Σάββατο, 08 Μαΐ, 2021
Ο πρώην δήμαρχος της Νέας Υόρκης Ρούντυ Τζουλιάνι μιλά σε διάρκεια συνέντευξης τύπου στην έδρα της Ρεπουμπλικανικής Εθνικής Επιτροπής στην Ουάσινγκτον, 19 Νοεμβρίου 2020. (Jacquelyn Martin/φωτογραφία AP)

Η παραπληροφόρηση παραμένει μετά από λανθασμένα ρεπορτάζ περί Τζουλιάνι, FBI

Τα NBC, New York Times, Washington Post διόρθωσαν άρθρα σχετικά με τον πρώην δήμαρχο

Η παραπληροφόρηση που προωθήθηκε από το NBC και άλλες δύο δημοσιογραφικές εταιρείες σχετικά με τον Ρούντυ Τζουλιάνι αργότερα διορθώθηκε, αν και κάποιοι αναγνώστες ίσως παραμένουν σε άγνοια επειδή το δίκτυο απέτυχε να διορθώσει πλήρως το ρεπορτάζ του.

Τα NBC, New York Times, Washington Post πρόσθεσαν διορθώσεις σε άρθρα που αρχικά ισχυρίζονταν πως ο πρώην δήμαρχος Νέας Υόρκης και πρώην προσωπικός δικηγόρος του προέδρου Τραμπ έλαβε μια προειδοποίηση από το FBI ότι ήταν στόχος μιας υποτιθέμενης ρωσικής επιχείρησης επιρροής.

Αλλά κάποιες αναρτήσεις κοινωνικών μέσων που προώθησαν την πληροφορία παρέμειναν μη διορθωμένες, όπως μία από τον μοναδικό συγγραφέα του άρθρου του NBC.

Ο ανταποκριτής του NBC News Κεν Ντιλάνιαν, που ως ρεπόρτερ της Los Angeles Times παραβίασε τον κανόνα της εφημερίδας δίνοντας ολόκληρα άρθρα στην CIA πριν εκδοθούν, δεν ειδοποίησε τους περίπου 207.000 ακολούθους του στο Τουίτερ ότι το άρθρο του για τον Τζουλιάνι και το FBI διορθώθηκε. Ούτε το NBC Investigations το έκανε αυτό.

Ο Ντιλάνιαν όχι μόνο ανήρτησε το άρθρο από τον λογαριασμό του NBC Investigations, αλλά και μια ανάρτηση από το «Meet the Press» που δυσφήμισε τον Τζουλιάνι ότι υποτίθεται πως δέχθηκε περιληπτική ενημέρωση από το FBI αλλά την αγνόησε, δείχνει μια εξέταση της σελίδας του στο Τουίτερ από την Epoch Times.

Εν αντιθέσει, ο κύριος λογαριασμός του NBC πρόσθεσε μια διόρθωση στην αρχική του ανάρτηση του άρθρου· ανήρτησε την διόρθωση που έκανε στο ίδιο το άρθρο, ειδοποιώντας τους αναγνώστες για την σημαντική αλλαγή.

Οι διαφορές δεν βγάζουν νόημα για τον Άντριου Σοτς, μέλος της Επιτροπής Ηθικής τής Society of Professional Journalists (SPJ – Ένωσης Επαγγελματιών Δημοσιογράφων).

«Αν είσαι μια μεγάλη εταιρεία όπως το NBC και έχεις πολλές ροές ειδήσεων ταυτόχρονα … δεν βγάζει πολύ νόημα να έχεις ένα λάθος σε μία ροή και μετά να το διορθώνεις σε μια διαφορετική ροή επειδή πλέον μιλάς μάλλον σε διαφορετικό κοινό», είπε στην Epoch Times.

To NBC δεν απάντησε σε αίτημα από την Epoch Times για σχόλιο.

Η Washington Post διέγραψε την αρχική της ανάρτηση που ισχυριζόταν ότι το FBI είχε προειδοποιήσει τον Τζουλιάνι και είπε στους αναγνώστες τι έκανε και πως το άρθρο διορθώθηκε. Η Έλλεν Νακασίμα, μία από τους τρεις αρθρογράφους που αναφέρονται στο άρθρο, επίσης διέγραψε την ανάρτησή της σε αυτό το θέμα και την αντικατέστησε με τις ενημερωμένες πληροφορίες, αν και το ίδιο το άρθρο ακόμα είχε τις λανθασμένες πληροφορίες. Οι άλλοι δύο αρθρογράφοι δεν ειδοποίησαν τους αναγνώστες για το τι έγινε.

Η Post επίσης ενημέρωσε μια ανάλυση με έναν σύνδεσμο προς την διόρθωση, αλλά η ανάρτηση που περιέχει την λανθασμένη εισαγωγή παραμένει, χωρίς την προσάρτηση διόρθωσης.

Η New York Times δεν είχε αναρτήσεις σχετικά με την λήψη προειδοποίησης από τον Τζουλιάνι, ούτε αναρτήσεις για την διόρθωση του άρθρου, και έτσι δεν είναι σαφές αν κάποτε προώθησε το άρθρο. Ένας από τους ρεπόρτερ της εφημερίδας, ο Κεν Βόγκελ, είπε στους περίπου 117.000 ακολούθους του ότι αυτός και δύο ακόμα συνάδελφοι έγραψαν ότι ο Τζουλιάνι έλαβε ενημέρωση ασφαλείας από το FBI αλλά ότι, στην πραγματικότητα, ο Τζουλιάνι δεν έλαβε τέτοια ενημέρωση. Οι άλλοι δύο ρεπόρτερ δεν ειδοποίησαν τους αναγνώστες τους για το τι συνέβη.

Καμία από τις διορθώσεις δεν περιείχε απολογία και κανένα από τα ενημερωμένα άρθρα δεν αναφέρει τις πηγές του, γεγονός που ενόχλησε τον Τζουλιάνι.

«Από που ήρθε η αρχική λανθασμένη πληροφορία;» έγραψε στο Τουίτερ.

Η Washington Post αρνήθηκε να σχολιάσει για αυτό το θέμα. Η New York Times δεν απάντησε στο αίτημα.

«Είναι ένα σημαντικό θέμα διότι η δημόσια αντίληψη περί διορθώσεων είναι ότι το λάθος είναι στην σελίδα ένα και η διόρθωση είναι στην σελίδα 20. Είναι κάπως κυνικό ότι αν κάνεις ένα λάθος, δεν θα είσαι τόσο ευθύς για αυτό», είπε ο Σοτς, ο ειδικός θεμάτων ηθικής της SPJ, στην Epoch Times. Οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί θα πρέπει να προσπαθούν να καταπολεμούν αυτήν την αντίληψη εστιαζόμενοι τόσο στην διόρθωση των λαθών όσο και στην ενημέρωση των αναγνωστών για τις διορθώσεις, πρόσθεσε.

Η κάθε μία από τις τρεις εταιρείες δημοσιογραφίας έδωσε διαφορετικές διορθώσεις.

Το NBC είπε ότι το αρχικό άρθρο του στηριζόταν σε μία μόνο ανώνυμη πηγή, προσθέτοντας ότι προέκυψε μια δεύτερη πηγή που είπε ότι το FBI είχε ετοιμάσει μια ενημέρωση αλλά δεν την έδωσε στην Τζουλιάνι. Η Post δεν έδωσε τόση λεπτομέρεια, λέγοντας στους αναγνώστες ότι αφαιρούσε ισχυρισμούς ότι ο Τζουλιάνι είχε λάβει ενημέρωση. Και η ΝΥ Times απλώς είπε ότι η πρώτη της έκδοση δήλωνε εσφαλμένα ότι ο Τζουλιάνι έλαβε προειδοποίηση από το FBI.

Το NBC «ξεφλούδισε λίγη από την διαδικασία» ενώ η Post «δεν λέει στον κόσμο τι συνέβη», αν και είναι «πολύ σαφείς σχετικά με την διόρθωσή τους», είπε ο Σοτς. Η ΝΥ Times είχε ένα άρθρο γεμάτο λεπτομέρειες «αλλά στο τέλος απλώς κάπως χαλάρωσαν, “ναι, αυτό είπαμε στην αρχή, τώρα όμως φαίνεται ότι δεν είναι αληθές.” Δεν είναι ένας καλός τρόπος να εξηγήσεις την διαδικασία και το πως συνέβη αυτό».

Την προηγούμενη εβδομάδα, αφότου αστυνομικοί του FBI ερεύνησαν την οικία του και κατέσχεσαν αρκετές ηλεκτρονικές συσκευές, ο πρώην δήμαρχος αρνήθηκε τους ισχυρισμούς ότι είχε αντιπροσωπεύσει έναν αλλοδαπό. Οι ισχυρισμοί αυτοί αποτέλεσαν την δικαιολογία για το ένταλμα έρευνας που είχε το FBI.

«Δεν έχω ποτέ αντιπροσωπεύσει Ουκρανό υπήκοο ή αξιωματούχο ενώπιον της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών. Το έχω αρνηθεί αρκετές φορές. Είχα συμβόλαια σε χώρες όπως η Ουκρανία. Στο συμβόλαιο υπάρχει μια παράγραφος που λέει ότι δεν θα συμμετάσχω σε άσκηση πολιτικής πίεσης ή σε εκπροσώπηση αλλοδαπού. Δεν το έκανα επειδή ένιωσα ότι θα ήταν εξαιρετικά ενάντια στην ηθική του θέματος», είπε ο Τζουλιάνι στον Τάκερ Κάρλσον στο Fox News στις 29 Απριλίου.

Αξιωματούχοι του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα σχολιασμού της Epoch Times μετά την έφοδο.

O Jack Phillips συνέβαλε στο άρθρο.

 

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο SafeChat @epochtimesgreece

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε