Τετάρτη, 24 Απρ, 2024
Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά τη διάρκεια της επίσημης τελετής εγκαινίων του εργοστασίου παραγωγής του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου εθνικής ανάπτυξης της χώρας, του TOGG, που παράγεται από τον Όμιλο Κοινοπραξίας Αυτοκινήτων της Τουρκίας στο Gemlik Campus, στην Προύσα στις 29 Οκτωβρίου 2022. (Γραφείο Τύπου της Τουρκικής Προεδρίας/AFP)

Η Τουρκία προωθεί το εγχώριο αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή αγορά επιβάλλοντας δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα

Η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία λαμβάνει μέτρα για να κινηθεί στις ευρωπαϊκές αγορές και να ανταγωνιστεί την Κίνα

Η Τουρκία επέβαλε δασμό 40% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα.

Ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν αποφάσισε να επιβάλει δασμό στην Κίνα, αλλά όχι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε άλλες χώρες, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της χώρας στις 3 Μαρτίου.

Ο Σαν Κάι (ψευδώνυμο), διευθυντής ενός καταστήματος αυτοκινήτων στη Σαγκάη, επιβεβαίωσε στην Epoch Times στις 6 Μαρτίου ότι η Τουρκία δεν επέβαλε παρόμοιο δασμό στην Tesla και την Toyota, αλλά μόνο σε μάρκες κινεζικής κατασκευής.

Η Τουρκία μπορεί να ακολουθήσει το παράδειγμα των ΗΠΑ (27,5%) στην επιβολή υψηλού δασμού στα κινεζικά οχήματα, ώστε να αποτρέψει το ντάμπινγκ χαμηλών τιμών και παράλληλα να προστατεύσει την αναπτυσσόμενη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων και την ευρωπαϊκή αγορά, υπέθεσε ο Σαν.

Εντοπισμός των ηλεκτρικών οχημάτων

Ο Ερντογάν προσπαθεί να προωθήσει την εγχώρια παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων όλα αυτά τα χρόνια στο πλαίσιο της εκστρατείας του για τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές του Ιουνίου.

Η δημόσια δέσμευση του Ερντογάν περιλαμβάνει μια υποδομή φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε εθνικό επίπεδο, καθώς και κίνητρα όπως φορολογικές ελαφρύνσεις, δωρεάν γη, χαμηλό κόστος δανεισμού και εγγύηση για την κρατική προμήθεια 30.000 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως μετά το 2035.

Νωρίτερα, τον Νοέμβριο του 2017, ηγήθηκε της ίδρυσης της πρώτης εγχώριας μάρκας αυτοκινήτων της Τουρκίας TOGG, η οποία σφυρηλατήθηκε από μια κοινοπραξία με συμμέτοχους τους Anadolu Group, BMC Turkey, Kök Group, Turkcell και Zorlu Holding.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων της Τουρκίας Βεντάτ Μπιλγκίν στέκεται δίπλα στο εγχώριο αυτοκίνητο της Τουρκίας TOGG στο Διεθνές Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο της Άγκυρας, στις 31 Μαρτίου 2022. (Adem Altan/AFP via Getty Images)

 

Η TOGG δήλωσε το 2020 ότι θα επενδύσει 22 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες (2,4 δισεκατομμύρια δολάρια) σε διάστημα 13 ετών στην παραγωγή οχημάτων και αναμένει να παράγει 175.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως. Η εταιρεία έχει επίσης υπογράψει συμφωνία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών λιθίου Farasis για μπαταρίες λιθίου για τα οχήματά της, ενώ οι μονάδες και τα πακέτα μπαταριών θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν από κοινού με την Τουρκία, ανέφερε το Reuters στις 20 Οκτωβρίου 2020.

Ο Τούρκος υπουργός Βιομηχανίας Μουσταφά Βαράνκ δήλωσε τον Ιανουάριο ότι η TOGG στοχεύει να εξάγει στο εξωτερικό μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ το λανσάρισμα στην αγορά της Τουρκίας έχει προγραμματιστεί για τον Μάρτιο.

Το TOGG εξακολουθεί να βασίζεται σε εισαγωγές εξαρτημάτων όπως μπαταρίες, κινητήρες και ορισμένα ηλεκτρικά συστήματα, αν και σχεδιάζεται και συναρμολογείται τοπικά. Ο Βαράνγκ δήλωσε ότι τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, το 51% των υλικών για την παραγωγή του TOGG θα μπορούσε να προέλθει από τη χώρα και στη συνέχεια να αυξηθεί στο 65% μέχρι το 2025.

Στα τέλη του περασμένου έτους, η TOGG καθόρισε ετήσιο στόχο παραγωγής 20.000 C-SUV (σπορ οχήματα γενικής χρήσης) το 2023. Το εργοστάσιο αύξησε την παραγωγική του ικανότητα από αρχικά 100.000 μονάδες σε 175.000 μονάδες.

Προοπτικές της τουρκικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της αγοράς, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Τουρκία ξεπέρασαν τις 7.000 το 2022, διπλάσιες σε σχέση με το 2021.

Το δυναμικό της καταναλωτικής αγοράς αντανακλάται στο καλό δημογραφικό μέρισμα της Τουρκίας. Σύμφωνα με το Τουρκικό Στατιστικό Ινστιτούτο, ο συνολικός πληθυσμός της Τουρκίας θα ανέλθει σε 85,27 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά σχεδόν 600.000 σε σύγκριση με το 2021, με ετήσιο ρυθμό αύξησης 7,1 ανά χίλια άτομα.

Τα δημογραφικά στοιχεία δείχνουν επίσης ότι το τουρκικό εργατικό δυναμικό κυριαρχείται από νέους ενήλικες νεότερους από ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Το τουρκικό ηλεκτρικό όχημα TOGG κατά τη διάρκεια της έκθεσης Consumer Electronics Show στο Λας Βέγκας της Νεβάδα, στις 6 Ιανουαρίου 2022. (Patrick T. Fallon/AFP via Getty Images)

 

Η Τουρκία εστιάζει στην Ευρώπη ως την κρίσιμη υπερπόντια αγορά αυτοκινήτων της λόγω της εμπορικής συμφωνίας τελωνειακής ένωσης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Τουρκίας. Επιπλέον, η Τουρκία ακολουθεί το ευρωπαϊκό πρόγραμμα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και αναμένεται να γίνει κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Η αναδυόμενη αγορά αυτοκινήτου της Τουρκίας έχει τραβήξει ακόμη και την προσοχή της BYD, ενός κινεζικού γίγαντα κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία σύναψε συμφωνία με τον Τούρκο διανομέα ALJ Turkiye για την πώληση των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της στην Τουρκία.

Υψηλά φορολογικά εμπόδια για τα κινεζικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους

Με τα πλεονεκτήματα των τιμών της, η Κίνα είναι ίσως ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Τουρκίας στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και παράγει τις περισσότερες μπαταρίες αυτοκινήτων στον κόσμο.

Ο Πάτρικ Κόλλερ, διευθύνων σύμβουλος της Forvia, της έβδομης μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο, δήλωσε στο συνέδριο Consumer Electronics Show (CES) στο Λας Βέγκας στις αρχές Ιανουαρίου ότι το κόστος παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι 10.000 ευρώ (περίπου 10.700 δολάρια) χαμηλότερο από ό,τι για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Το κόστος αυτό αφορά κυρίως την Ε&Α, τις κεφαλαιουχικές δαπάνες και το εργατικό κόστος.

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Twitter @epochtimesgreece

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε