Κυριακή, 23 Φεβ, 2025
Μαθήτρια λυκείου κοιτάζει το τηλέφωνό της, στο Ώλμπανυ της Δυτικής Αυστραλίας, στις 17 Οκτωβρίου 2023. (Susan Mortimer/The Epoch Times)

Οι γνώσεις των μαθητών για τη δημοκρατία σημειώνουν ιστορικό χαμηλό

Οι Αυστραλοί μαθητές επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ώστε να ενδιαφέρονται περισσότερο για τον ρατσισμό, την κλιματική αλλαγή, τη ρύπανση και τις παγκόσμιες υποθέσεις

Ο αριθμός των Αυστραλών μαθητών που κατανοούν πώς λειτουργεί η δημοκρατία της χώρας έχει πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί. Αντίθετα, οι μαθητές επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ενδιαφέρονται περισσότερο για παγκόσμια ζητήματα, καθώς και για θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης.

Η αυστραλιανή Αρχή για τα Προγράμματα Σπουδών, Αξιολόγησης και Αναφοράς (Australian Curriculum, Assessment and Reporting Authority – ACARA) δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα (pdf) του Εθνικού Προγράμματος Αξιολόγησης της Πολιτικής Αγωγής και του Πολίτη (National Assessment Program in Civics and Citizenship – NAP-CC) για τους μαθητές της 6ης και της 10ης τάξης, παρουσιάζοντας μια ζοφερή εικόνα για την αποτελεσματικότητα της πολιτικής αγωγής της Αυστραλίας.

Σύμφωνα με την έκθεση της ACARA, λιγότεροι από 3 στους 10 (28%) μαθητές του 10ου έτους πέτυχαν το επίπεδο της επάρκειας, από 38% το 2019 και το 2016. Τα αποτελέσματα ήταν υψηλότερα στους μαθητές του 6ου έτους, με το 43% να ανταποκρίνεται στο πρότυπο επάρκειας. Ωστόσο, αυτό εξακολουθούσε να είναι κάτω από τα προηγούμενα επίπεδα του 53% και του 55% που καταγράφηκαν το 2019 και το 2016, αντίστοιχα.

Η Επικράτεια της Αυστραλιανής Πρωτεύουσας είχε τις υψηλότερες επιδόσεις, με 37% των μαθητών του 10ου έτους και 58% των μαθητών του 6ου έτους να επιτυγχάνουν επάρκεια. Αντίθετα, η Βόρεια Επικράτεια κατέλαβε την τελευταία θέση, με το 18% των μαθητών του 10ου έτους και το 27% των μαθητών του 6ου έτους να επιτυγχάνουν το πρότυπο.

Οι μαθητές εξετάστηκαν σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, περιλαμβανομένων των πολιτικών και νομικών συστημάτων της Αυστραλίας, του ομοσπονδιακού συστήματος διακυβέρνησης, των φιλελεύθερων δημοκρατικών αξιών και της φύσης της ιθαγένειας.

Ομάδα ανθρώπων με smartphone, στο Ντίξον Παρκ του Νιούκαστλ. Αυστραλία, 1η Δεκεμβρίου 2024. (Roni Bintang/Getty Images)

 

Το τεστ αποκάλυψε ότι η πλειονότητα των μαθητών δυσκολευόταν σε βασικές ερωτήσεις, όπως π.χ. το ποιος πρέπει να υπογράψει ένα νομοσχέδιο πριν αυτό γίνει νόμος στην Αυστραλία (ο γενικός κυβερνήτης). Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι οι μαθητές της 6ης τάξης είχαν υψηλότερα επίπεδα συμμετοχής σε σχολικές δραστηριότητες πολιτικής αγωγής και ιθαγένειας από ό,τι οι μαθητές της 10ης τάξης.

Παλαιότερα, σε ακρόαση κοινοβουλευτικής έρευνας το 2024, η Τζούλι Μπέρμιγχαμ, πρώτη βοηθός γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, είχε δηλώσει ότι τα αποτελέσματα του NAP-CC δεν μεταφέρουν την πλήρη εικόνα της επάρκειας των μαθητών στην πολιτική αγωγή, εξηγώντας ότι η αξιολόγηση είχε διεξαχθεί σε δείγμα μαθητών και ότι υπήρχαν περιορισμοί ως προς το πόση πληροφορία μπορεί να ερμηνεύσει το υπουργείο από τα αποτελέσματα του τεστ.

Οι μαθητές ενδιαφέρονται περισσότερο για τα κοινωνικά ζητήματα και την κλιματική αλλαγή

Εν τω μεταξύ, οι μαθητές του 10ου έτους ανέφεραν ότι ήταν πιο πρόθυμοι να συγκεντρώσουν χρήματα για φιλανθρωπικούς ή κοινωνικούς σκοπούς και να συμμετάσχουν σε εθελοντικές ομάδες παρά να συμμετάσχουν σε πολιτικές δραστηριότητες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές και των δύο τάξεων εξέφρασαν ανησυχίες για θέματα όπως η ρύπανση, η κλιματική αλλαγή, η εγκληματικότητα και ο ρατσισμός. Ενδιαφέρονταν επίσης περισσότερο για τα παγκόσμια ζητήματα σε σύγκριση με εκείνα που συμβαίνουν εντός της Αυστραλίας.

Επιπλέον, η έκθεση κατέγραψε μια αξιοσημείωτη μείωση του ποσοστού των μαθητών που χρησιμοποιούν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, καθώς περισσότεροι μαθητές στρέφονται στο διαδίκτυο, περιλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για να ενημερωθούν για τα τρέχοντα γεγονότα. Παρά ταύτα, οι μαθητές, ιδίως εκείνοι της 6ης τάξης, έδειξαν σημαντικά λιγότερη εμπιστοσύνη στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε σύγκριση με τους θεσμούς των πολιτών.

Μαθητές κρατούν πλακάτ κατά τη διάρκεια μιας συγκέντρωσης για την κλιματική αλλαγή στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, στις 17 Νοεμβρίου 2023. (William West/AFP μέσω Getty Images)

Χρειάζεται περισσότερη υποστήριξη

Μετά τη δημοσίευση της έκθεσης, ο διευθύνων σύμβουλος της ACARA Στήβεν Νίελ δήλωσε ότι απαιτείται περισσότερη υποστήριξη, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής ποιότητας κατάρτισης και των πόρων, ώστε να παρέχεται στους εκπαιδευτικούς η βοήθεια για την παροχή καλύτερης εκπαίδευσης σε θέματα πολιτικής αγωγής και ιθαγένειας. «Η πολιτική αγωγή και η ιδιότητα του πολίτη αποτελούσαν πάντα βασικό μέρος του αυστραλιανού προγράμματος σπουδών», δήλωσε.

«Είναι ζωτικής σημασίας όλοι οι νέοι Αυστραλοί να αποκτήσουν γερές βάσεις με την εκπαίδευση του πολίτη, ώστε να αισθάνονται ότι ασχολούνται με τα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα και να μπορούν να συνεισφέρουν πολύτιμα ως μελλοντικοί διαχειριστές της κοινωνίας».

Απάντηση της κυβέρνησης

Ο υπουργός Παιδείας Τζέησον Κλερ δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει προβεί σε βελτιώσεις στα προγράμματα πολιτικής αγωγής σε ολόκληρη τη χώρα. «Γι’ αυτόν τον λόγο έχω ενισχύσει τη χρηματοδότηση, για να βγουν οι μαθητές από την τάξη και να επισκεφθούν το Κοινοβούλιο και το Μνημείο Πολέμου, για να κατανοήσουν για τι πολέμησαν και πέθαναν γενιές Αυστραλών», δήλωσε. «Αυτό είναι που κάνει το Πρόγραμμα Επιστροφής Εκπαιδευτικών Δαπανών για το Κοινοβούλιο και την Πολιτική Παιδεία. Επιτρέπει στους μαθητές των σχολείων να επισκεφθούν το Μνημείο Πολέμου, το Κοινοβούλιο και το Παλιό Κοινοβούλιο στην Καμπέρα.»

Ωστόσο, αυτό επικρίθηκε από τη σκιώδη υπουργό Παιδείας Σάρα Χέντερσον. «Ο υπουργός Παιδείας Τζέησον Κλερ δεν μπορεί απλώς να λέει ότι θέλει περισσότεροι μαθητές να επισκέπτονται την Καμπέρα», δήλωσε η ίδια. Η Χέντερσον επεσήμανε επίσης ότι η Αυστραλία χρειάζεται ένα πρόγραμμα σπουδών που να δίνει προτεραιότητα στον αλφαβητισμό και τον αριθμητισμό, καθώς και να παρέχει βαθύτερες γνώσεις για την πολιτική αγωγή και την ιδιότητα του πολίτη.

Νωρίτερα την ίδια μέρα, η Χέντερσον επέκρινε την κατάσταση των προγραμμάτων σπουδών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , ιδίως την έμφαση που δίνεται στην ενσωμάτωση «της αειφορίας, της ιστορίας και των πολιτισμών των Αβοριγίνων και των Νησιών του Στενού Τόρες και της εμπλοκής της Αυστραλίας με την Ασία» στα μαθήματα διδασκαλίας.

«Οι καθηγητές μαθηματικών της 10ης τάξης ενθαρρύνονται να εφαρμόσουν το θεώρημα του Πυθαγόρα εξερευνώντας τη ναυσιπλοΐα, τον σχεδιασμό τεχνολογιών ή την τοπογράφηση από τους Πρώτους Εθνικούς Αυστραλούς, διερευνώντας τη γεωμετρική και χωρική λογική και πώς αυτά συνδέονται με την τριγωνομετρία», είπε.

Του Alfred Bui

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε