Τρίτη, 29 Σεπ, 2020
Eργαζόμενοι δέχονται ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ένα λιμάνι στο Τσινγκντάο της επαρχίας Σαντόνγκ, Κίνα στις 11 Φεβρουαρίου 2020. (China Daily via Reuters)

Ξεκίνησε η έξοδος της παραγωγικής βιομηχανίας των Η.Π.Α από την Κίνα

Η μετακίνηση γίνεται κυρίως στο Βιετνάμ, τη Βιρμανία, τις Φιλιππίνες και το Μπαγκλαντές ανάλογα με τα δεδομένα του ελέγχου του κάθε προμηθευτή.

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ – Η πανδημία του ιού του KKK (COVID-19) έχει φέρει στο προσκήνιο τον κίνδυνο του παγκόσμιου εφοδιασμού και σε πρόσφατα στοιχεία που συλλέχθηκαν από μια εταιρεία επιθεώρησης εφοδιαστικής αλυσίδας με έδρα το Χονγκ Κονγκ, δείχνουν ότι οι αμερικανικές εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να απομακρύνουν τις πηγές τους από την Κίνα.

Η έξοδος της παραγωγής ήταν ήδη σε εξέλιξη λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας το 2019. Ο ιός του ΚΚΚ (Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας), έχει επιταχύνει αυτή την τάση και ενθάρρυνε περισσότερες εταιρείες να μειώσουν την υπερβολική εξάρτησή τους από την Κίνα ως τον μοναδικό τους προμηθευτή.

Μεγάλο μέρος της παραγωγής μεταφέρεται στη Νοτιοανατολική Ασία και τη Νότια Ασία, σύμφωνα με έκθεση της Qima, μιας εταιρείας ελέγχου ποιότητας και εφοδιαστικής αλυσίδας στο Χονγκ Κονγκ. Η έκθεση Qima βασίζεται σε δεδομένα που συλλέγονται από δεκάδες χιλιάδες ελέγχους της αλυσίδας εφοδιασμού που διενεργούνται παγκοσμίως για εταιρείες καταναλωτικών αγαθών και λιανικών πωλήσεων. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν αυτές τις αναφορές για να λάβουν αποφάσεις σχετικά με το εάν θα μετεγκατασταθούν σε μια νέα χώρα-προμηθευτή.

Κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, η ζήτηση για επιθεωρήσεις και ελέγχους από αγοραστές της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 45% ετησίως στη Νοτιοανατολική Ασία, με το Βιετνάμ, τη Βιρμανία (επίσης γνωστή ως Μιανμάρ) και τις Φιλιππίνες να αποκομίζουν τα οφέλη, αναφέρει η έκθεση. Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για ελέγxους της αλυσίδας εφοδιασμού αυξήθηκε κατά 52% στη Νότια Ασία, με το Μπαγκλαντές να γίνεται ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς, ειδικά για τις γνωστές εταιρείες κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και ειδών ένδυσης.

Επιπλέον, μια δημοσκόπηση της Qima που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερες από 200 εταιρείες στα τέλη Φεβρουαρίου, έδειξε ότι το 87% των ερωτηθέντων πίστευαν ότι η πανδημία θα προκαλούσε σημαντικές αλλαγές στη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού τους στο μέλλον.

Για να μετριαστούν οι κίνδυνοι της έλλειψης εφοδιασμού που οφείλονται στο κλείσιμο των εργοστασίων στην Κίνα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες σημείωσαν εξάλλου ότι είχαν ήδη αρχίσει να στρέφονται σε προμηθευτές περιοχών που δεν έχουν επηρεαστεί από τον ιό.

Η τάση αυτή ωστόσο, διακόπηκε τους τελευταίους μήνες καθώς ο COVID-19, η ασθένεια που προκλήθηκε από τον ιό του ΚΚΚ, εξαπλώθηκε και σε άλλα μέρη στον κόσμο. Το μέλλον της ασιατικής μεταποίησης εκτός Κίνας θα εξαρτηθεί από την ικανότητα επιβίωσης των χωρών από αυτή την υγειονομική κρίση.

«Μετά από ένα πολύ δυναμικό ξεκίνημα στην αρχή της χρονιάς, όταν η Κίνα έκλεισε, μπήκαμε επίσης και στην καραντίνα για τον COVID-19» δήλωσε ο Μάθιου Λαμπάς (Mathieu Labasse), διευθυντής μάρκετινγκ της Qima, στην The Epoch Times.

Είπε ότι η καραντίνα επηρέασε τόσο την παραγωγή όσο και τη ζήτηση με αποτέλεσμα το κλείσιμο των παγκόσμιων εξαγωγικών αγορών.

«Είδαμε ότι οι προμήθειες μειώθηκαν πάνω από 40 τοις εκατό τον Απρίλιο και τον Μάιο στη Νοτιοανατολική Ασία σε σχέση με πέρυσι και έως και 80 τοις εκατό στις Νότια Ασία, Ινδία, Μπαγκλαντές και Πακιστάν», είπε.

Ωστόσο, η εταιρεία ελέγχου πιστεύει ότι η διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας και της τάσης κοντά σε ακτές, θα ανέλθει σε νέα ύψη όταν ξαναρχίσει το παγκόσμιο εμπόριο.

«Οι εταιρίες και οι λιανικές πωλήσεις που περνάνε από αυτήν την καταιγίδα είναι πιθανόν να καταλήξουν σε μεγάλες αναδιαμορφώσεις των προμηθευτικών χαρτοφυλακίων τους, αποτελούμενα από εργοστάσια που κατάφεραν να επιβιώσουν μέσω καραντίνας», ανέφερε η έκθεση.

Η επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης λόγω της καραντίνας, ιδίως στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, έπληξε επίσης τους Κινέζους προμηθευτές.

«Πράγματι, μετά από μια σύντομη ανάκαμψη στα μέσα Μαρτίου, όταν τα εργοστάσια της Κίνας άνοιξαν ξανά ο αριθμός των προμηθειών μειώθηκε πάλι απότομα τον Απρίλιο και το Μάιο καθώς οι εξαγωγικές αγορές έκλεισαν», δήλωσε ο Λαμπάσε. «Καταγράψαμε 20% μείωση των αποθεματικών στην Κίνα σε σχέση με πέρυσι κατά τη διάρκεια αυτών των δύο μηνών».

Ωστόσο, η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική για εξοπλισμούς ατομικής προστασίας, καθώς η Κίνα είναι ο κυρίαρχος παγκόσμιος προμηθευτής. «Είδαμε μια τεράστια εισροή προστατευτικών μασκών ειδικά από τα μέσα Μαΐου», δήλωσε ο Λαμπάσε.

Τις δύο τελευταίες δεκαετίες η Κίνα έχει γίνει ένας σημαντικός παγκόσμιος προμηθευτής. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, η Κίνα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 20% του παγκόσμιου εμπορίου στην κατασκευή ενδιάμεσων προϊόντων, από 4% που ήταν το 2002. Οι περισσότερες μεγάλες αμερικανικές εταιρείες έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε εγκαταστάσεις και ανθρώπινο δυναμικό στην Κίνα για να αποκτήσουν πρόσβαση στην κινεζική αγορά, με τίμημα να έχουν εγκαταλείψει την πνευματική τους ιδιοκτησία.

Ωστόσο, η πανδημία σε συνδυασμό με το πικρό συναίσθημα κατά του κινεζικού κομμουνιστικού καθεστώτος τους τελευταίους μήνες, ανάγκασε πολλά εταιρικά συμβούλια να επανεξετάσουν τις σχέσεις τους με την Κίνα.

Σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης της αλυσίδας εφοδιασμού της, η Apple πέρυσι ζήτησε από τους σημαντικότερους προμηθευτές της να εξετάσουν το ενδεχόμενο μεταφοράς ορισμένων τμημάτων της παραγωγής τους από την Κίνα στη Νοτιοανατολική Ασία.

Επίσης, η εταιρεία ξεκίνησε τη διαδικασία μεταφοράς της παραγωγή των AirPods, των δημοφιλών ασύρματων ακουστικών της από την Κίνα στο Βιετνάμ. Τουλάχιστον 50 πολυεθνικές συμπεριλαμβανομένων αμερικανικών, ιαπωνικών και ταϊβανικών εταιρειών, ανακοίνωσαν στα σχέδια τους για το 2020 ν’ απομακρύνουν την κατασκευή από την Κίνα ώστε να αποφύγουν τους δασμούς των ΗΠΑ.

Ακολουθήστε την Emel στο Twitter: @mlakan

Γνωρίζατε ότι είμαστε ανεξάρτητοι;

Η Epoch Times είναι ανεξάρτητη από οποιαδήποτε επιρροή από εταιρείες, κυβερνήσεις ή πολιτικά κόμματα. Ο μόνος μας στόχος είναι να δίνουμε στους αναγνώστες μας ακριβείς πληροφορίες και να είμαστε υπεύθυνοι προς το κοινό.

Ακολουθήστε την Epoch Times στο Twitter: @EpochTimesGr

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x