμα της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΚ δημοσίευσε, μάλιστα, ένα κείμενο όπου υποστήριζε ότι αυτό ήταν σημάδι της επιστροφής των «φεουδαρχικών δεισιδαιμονιών» (ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον κατά τη διάρκεια της Πολιτιστικής Επανάστασης για τις επιθέσεις κατά των παραδοσιακών ιδεών). Ως εκ τούτου, η εφημερίδα του Σιτσουάν και ο επαρχιακός γραμματέας του Σιτσουάν αναγκάστηκαν να γράψουν άρθρα αυτοδιάψευσης και η υπόθεση έκλεισε.
Διακεκριμένοι Κινέζοι επιστήμονες υποστηρίζουν το τσιγκόνγκ
Και ενώ αυτό θα έπρεπε αυτό να είναι το τέλος οποιασδήποτε περαιτέρω συζήτησης σχετικά με το θέμα, εμφανίστηκαν απροσδόκητα αρκετοί Κινέζοι επιστήμονες, περιλαμβανομένου του Τσιεν Χσουεσέν (Qian Xuesen, 1911-2009), μηχανικού αεροδιαστημικής, κυβερνοδιαστημικού και ‘πατέρα της κινεζικής εξερεύνησης του διαστήματος’, οι οποίοι υποστήριξαν την ανάπτυξη επιστημονικής έρευνας για το τσιγκόνγκ και την ύπαρξη υπερφυσικών δυνάμεων.
Ο Τσιεν ανέπτυξε μια πρωτοποριακή ιδέα: «Η επιστήμη του ανθρώπινου σώματος από επιστημονική σκοπιά». Υποστήριξε ότι η θεωρία του τσιγκόνγκ, η παραδοσιακή κινεζική ιατρική και οι υπερφυσικές ικανότητες σχετίζονται με τις βασικές αρχές λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος . Πίστευε ότι η μελέτη αυτών των αρχών θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια επανάσταση στην επιστήμη, καθώς και σε ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός στην κατανόηση του σύμπαντος.
Πέρασε ένας χρόνος και τον Φεβρουάριο του 1980 πραγματοποιήθηκε στη Σαγκάη το πρώτο συνέδριο για τις υπερφυσικές ικανότητες, που διοργανώθηκε από το επιστημονικό περιοδικό Nature. Σκοπός ήταν να δοκιμαστούν οι υπερφυσικές ικανότητες των συμμετεχόντων στο συνέδριο. Ο πρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΚ, Χου Γιάο-μπανγκ, παρενέβη στέλνοντας δικούς του εμπειρογνώμονες για να εκτιμήσουν εάν επρόκειτο για απάτη ή αν υπήρχε κάποια αλήθεια σε αυτό.
«Ο Χου Γιάο-μπανγκ έστειλε με τον γραμματέα του μερικούς σφραγισμένους φακέλους, που περιείχαν κείμενα γραμμένα από τον ίδιο», είπε στους Epoch Times ο Χσιάο- τονγκ Σάο, σύμβουλος για το ιατρικό τσιγκόνγκ στην Κινεζική Ένωση για τη Μελέτη των Επιστημών του Ανθρώπινου Σώματος. «Σκοπός ήταν δοθούν οι φάκελοι στους ανθρώπους που ισχυρίζονταν ότι έχουν υπερφυσικές δυνάμεις, για να προσπαθήσουν να διαβάσουν τα κείμενα που περιέχονταν μέσα σε αυτούς. Αν καταφέρναν να τα διαβάσουν, το συνέδριο θα συνεχιζόταν. Αν διάβαζαν λάθος τις λέξεις ή αν έσπαγε η σφραγίδα του φακέλου, η Κεντρική Επιτροπή θα ακυρώνε το συνέδριο».
Τα αποτελέσματα κατέπληξαν τους πάντες.
«Ο γραμματέας κάλεσε τον Χούο Γιάο-Μπανγκ και του είπε τι ήταν γραμμένο μέσα στους φακέλους, σύμφωνα με όσα είπαν τα μέλη με υπερφυσικές δυνάμεις. Μόλις ο Χούο Γιάο-Μπανγκ άκουσε ακριβώς τις λέξεις που είχε γράψει ο ίδιος, ζήτησε από τον γραμματέα του να επιστρέψει γρήγορα για να ελέγξει προσωπικά αν οι σφραγίδες στους φακέλους ήταν σπασμένες.»
Το συνέδριο συνεχίστηκε χωρίς διακοπή και χρησίμευσε ως αφετηρία για τη μελέτη του τσιγκόνγκ και των υπερφυσικών ικανοτήτων στην Κίνα. Δύο χρόνια αργότερα, στις 20 Μαρτίου 1982, ο Χούο Γιάο-Μπανγκ διέταξε την Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΚ να αντιμετωπίσει το τσιγκόνγκ και τις υπερφυσικές ικανότητες «χωρίς προπαγάνδα, αντεπιχειρήματα ή κριτική» (μια δήλωση που έγινε γνωστή ως «Πολιτική των Τριών Απαγορεύσεων») και έδωσε οδηγίες σε ορισμένα άτομα να ερευνήσουν περαιτέρω το τσιγκόνγκ.
Δημοτικότητα του τσιγκόνγκ
«Καθώς το τσιγκόνγκ αναπτυσσόταν, αποδείχθηκε ότι ήταν επίσης αποτελεσματικό για άτομα που έπασχαν από ασθένειες – ένιωθαν καλά και άνετα μετά την εξάσκηση του τσιγκόνγκ», μας είπε ο Κινέζος συγγραφέας Γι Ζενγκ. «Επιπλέον, οι εξετάσεις στο νοσοκομείο αποκάλυπταν θετικές αλλαγές στο σώμα τους μετά την εξάσκηση. Τα αποτελέσματα του τσιγκόνγκ ήταν εμφανή και απτά, επομένως οι σκεπτικιστές δεν είχαν άλλη επιλογή από το να πιστέψουν ότι το τσιγκόνγκ ήταν αποτελεσματικό.»
Εκείνες τις μέρες, οι δάσκαλοι του τσιγκόνγκ πήγαιναν ακόμα και στα πανεπιστήμια.
«Έδιναν κυρίως διαλέξεις από μια πολιτιστική προοπτική για την παραδοσιακή κινεζική ιατρική, το σύστημα των μεσημβρινών, το Βιβλίο των Αλλαγών (Ι Τσινγκ), τα οκτώ τρίγραμμα και για ορισμένα υπερφυσικά φαινόμενα», είπε ο Μπιν Χε, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στην επαρχία Ανχούι, στους Epoch Times. «Μιλούσαν για το σύμπαν, τις αξίες και τη ζωή από μια οπτική γωνία διαφορετική από τη δυτική επιστημονική προσέγγιση. Ως αποτέλεσμα, ανέπτυξα ένα βαθύ ενδιαφέρον για την παραδοσιακή κινεζική κουλτούρα».
Έτσι, το τσιγκόνγκ έγινε γρήγορα πολύ δημοφιλές στην Κίνα και ο «πυρετός τσιγκόνγκ», όπως ονομάστηκε, εξαπλώθηκε σε ολόκληρη τη χώρα. Τι είναι όμως το τσιγκόνγκ; Γιατί έχει τέτοιες θαυματουργές θεραπευτικές δυνάμεις; Οι ερευνητές δεν είχαν απάντηση.
«Τελικά συνειδητοποίησαν ότι το τσιγκόνγκ είναι αυτό που είναι γνωστό ως ‘πρακτική καλλιέργειας’ ([το πρακτικό μέρος] της αργής άσκησης και του διαλογισμού, και [το θεωρητικό μέρος] της καλλιέργειας του νου και της καρδιάς», λέει ο Γιούο-φου Λη, πρώην ερευνητής ανθρωπιστικών επιστημών στην Ακαδημία Επιστημών Κίνας. «Η επιστημονική έρευνα επιβεβαίωσε μεν τα αποτελέσματα του τσιγκόνγκ, αλλά δεν μας επέτρεψε να κατανοήσουμε την ουσία του».
Ταυτόχρονα, άρχισαν να εμφανίζονται ψεύτικοι «δάσκαλοι», που εκμεταλλεύονταν την έντονη επιθυμία των ανθρώπων να θεραπευτούν από ασθένειες με τη βοήθεια του τσιγκόνγκ, οι οποίοι εξαπάτησαν το κοινό. Αυτό έκανε να φαίνεται το τσιγκόνγκ, το οποίο από την αρχή ήταν κάτι το αμφίβολο και ακαθόριστο, ακόμα πιο ύποπτο.
«Έβγαλαν κακό όνομα στις πραγματικές μεθόδους τσιγκόνγκ», λέει ο Γιούο-φου Λη.
Η Επιτροπή Έρευνας Τσιγκόνγκ εκτιμά ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1990, δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι στην Κίνα εξασκούσαν περίπου 2.400 διαφορετικές μεθόδους τσιγκόνγκ. Εκείνη την περίοδο που οι άνθρωποι είχαν διαφορετικές απόψεις για το τσιγκόνγκ και πολλοί αναζητούσαν ένα αληθινό μονοπάτι με ρίζες στην παραδοσιακή κουλτούρα, ήταν αναγκαία μία γνήσια μέθοδος τσιγκόνγκ που θα οδηγούσε σε θεμελιώδεις αλλαγές στη χώρα.
Η εμφάνιση του Φάλουν Γκονγκ
Το 1992, πολλοί Κινέζοι πήγαν στην Έκθεση Υγείας της Άπω Ανατολής στο Πεκίνο για να δουν και να δοκιμάσουν διάφορες τεχνικές τσιγκόνγκ. Παρατήρησαν αμέσως μια μέθοδο που ξεχώριζε από όλες τις άλλες.
«Είδα έναν πολύ νεαρό δάσκαλο του τσιγκόνγκ», είπε στους Epoch Times ο Κινέζος Γιανγκ Λι, ένας από τους διοργανωτές της έκθεσης υγείας. «Ήταν πολύ φιλικός με τους ανθρώπους. Στο περίπτερό του κρεμόταν μια φωτογραφία του, που τον έδειχνε να διαλογίζεται. Υπήρχαν επίσης φωτογραφίες του να δίνει συνεντεύξεις σε εφημερίδες και τηλεοπτικές εκπομπές. Ανακάλυψα ότι το τσιγκόνγκ που δίδασκε ονομαζόταν Φάλουν Γκονγκ και το όνομα του Δάσκαλου ήταν Λι Χονγκτζί.»
Το Φάλουν Γκονγκ , γνωστό και ως Φάλουν Ντάφα, αναγνωρίστηκε επίσημα από τους διοργανωτές του συνεδρίου ως η καλύτερη μέθοδος τσιγκόνγκ.
«Το Φάλουν Γκονγκ έλαβε τη μεγαλύτερη αναγνώριση και τα θεραπευτικά του αποτελέσματα ήταν καλά », είπε ο διευθυντής της έκθεσης κος Λι Ρουσόνγκ.
Τον Απρίλιο του 1993 εκδόθηκε το βιβλίο του κου Λι Χονγκτζί «Κινεζικό Φάλουν Γκονγκ», το οποίο μιλούσε για την προέλευση του τσιγκόνγκ, τη θεραπεία ασθενειών, καθώς και για τις υπερφυσικές ικανότητες που ενδιέφεραν το κοινό. Οι εξηγήσεις που προσέφερε έλυσαν ερωτήματα που μέχρι τώρα προκαλούσαν σύγχυση στους αντιπάλους του τσιγκόνγκ.
Σε αντίθεση με πολλούς άλλους δασκάλους του τσιγκόνγκ εκείνη την εποχή, ο Λι Χονγκτζί δήλωνε συγκεκριμένα ότι οι ασκούμενοι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να προσπαθούν να αποκτήσουν υπερφυσικές ικανότητες. Οι υπερφυσικές δυνάμεις ενός ατόμου εξαρτώνται από την καλλιέργεια της φύσης της καρδιάς και της σκέψης του (ήθος) σύμφωνα με τις αξίες της αλήθειας, της καλοσύνης και της ανεκτικότητας, οι οποίες αποτελούν το κλειδί για την πρόοδο των ασκουμένων στην πνευματική τους πορεία. Ο Λι Χονγκτζί δίδασκε, επίσης, τους μαθητές του να κοιτάζουν μέσα τους, εξετάζοντας τις καρδιές και τις σκέψεις τους, και να απελευθερώνονται από διάφορες «προσκολλήσεις» – επιθυμίες, πάθη, συναισθήματα και σκέψεις. Τόνιζε ότι πρέπει πρώτα να σκέφτονται τους άλλους και όχι τον εαυτό τους. Έτσι, μπορούν σταδιακά να γίνουν καλύτεροι και να βελτιώσουν όλες τις πτυχές της προσωπικότητάς τους.
Σε μια έκθεση υγείας που πραγματοποιήθηκε ένα χρόνο αργότερα, ο Δάσκαλος Λι Χονγκτζί τιμήθηκε με τον τίτλο του «Πιο Δημοφιλούς Δασκάλου Τσιγκόνγκ» από μια επιτροπή και μια επιτροπή ειδικών.
Από εκείνη την ημέρα, το Φάλουν Γκονγκ έγινε η πιο δημοφιλής μέθοδος τσιγκόνγκ στην Κίνα. Το Εθνικό Υπουργείο Αθλητισμού της Κίνας ετοίμασε ακόμη και προγράμματα μελέτης του Φάλουν Γκονγκ που περιείχαν τις πέντε ρέουσες ασκήσεις της μεθόδου και η Κινεζική Επιστημονική Επιτροπή Έρευνας Τσιγκόνγκ δημιούργησε μια επιτροπή για τη μελέτη της «Επιστήμης του Φάλουν Γκονγκ».
Το Φάλουν Γκονγκ εξαπλώθηκε αστραπιαία σε όλη την Κίνα. Όπου πήγαινε ο Δάσκαλος Λι για να διδάξει τη μέθοδο, οι αρχές τον υποστήριζαν πλήρως. Όσοι επισκέφθηκαν την Κίνα στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ίσως έτυχε να δουν ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ την ώρα που έκαναν τις ασκήσεις όλοι μαζί σε δημόσια πάρκα, κάθε πρωί.
Μετά το τελευταίο σεμινάριο που ο Δάσκαλος Λι διοργάνωσε στην Κίνα, τον Δεκέμβριο του 1994, στο αθλητικό στάδιο της Γκουανγκτζού, με κοινό περίπου 4 χιλιάδων ατόμων, προσκλήθηκε να διδάξει το Φάλουν Γκονγκ και στο εξωτερικό. Πρώτα στην κινεζική πρεσβεία στη Γαλλία, μπροστά στο προσωπικό της πρεσβείας, μετά στη Σουηδία και τη Βόρεια Αμερική. Το 1996, η πόλη του Χιούστον τού απένειμε τον τίτλο του «Επίτιμου Πολίτη και Πρεσβευτή Καλής Θέλησης» και κήρυξε μια Ημέρα που πήρε το όνομά της από τον Λι Χονγκτζί.
Παρόλα αυτά, η επιτυχία του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα και ο ταχύτατα αυξανόμενος αριθμός των οπαδών του αποδοκιμάστηκαν από τους ηγέτες του ΚΚΚ, οι οποίοι φοβήθηκαν ότι η δημοτικότητα της μεθόδου θα ξεπερνούσε αυτή του Κόμματος.
Ως εκ τούτου, τον Ιούλιο του 1996, το Γραφείο Εκτύπωσης και Εκδόσεων της Κίνας απαγόρευσε την εκτύπωση και τη δημοσίευση των βιβλίων του Φάλουν Γκονγκ, τα οποία αποκάλεσε «δεισιδαιμονίες». Το Υπουργείο Άμυνας της Κίνας, από την πλευρά του, ξεκίνησε μια μυστική έρευνα για το Φάλουν Γκονγκ με απώτερο στόχο την υπονόμευση και απαγόρευση της μεθόδου.
Έναν χρόνο αργότερα, η Κινεζική Ακαδημία Επιστημών εντάχθηκε στη μάχη, δημοσιεύοντας άρθρα που καταδίκαζαν το Φάλουν Γκονγκ, και τον Ιούλιο του 1998, το κινεζικό Υπουργείο Άμυνας εξέδωσε ένα έγγραφο που ονομάζεται «Ειδοποίηση Διερεύνησης του Φάλουν Γκονγκ». Κινέζοι πράκτορες άρχισαν να παρακολουθούν τους ασκούμενους.
Ακόμα κι έτσι όμως, η δημοτικότητα της μεθόδου, που διδασκόταν δωρεάν και δεν είχε υποχρεωτικές μορφές όπως λατρεία ή θρησκευτικές τελετές (εκτός από την απαγόρευση αποδοχής οικονομικών δωρεών) ούτε γραφεία ή γραφειοκρατική οργάνωση, αυξανόταν σταθερά.
«Νωρίς σήμερα το πρωί, περισσότεροι από δέκα χιλιάδες ασκούμενοι συγκεντρώθηκαν στο Αθλητικό Κέντρο της Σαγκάης για να κάνουν ασκήσεις», ανέφερε η τηλεόραση της Σαγκάης στις 24 Νοεμβρίου 1998. «Από τότε που ο Δάσκαλος Λι Χονγκτζί εισήγαγε το Φάλουν Γκονγκ το 1992, το κοινό καλωσόρισε το Φάλουν Γκονγκ. Επί έξι χρόνια, το Φάλουν Γκονγκ εντυπωσιάζει τους ανθρώπους με τις μοναδικές του ιδιότητες. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να κάνετε τις ασκήσεις σε ένα ειδικό μέρος ή σε μια συγκεκριμένη ώρα ούτε απαιτούνται ειδικές νοητικές ικανότητες… Το Φάλουν Γκονγκ έχει εξαπλωθεί επίσης στην Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία και την Ασία. Σε όλο τον κόσμο, περίπου 100 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν αρχίσει να εξασκούν Φάλουν Γκονγκ.»
Όταν η κατάσταση αντιστράφηκε
Το γεγονός ότι ο αριθμός των οπαδών του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα ξεπέρασε σαφώς τον αριθμό των μελών του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος αύξησε περαιτέρω την ανησυχία της ηγεσίας του Κινεζικού Κόμματος. Έτσι, αποφάσισαν να αντεπιτεθούν.
«Στις αρχές του 1999, ανακαλύψαμε ότι το Κόμμα είχε απαγορεύσει σε αξιωματούχους του Κόμματος και στρατιωτικό προσωπικό να εξασκούν Φάλουν Γκονγκ», μας είπε ο Γουάνγκ, ασκούμενος του Φάλουν Γκονγκ από την επαρχία Ανχούι (το πλήρες όνομά του δεν έχει αποκαλυφθεί για την προστασία του). «Αυτό το ανακαλύψαμε, όταν πολλά στελέχη του κόμματος σταμάτησαν ξαφνικά να ασκούνται.»
Περαιτέρω κλιμάκωση σημειώθηκε στις 11 Απριλίου, όταν το Journal of Science and Technology του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης Τιεντζίνγκ δημοσίευσε ένα άρθρο το οποίο ισχυριζόταν ότι η πρακτική του Φάλουν Γκονγκ θα μπορούσε να προκαλέσει ψυχολογικά προβλήματα και άφηνε να εννοηθεί ότι το Φάλουν Γκονγκ θα μπορούσε να ανατρέψει την κυβέρνηση, όπως η Εξέγερση των Μπόξερ (μια λαϊκή εξέγερση που είχε λάβει χώρα στην Κίνα στα τέλη του 19ου αιώνα).
Όταν οι οπαδοί του Φάλουν Γκονγκ πήγαν στα γραφεία του περιοδικού για να μιλήσουν με τους εκδότες και να τους εξηγήσουν την αλήθεια, περίπου 300 αστυνομικοί τούς έδιωξαν με τη βία, συλλαμβάνοντας 45 από αυτούς.
Η είδηση της σύλληψής τους ώθησε τους υποστηρικτές του Φάλουν Γκονγκ, σε διάφορες πόλεις της Κίνας, να πάνε στο Πεκίνο για να απευθύνουν έκκληση στις αρχές.
Στις 25 Απριλίου, χιλιάδες οπαδοί συγκεντρώθηκαν κοντά στο Τζονγκνανχάι, το αρχηγείο της ηγεσίας του ΚΚΚ στο Πεκίνο. Δεν φώναξαν, δεν ξεσηκώθηκαν και δεν κρατούσαν καν πλακάτ. Απλώς στέκονταν εκεί και περίμεναν να έρθει κάποιος να τους μιλήσει.
«Υπήρχε αστυνομία παντού. Αλλά δεν φοβόμασταν, γιατί δεν κάναμε τίποτα κακό», μας είπε ο Λιου, ασκούμενος του Φάλουν Γκονγκ από το Πεκίνο. «Εφόσον η κυβέρνηση δεν απάντησε στις επιστολές που της στείλαμε, ήρθαμε να ξεκαθαρίσουμε τα γεγονότα πρόσωπο με πρόσωπο. Ελπίζαμε ότι θα απελευθέρωναν τους 45 ασκούμενους που συνελήφθησαν στο Τιεντζίνγκ.»
Πράγματι, ο τότε πρωθυπουργός της Κίνας, Τζου Ρονγκτζί (Zhu Rongji, γεν. 1928), μίλησε με εκπροσώπους των ασκουμένων του Φάλουν Γκονγκ και διέταξε την απελευθέρωση των ανθρώπων που ήταν φυλακισμένοι στην Τιεντζίνγκ. Έτσι, το γεγονός της 25ης Απριλίου 1999 δημιούργησε ένα προηγούμενο πρωτοφανές στη σύγχρονη Κίνα. Έδειξε ότι υπήρχε ένας ειρηνικός τρόπος επίλυσης των συγκρούσεων μεταξύ του κομμουνιστικού καθεστώτος και των πολιτών.
«Για πρώτη φορά, ένιωσα ότι αγαπούσα αυτή τη χώρα», είπε ένας ασκούμενος στο Radio Free Asia. «Έτσι μας δίδαξε ο Δάσκαλός μας [Λι Χονγκτζί]: να ζούμε για τους άλλους, όχι για τον εαυτό μας, για να μπορούν όλοι να ζήσουν καλύτερα».
Αλλά το Κομμουνιστικό Κόμμα είχε άλλα σχέδια. Η Κεντρική Επιτροπή εξέδωσε μια δήλωση ζητώντας από τις Ηνωμένες Πολιτείες να συλλάβουν τον Λι Χονγκτζί, ο οποίος ζούσε τότε στις Ηνωμένες Πολιτείες, με αντάλλαγμα εμπορικό πλεόνασμα 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Και στις 8 Μαΐου 1999, ο τότε Κινέζος πρόεδρος Τζιανγκ Ζεμίν (Jiang Zemin, 1926-2022) έγραψε μια επιστολή στη Μόνιμη Επιτροπή του Πολιτικού Γραφείου, στην οποία υποστήριζε ότι το Φάλουν Γκονγκ αντιπροσωπεύει τον ιδεαλισμό, μια φιλοσοφία που δίνει μεγαλύτερη σημασία στο πνεύμα, σε αντίθεση με τον κομματικό υλισμό και, επομένως, ο πόλεμος ενάντια στο Φάλουν Γκονγκ είναι ένας αγώνας μεταξύ ιδεαλισμού και υλισμού. Η επιστολή δημοσιεύτηκε αργότερα στην People’s Daily, το φερέφωνο του ΚΚΚ.
Ο Τζιανγκ είπε επίσης στο Πολιτικό Γραφείο, στις 7 Ιουνίου, ότι το Φάλουν Γκονγκ είναι το πιο σοβαρό περιστατικό που έχει συμβεί από το 1989 (η σφαγή των φοιτητών στην πλατεία Τιενανμέν). Η ομιλία του στάλθηκε ως μυστικό έγγραφο σε μέλη του Κομμουνιστικού Κόμματος σε διάφορα επίπεδα και χρησίμευσε ως βάση για τη δίωξη.
Τρεις ημέρες μετά την ομιλία του Τζιανγκ, ιδρύθηκε το Γραφείο 610 με επίσημο σκοπό τη δίωξη και την καταστολή των ασκουμένων του Φάλουν Γκονγκ. Χρόνια αργότερα, το Γραφείο 610 θα ονομαζόταν «κινεζική Γκεστάπο» από τα ξένα μέσα ενημέρωσης, λόγω των εγκλημάτων που διέπραξε για τη δίωξη εκατομμυρίων ασκουμένων του Φάλουν Γκονγκ, που βασανίστηκαν μέχρι θανάτου σε στρατόπεδα επανεκπαίδευσης καταναγκαστικής εργασίας.
Η δίωξη ξεκίνησε επίσημα το πρωί της 20ης Ιουλίου 1999, με προγραμματισμένες μαζικές συλλήψεις οπαδών του Φάλουν Γκονγκ σε περισσότερες από 30 επαρχίες.
Η ιστορία του Lishay Lamish
Εκείνες τις μέρες, έτυχε να μυηθεί και ο Λίσαϊ Λάμις, ένας 23χρονος Ισραηλινός, στο Φάλουν Γκονγκ.
«Όλα ξεκίνησαν όταν έπαιζα μπέιζμπολ για την εθνική ομάδα του Ισραήλ. Έψαχνα τρόπους να βελτιώσω το παιχνίδι μου και παρατήρησα τον αντίκτυπο που είχε η νοοτροπία μου στην απόδοσή μου», λέει. «Άκουσα ότι ο Μάικλ Τζόρνταν είναι τόσο συγκεντρωμένος κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού που ακόμα και όταν η μπάλα φύγει από το χέρι του, συνεχίζει να την κατευθύνει με το μυαλό του, οπότε άρχισα να το κάνω κι εγώ. Πριν από το παιχνίδι είχα μια ιδέα για το τι ήθελα από αυτό το παιχνίδι. Φανταζόμουν την τελευταία κίνηση του παιχνιδιού, ότι το τελευταίο μου χτύπημα καθορίζει αν θα κερδίσουμε ή θα χάσουμε, και φανταζόμουν πώς θα το έκανα.
»Σε ένα από τα παιχνίδια μου συνέβη αυτό και ήταν σαν να βλέπω ταινία, ήξερα ήδη τι θα συμβεί και τα κατάφερα. Έμεινα έκπληκτος όταν είδα τον αντίκτυπο που είχε ο νους στο παιχνίδι. Μετά, είδα ένα άρθρο στην εφημερίδα για έναν δάσκαλο διαλογισμού που δουλεύει με αθλητές. Μαζί του άρχισα να καταλαβαίνω ότι η εσωτερική γαλήνη μπορούσε να προσφέρει περισσότερα κι από το καλύτερο παιχνίδι του μπέιζμπολ. Αυτό ισχύει για τη ζωή μας γενικά και για το πώς βλέπουμε τον κόσμο. Άρχισα να κάνω όλα τα είδη διαλογισμού — γιόγκα, διαλογισμό Ζεν, Τάι Τσι, καθοδηγούμενο οραματισμό, βιπάσανα και πολλά άλλα πράγματα.
»Μια μέρα, την Ημέρα του Τάι Τσι, πήγα στο πάρκο Γιαρκόν και είδα δίπλα σε μία στάση να γράφει για το Φάλουν Γκονγκ. Εκεί κοντά στεκόταν ένας αδύνατος Κινέζος ονόματι Τσαν. Άρχισα να του μιλάω και πολύ γρήγορα κατάλαβα ότι είχα βρει αυτό που έψαχνα. Πριν από αυτό έκανα διάφορα πράγματα και προσπαθούσα να συνδέσω όλα όσα δεν ταίριαζαν μεταξύ τους. Αλλά όταν θέλετε να κάνετε βαθιές αλλαγές, υπάρχει μόνο ένα μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσετε. Το Φάλουν Γκονγκ μίλησε για αρχές που δεν είχα ακούσει από κανέναν άλλο. Σχετικά με την εσωτερική αυτοβελτίωση και τη σωματική βελτίωση, που συμπληρώνει τη διαδικασία της εσωτερικής βελτίωσης. Έκανα τις ασκήσεις με τον Τσαν για αρκετές εβδομάδες και μου δάνεισε βιντεοκασέτες από τις διαλέξεις του Δάσκαλου Λι. Εντυπωσιάστηκα από τη δύναμη της πρακτικής».
Όταν ο Λάμις πήγε στις ΗΠΑ για να σπουδάσει σε ένα κολέγιο της Καλιφόρνια, άρχισε να αναζητά στο διαδίκτυο ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ στην περιοχή του.
«Βρήκα έναν ασκούμενο που έμενε κοντά μου και αρχίσαμε να ασκούμαστε σε ένα κοντινό πάρκο. Πολύ γρήγορα, ήρθαν κι άλλοι και ασκούμασταν όλοι μαζί. Υπήρξε μία περίοδος που κάποιος νέος ερχόταν κάθε μέρα.»
Μια μέρα, ο Λάμις άκουσε για την καταστολή του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα.
«Με συγκίνησε βαθιά. Ήθελα να κάνω κάτι για να βοηθήσω τους ασκούμενους στην Κίνα. Ξεκίνησα, λοιπόν, με μικρά βήματα: πρώτα μοίρασα φυλλάδια. Στη συνέχεια, επικοινώνησα με τον δήμαρχο και εξήγησα τι συνέβαινε στην Κίνα και πώς τα κινεζικά προξενεία στις ΗΠΑ συνεχίζουν να κατασκοπεύουν τους Κινέζους ασκούμενους που ζουν στο εξωτερικό, να κρυφακούν τις συνομιλίες τους και να παρενοχλούν τα μέλη της οικογένειάς τους στην Κίνα».
Αλλά μπορούσαν να γίνουν πολύ περισσότερα.
«Έλαβα ένα email από έναν φίλο στη Βόρεια Καλιφόρνια, που μου είπε για ένα σχέδιο να πάνε ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ από όλο τον κόσμο στην πλατεία Τιενανμέν στο Πεκίνο. Η πλατεία Τιενανμέν είναι η καρδιά της Κίνας και υπάρχουν πολλοί τουρίστες και μέσα ενημέρωσης από όλο τον κόσμο, επομένως αυτός είναι ο μόνος τρόπος για τους οπαδούς του Φάλουν Γκονγκ να διαμαρτυρηθούν για αυτό που τους συμβαίνει.»
Η ημερομηνία έχει οριστεί για τις 20 Νοεμβρίου, στις δύο το μεσημέρι. Ο κίνδυνος ήταν προφανής – είχαν ακούσει για το πώς συμπεριφερόταν η κινεζική αστυνομία στους ασκούμενους στην Κίνα και ήξεραν ότι η αστυνομία θα τους συλλάβει. Επέλεξαν έναν φωτογράφο από την ομάδα τους για να απαθανατίσουν τη στιγμή που 36 άνθρωποι από διάφορα μέρη του κόσμου συναντήθηκαν, κάθισαν μαζί σε διαλογισμό – και μετά εξαφανίστηκαν.
Στη 1:50 μ.μ., ο Λάμις και ένας άλλος φίλος του πλησίασαν το σημείο συνάντησης, στην κεντρική πλατεία του Πεκίνου. Είδαν κι άλλους ομοϊδεάτες τους να πλησιάζουν και κάποια στιγμή, σαν να το είχαν κάνει ήδη αρκετές φορές, όλοι κάθισαν στη μέση της πλατείας και άρχισαν να κάνουν τον διαλογισμό του Φάλουν Γκονγκ. Ο κόσμος άρχισε να μαζεύεται γύρω τους και να κοιτάζει το μεγάλο πανό που κρατούσαν οι δυο τους, το οποίο έγραφε «Αλήθεια, Καλοσύνη, Ανεκτικότητα» στα κινέζικα και τα αγγλικά.
Πέρασαν μερικές στιγμές και ξαφνικά η πλατεία, όπου μόλις πριν επικρατούσε ησυχία, γέμισε αστυνομικούς και αυτοκίνητα της αστυνομίας με τις σειρήνες τους αναμμένες άρχισαν να πλησιάζουν από όλες τις πλευρές. Οι ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ σχεδίαζαν να καθίσουν σε διαλογισμό για δέκα λεπτά, αλλά μετά από μόλις δύο λεπτά η αστυνομία άρχισε να τους σέρνει προς τα περιπολικά.
«Κάθισα σε διαλογισμό με κλειστά μάτια, άκουσα τις πόρτες του αυτοκινήτου να χτυπούν δυνατά και τα βήματα. Επειδή δεν ένιωθα καμία ενοχή, είπα στον εαυτό μου ότι θα καθίσω μέχρι την τελευταία στιγμή. Άκουσα κόσμο να τρέχει, αλλά κράτησα ένα εσωτερικό χαμόγελο. Είμαι στην πλατεία Τιενανμέν μαζί με 35 ακόμα άτομα από όλον τον κόσμο, που μαζευτήκαμε για να υποστηρίξουμε τους ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα, για να ενημερώσουμε τον κόσμο για αυτή την εξωφρενική δίωξη.»
Η αστυνομία άρπαξε τον Λάμις, τον έβαλε σε ένα περιπολικό και τον πήγε στο αστυνομικό τμήμα μαζί με τους άλλους. Μερικοί ξυλοκοπήθηκαν κατά τη διάρκεια της κράτησής τους, όταν αρνήθηκαν να υπογράψουν έγγραφα στα κινέζικα που τους παρουσιάστηκαν. Ένας από τους αστυνομικούς άρπαξε τον Λάμις, τον χτύπησε δυνατά, τον κάρφωσε στον τοίχο και τον κλώτσησε ξανά ανάμεσα στα πόδια.
«Μου έκανε ερωτήσεις. Είπα στον εαυτό μου ότι δεν θα έλεγα τίποτα για άλλους ασκούμενους ούτε θα έλεγα τίποτα κακό για το Φάλουν Γκονγκ, αν μου ζητούσαν να το κάνω.»
Μετά από 28 ώρες κράτησης, η κινεζική κυβέρνηση αποφάσισε ότι δεν ήθελε να ασχοληθεί περαιτέρω με τη διεθνή ομάδα και οι αλλοδαποί οπαδοί του Φάλουν Γκονγκ εκδιώχθηκαν από τη χώρα. Ο Λάμις επέστρεψε στη ζωή του, όπως και οι άλλοι που επισκέφτηκαν μαζί του την Τιενανμέν. Μέχρι σήμερα συμμετέχει σε εκδηλώσεις όπου μιλάει για τις διώξεις στην Κίνα που συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
«Πολλοί άνθρωποι με ρωτούν: “Γιατί δεν βοηθάς τον αγώνα για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων ή για τα τροπικά δάση ή για την κοινωνική κατάσταση στο Ισραήλ;” Υπάρχουν πολλά άσχημα πράγματα στον κόσμο, αλλά νομίζω ότι η κατάσταση στην Κίνα είναι ιδιαίτερη. Υπάρχει μια πολύ σαφής αντίθεση ανάμεσα σε μια ήσυχη, φιλειρηνική ομάδα ανθρώπων και σε ένα καθεστώς που είναι το εντελώς αντίθετο. Ήταν λόγω αυτής της ξεκάθαρης αντίθεσης, που δεν είχα δει σε καμία άλλη σύγκρουση, που αποφάσισα να δράσω. Αυτό είναι σημαντικό για μένα. Το Φάλουν Γκονγκ άλλαξε τη ζωή μου και δυσκολεύομαι να φανταστώ ότι άνθρωποι σκοτώνονται σήμερα επειδή θέλουν να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι.»
24 χρόνια διώξεων
Αφότου ο γενικός γραμματέας του ΚΚΚ Τζιανγκ Ζεμίν διέταξε την καταστροφή του Φάλουν Γκονγκ το 1999, άρχισαν να πραγματοποιούνται επιχειρήσεις μεγάλης κλίμακας, στις οποίες οποιοσδήποτε συλλαμβανόταν να εξασκεί Φάλουν Γκονγκ στέλνονταν στη φυλακή ή σε ένα από τα στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας ή σε κάποιο κέντρο πλύσης εγκεφάλου. Οι οπαδοί του Φάλουν Γκονγκ υπέστησαν πολύ μεγάλα σωματικά και ψυχολογικά μαρτύρια σε αυτά τα σκοτεινά μέρη, όλα με έναν σκοπό: να τους αναγκάσουν να δηλώσουν ότι δεν θα ασκούσαν πλέον Φάλουν Γκονγκ.
Παράλληλα, αναπτύχθηκε στην Κίνα μια βιομηχανία εξαναγκαστικής συλλογής οργάνων από ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ. Τον Απρίλιο του 2006, οι Epoch Times δημοσίευσαν νέα για πρώτη φορά στον κόσμο σχετικά με την εξαναγκαστική συλλογή οργάνων από ζωντανούς ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ, η οποία είχε ξεκινήσει αρκετά χρόνια νωρίτερα.
Η «Άννι», σύζυγος ενός χειρουργού οφθαλμίατρου στο αγγειακό νοσοκομείο Σου Τζια Τονγκ της κομητείας Λιαονίνγκ, μας είπε ότι ο σύζυγός της ήταν για καιρό σε κατάθλιψη και υπέφερε από αϋπνίες και εφιάλτες. Τελικά, της ομολόγησε ότι έκοβε τους κερατοειδείς από τα μάτια ασκουμένων του Φάλουν Γκονγκ, ενώ εκείνοι ήταν ακόμα εν ζωή.
Η αποκάλυψη οδήγησε τον Ντέηβιντ Κίλγκουρ (David Kilgour, 1941-2022) , πρώην μέλος του καναδικού κοινοβουλίου και υφυπουργό Εξωτερικών για Υποθέσεις Ασίας-Ειρηνικού, και τον Ντέηβιντ Μάτας (David Matas, γεν. 1943), Καναδό δικηγόρο για τα ανθρώπινα δικαιώματα να ερευνήσουν την υπόθεση. Τον Ιούλιο του 2006, δημοσίευσαν μια έκθεση και στη συνέχεια ένα βιβλίο με τον τίτλο Bloody Harvest, που τεκμηριώνει τα εγκλήματα της κινεζικής κυβέρνησης. Μέρος του περιεχομένου αποτελούν και ηχογραφημένες τηλεφωνικές συνομιλίες με γιατρούς σε κινεζικά νοσοκομεία μεταμοσχεύσεων, οι οποίοι παραδέχονται ότι αφαίρεσαν όργανα από ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ.
Οι Κίλγκουρ και Μάτας συνέπραξαν επίσης με τον Αμερικανό ερευνητή Ήθαν Γκάτμαν (Ethan Gutmann, γεν. 1958) για την αναθεώρηση του BLoody Harvest το 2014, ο οποίος δημοσίευσε επίσης το βιβλίο του «The Slaughter» (Η σφαγή) το 2014.
«Καθ’ όλη τη διάρκεια των ετών από την έναρξη της δίωξης του Φάλουν Γκονγκ, υπήρξαν πολύ μεγάλοι αριθμοί ασκουμένων του Φάλουν Γκονγκ στο σύστημα των στρατοπέδων καταναγκαστικής εργασίας της Κίνας, που κυμαίνονται από μισό εκατομμύριο έως ένα εκατομμύριο άτομα», είπε ο Γκάτμαν.
Οι τρεις ερευνητές χαρακτήρισαν τη σφαγή, που συνεχίζεται στην Κίνα εδώ και 24 χρόνια, ψυχρή γενοκτονία.
Τον Φεβρουάριο του 2019 προέκυψαν κι άλλα σημαντικά στοιχεία: νέα έρευνα, που διεξήχθη από ανεξάρτητους ερευνητές μέσω τηλεφωνημάτων σε 16 γιατρούς από 12 νοσοκομεία στην Κίνα, κατέδειξε ότι η συλλογή οργάνων από οπαδούς του Φάλουν Γκονγκ έχει γίνει πλέον κάτι το συνηθισμένο. Κανένας από τους γιατρούς – όλοι κορυφαίοι παράγοντες στον τομέα της μεταμόσχευσης οργάνων στην Κίνα – δεν εξεπλάγη, σοκαρίστηκε ή θύμωσε όταν ρωτήθηκε εάν τα συλλεγμένα όργανα ανήκουν σε ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ.
Από τους 16 γιατρούς, οι 10 επιβεβαίωσαν ότι πηγή των οργάνων ήταν οπαδοί του Φάλουν Γκονγκ. Οι υπόλοιποι δεν αρνήθηκαν ρητά ότι είχαν πάρει όργανα από ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ ή απέφυγαν να απαντήσουν στην ερώτηση.
«Υπό τέτοιες συνθήκες, οι ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα εξακολουθούν να διατηρούν την πίστη τους στις αρχές της αλήθειας, της καλοσύνης και της ανεκτικότητας και συνεχίζουν να λένε ειρηνικά την αλήθεια στον λαό της Κίνας, παρά τον κίνδυνο για τη ζωή τους», είπε ο Τζορτζ Μέισον, ασκούμενος του Φάλουν Γκονγκ και Επισκέπτης Καθηγητής σε Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ. «Νομίζω ότι όταν τελειώσει αυτό το κομμάτι της ιστορίας, οι άνθρωποι στο μέλλον θα δουν και θα καταλάβουν πόσα έχουν υποφέρει οι οπαδοί του Φάλουν Γκονγκ, τι έχουν κάνει και τι σημαίνει όλο αυτό για το κινεζικό έθνος.»
Των Eyal Lewinter και Dina Gordon
Επιμέλεια: Βαλεντίνα Λισάκ και Αλία Ζάε