Σάββατο, 01 Οκτ, 2022

Βραβείο «Ανθρώπινες αξίες» για το ντοκιμαντέρ «Παντοτινή Άνοιξη» στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Το ντοκιμαντέρ Παντοτινή Άνοιξη (Eternal Spring) αφηγείται μια συγκλονιστική αληθινή ιστορία μιας μικρής ομάδας κινέζων, που το 2002, με σπάνιο κουράγιο, ήθος και ενότητα, πήραν την πρωτοβουλία να δείξουν την αλήθεια στους συμπολίτες τους για την συκοφαντία και δαιμονοποίηση που υπέστησαν από την προπαγάνδα του κομμουνιστικού καθεστώτος της Κίνας, το οποίο είχε θέσει παράνομη την πίστη τους στην βουδιστική άσκηση «Φάλουν Γκονγκ

«Είναι μια ιστορία που νιώθω ότι ο κόσμος μας έχει ανάγκη, και είμαι τόσο συγκινημένος να βλέπω πόσο συνδέεται με τους ανθρώπους.» Δήλωσε ο Τζέισον Λόφτους, ο Καναδός παραγωγός και σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ.

Η Lofty Sky Pictures απέσπασε δύο βραβεία κατά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα, το 1ο Βραβείο Κοινού Fischer στην κατηγορία «διεθνή ντοκιμαντέρ άνω των 50 λεπτών» και το βραβείο «Ανθρώπινες αξίες» της βουλής των Ελλήνων.

                             Απονομή των βραβείων στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

 

«Το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων απονέμεται σε ταινία του διεθνούς διαγωνιστικού προγράμματος Newcomers που, συνδυάζοντας με δεξιοτεχνία προσωπικές μαρτυρίες και 3D animation, αφηγείται μια συναρπαστική ιστορία διεκδίκησης της ελευθερίας των ιδεών και της ελεύθερης έκφρασης απέναντι σε μια αυταρχική εξουσία που καταπνίγει βίαια κάθε προσπάθεια αντίστασης,» έγραψαν οι κριτές της επιτροπής του τηλεοπτικού σταθμού της βουλής των Ελλήνων.

Οι ανθρώπινες αξίες συνδέουν τους ανθρώπους παγκοσμίως, ανεξαρτήτως έθνους, ηλικίας και πιστεύω. Οι ήρωες της ταινίας έδειξαν το ανθρώπινο μεγαλείο ακολουθώντας τις αξίες τους. Για τις αξίες τους θυσιάζουν την ζωή τους και συγκινούν με το παράδειγμά τους.

«Το κοινό είχε ταυτιστεί! Πολλοί έμειναν και μετά το τέλος των ερωτοαπαντήσεων και κάποιοι με πλησίασαν στο λόμπι, λέγοντάς μου ότι ήταν συγκινημένοι με την ταινία και ότι ίσως ήταν το καλύτερο ντοκιμαντέρ που είχαν δει σε ολόκληρη τη ζωή τους. Ουάου! Απλά, ουάου!» Δήλωσε ο παραγωγός.

Ο παραγωγός Τζέισον Λόφτους στην σκηνή του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (Owen Loftus)

 

Το ντοκιμαντέρ θα προβληθεί τον Aπρίλιο στο φεστιβάλ της Χάγης στο moviesthatmatter που φιλοξενεί ντοκιμαντέρ και ταινίες με κεντρικό θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η αγορά εισιτηρίων γίνεται διαδικτυακά στην ιστοσελίδα: https://eternalspringfilm.com/#home

Ιστορικό

Ο Λόφτους συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον καλλιτέχνη και πρωταγωνιστή του ντοκιμαντέρ, Daxiong, σε ένα βιντεοπαιχνίδι που δημιούργησε με τίτλο Shuyan Saga (2018 υποψήφιο για το Canadian Screen Award, καλύτερη πρωτότυπη διαδραστική παραγωγή).

Είχε γνωρίσει τον Daxiong από τα κόμικς Justice League και Star Wars, όπου και εντυπωσιάστηκε από το ταλέντο του να ζωντανεύει τους χαρακτήρες στις εικονογραφήσεις του.

«Μέσω της συνεργασίας μας έμαθα ότι ο Daxiong εγκατέλειψε τη γενέτειρά του, Τσανγκτσούν, λόγω της σχέσης του με το συμβάν της παρεμβολής στην κινέζικη κρατική τηλεόραση το 2002, ώστε να μεταδοθεί πληροφοριακό υλικό για την πνευματική άσκηση του Φάλουν Γκονγκ» είπε ο Λόφτους.

«Αναρωτήθηκα πως και έγινε κάτι τέτοιο δεδομένων των ειρηνικών διδαχών της φιλοσοφίας του Φάλουν Γκονγκ και τι οδήγησε τους εμπλεκόμενους να πραγματοποιήσουν αυτή την τολμηρή πράξη που τελικά κόστισε την ζωή αρκετών συμμετεχόντων,» συνέχισε.

Η Παντοτινή Άνοιξη διερευνά τις θρησκευτικές διώξεις και ενώ τα εγκλήματα κατά των ακολούθων του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα είναι αποτρόπαια και συνεχίζονται μέχρι και σήμερα στο εσωτερικό της Κίνας. Έξω από την Κίνα, το δράμα του Φάλουν Γκονγκ θεωρείται ως ένα θέμα του παρελθόντος.

«Η σύζυγός μου, Μάσα, μοιράζεται την ίδια γενέτειρα με τους πρωταγωνιστές της ταινίας (Τσανγκτσούν), αλλά μιάς και δεν είχε καμία επαφή με την κοινότητα του Φάλουν Γκονγκ εκεί, αγνοούσε εντελώς τις φρικαλεότητες που λάμβαναν χώρα στην ίδια της την πόλη.» Δήλωσε ο Λόφτους.

Ανεξάρτητα από το ενδιαφέρον κάποιου για την καταστολή του Φάλουν Γκονγκ, βλέπουμε τις ίδιες τακτικές και ζητήματα που βγαίνουν στην επιφάνεια και με άλλες ομάδες στην Κίνα όπως οι Ουιγούροι, οι Xριστιανοί και οι Θιβετιανοί. Η ιστορία αυτή, χρησιμεύει για να ρίξει φως σε ευρύτερα ζητήματα θρησκευτικών διώξεων στην Κίνα. Είναι επίσης μια ιστορία για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, για την λογοκρισία, την παραπληροφόρηση και την ανάγκη για διαφάνεια και την ελευθερία του λόγου.

Μετά την άνοδο του αντι-ασιατικού μίσους που σχετίζεται με την εξάπλωση του Covid-19, η ταινία αυτή είναι μια αναγκαία αφήγηση με θαρραλέους Κινέζους πρωταγωνιστές που μας υποδεικνύει ότι το κινεζικό καθεστώς δεν εκπροσωπεί τον κινεζικό λαό και μας υπενθυμίζει ότι υπάρχουν αξιόλογοι κινέζοι που αγωνίζονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη διαφάνεια, την ελευθερία και τη δικαιοσύνη.

Στη παντοτινή Άνοιξη χρησιμοποιήθηκε η τεχνική του animation όχι μόνο ως μέσο αναδημιουργίας μιας ιστορίας, αλλά και ως μέσο ανακάλυψης και εξερεύνησης του εσωτερικού εαυτού του καλλιτέχνη μέσω της τέχνης του.

«Η διαδικασία δημιουργίας και ενθύμησης των γεγονότων, τα βασανιστήρια που υπέφερε, η έρευνα και ο συνδυασμός όλων αυτών, προσέφεραν στον πρωταγωνιστή κάθαρση,» είπε ο Λόφτους.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε