Σάββατο, 25 Σεπ, 2021
Ένα σήμα του BBC έξω από την έδρα του στο Πόρτλαντ Πλέις, Λονδίνο, 2 Ιουλίου 2020. (Ben Stansall/AFP μέσω Getty Images)

Το Πεκίνο απαγορεύει το BBC World News στην Κίνα μετά την βρετανική απαγόρευση του CGTN

Εγγραφή στο Newsletter της Epoch Times

Το κινεζικό καθεστώς ανακοίνωσε ότι αφαιρεί το BBC World News από την Κίνα, μια εβδομάδα αφότου ο βρετανικός ελεγκτικός φορέας ανακάλεσε την άδεια του κινεζικού κρατικού σταθμού CGTN

Το BBC World News, το διεθνές κανάλι του BBC, δεν ήταν διαθέσιμο στην συντριπτική πλειοψηφία των Κινέζων και υπήρχε μόνο σε ξενοδοχεία και κτηριακά συγκροτήματα που κυρίως φιλοξενούσαν ξένους.

Τα προγράμματά του είχαν συχνές διακοπές λογοκρισίας όταν ανέφεραν ευαίσθητα νέα για την Κίνα, ειδικά θέματα του Θιβέτ, Σιντζιάνγκ, και κακοποιήσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Ο ελεγκτικός φορέας ΜΜΕ της Κίνας, η Εθνική Διοίκηση Ραδιοτηλεόρασης (ΕΔΡ), είπε στις 11 Φεβρουαρίου ότι το BBC World News βρέθηκε ότι έχει «παραβιάσει σοβαρά κανονισμούς διοίκησης για το ραδιόφωνο και τηλεόραση και για την διοίκηση ξένου δορυφορικού τηλεοπτικού σταθμού στα ρεπορτάζ του σχετικά με την Κίνα.»

Η κάλυψη του BBC σχετικά με την Κίνα «βρέθηκε ενάντια στις απαιτήσεις ότι το ρεπορτάζ ειδήσεων θα πρέπει να είναι φιλαλήθες και αμερόληπτο, και υπονόμευσε τα εθνικά συμφέροντας της Κίανς και την εθνική ενότητα», ανέφερε η επίσημη υπηρεσία ειδήσεων Σινχουά ως δήλωση της ΕΔΡ.

«Καθώς το κανάλι δεν πληροί τις απαιτήσεις για αναμετάδοση στην Κίνα ως ξένο κανάλι, το BBC World News δεν επιτρέπεται να συνεχίσει την υπηρεσία του εντός κινεζικής επικράτειας», είπε η ΕΔΡ.

Μια εκπρόσωπος του BBC απάντησε λέγοντας: «Είμαστε απογοητευμένοι που οι κινεζικές αρχές αποφάσισαν να πάρουν αυτόν τον δρόμο δράσης. Το BBC είναι ο σταθμός που χαίρει της μεγαλύτερης εμπιστοσύνης στον κόσμο και αναφέρει ειδήσεις ανά τον κόσμο δίκαια, αμερόληπτα και χωρίς φόβο ή προτίμηση.»

Ο υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας Ντομινίκ Ράαμπ είπε ότι η απόφαση του Πεκίνου να απαγορεύσει το BBC World News είναι «ένας απαράδεικτος περιορισμός της ελευθερίας των μέσων.»

«Η Κίνα έχει κάποιους από τους βαρύτερους περιορισμούς στις ελευθερίες των μέσων και του διαδικτύου ανά τον κόσμο, και αυτό το τελευταίο βήμα μόνο θα χαλάσει το όνομα της Κίνας στα μάτια του κόσμου», είπε σε δήλωση.

Έρχεται ακριβώς μία εβδομάδα αφότου ο βρετανικός ελεγκτικός φορέας Ofcom ανακάλεσε την άδεια του CGTN, China Global Television Network, ενός διεθνούς αγγλόφωνου δορυφορικού τηλεοπτικού σταθμού που ανήκει στο κινεζικό καθεστώς και ελέγχεται άμεσα από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα (ΚΚΚ).

Το κτήριο της China Central Television (CCTV) στο Πεκίνο, 2 Δεκεμβρίου 2015. (Damir Sagolj/Reuters)

 

Ο Ofcom απαγόρευσε το CGTN επειδή ο σταθμός «ελέγχεται από ένα σώμα που τελικά ελέγχεται από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα». Οι νόμοι περί αναμετάδοσης της Βρετανίας δεν επιτρέπουν άδειες για μέσα που ελέγχονται από πολιτικά σώματα.

Εντός ωρών, αξιωματούχοι του Πεκίνου κατέθεσαν μήνυση κατά του BBC, κατηγορώντας το για «ψευδείς ειδήσεις» στο ρεπορτάζ του για το πως το ΚΚΚ απέκρυψε την πανδημία και την προέλευση του ιού του ΚΚΚ.

Μια μέρα μετά, ο Κινέζος εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γουάνγκ Γουενμπίν, επέκρινε την απόφαση του Ofcom ως «πολιτικοποίηση του ζητήματος σε ένα τεχνικό σημείο» και προειδοποίησε ότι το Πεκίνο κρατά το δικαίωμα να δώσει μια «απαραίτητη απάντηση».

Στην ίδια συνέντευξη τύπου, ο Γουάνγκ είπε πως το ρεπορτάζ του BBC για τις παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων του κινεζικού καθεστώτος κατά της μουσουλμανικής μειονότητας των Ουιγούρων στην Σιντζιάνγκ ήταν «άδικο, υποκειμενικό, και ανεύθυνο».

Σύμφωνα με την ΜΚΟ ανθρωπίνων δικαιωμάτων Safeguard Defenders, το CGTN και το κινέζικης γλώσσας αντίστοιχό του CCTV έχουν, σε πολλές περιπτώσεις, αναμεταδώσει πλάνα «εξαναγκασμένων απολογιών» από άτομα που κρατούνταν από το κράτος υπό πίεση. Η ΜΚΟ είπε πως η αναμετάδοση αυτού του υλικού ισοδυναμεί με «εν γνώσει και ηθελημένη στρέβλωση των γεγονότων και καθαρά ψεύδη» που παραβιάζουν τους κανόνες του Ofcom περί αμεροληψίας και ακρίβειας.

Ανησυχίες για την επιρροή και κατασκοπεία του ΚΚΚ στην Βρετανία αυξάνονται τα πρόσφατα χρόνια, ειδικά μεταξύ κάποιων Συντηρητικών βουλευτών που δεν έχουν μεγάλη δύναμη στην διαμόρφωση πολιτικής.

Η εφημερίδα Telegraph ανέφερε στις 5 Φεβρουαρίου ότι η Βρετανία απέλασε τρεις Κινέζους κατασκόπους που παρουσιάζονταν ως δημοσιογράφοι.

Σύμφωνα με το άρθρο της Telegraph, μια ανώτερη κυβερνητική πηγή είπε ότι οι τρεις κατάσκοποι δούλευαν για τρεις διαφορετικές κινεζικές υπηρεσίες μέσων ενημέρωσης, οι οποίες δεν κατονομάστηκαν.

Αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην Κίνα αφότου η MI5 αποκάλυψε τις πραγματικές ταυτότητές τους και ότι ήταν πράκτορες πληροφοριών για το υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας του Πεκίνου, σύμφωνα με την Telegraph.

Οι Simon Veazey και John Smithies συνέβαλαν σε αυτό το άρθρο.

 

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο SafeChat @epochtimesgreece

Βοηθήστε μας να διαδώσουμε την αλήθεια, μοιραστείτε αυτό το άρθρο με φίλους σας.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε