Παρασκευή, 24 Σεπ, 2021
Ένα λογότυπο του κορυφαίου ομίλου βιομηχανίας τροφίμων παγκοσμίως Nestle εμφανίζεται στις 9 Οκτωβρίου 2014 στο Κέντρο Ερευνών του ομίλου στο Vers-chez-les-Blanc πάνω από τη Λωζάνη. (Fabrice Coffrini/AFP μέσω Getty Images)

Η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο θα αυξήσει τις τιμές λόγω πληθωρισμού

Η Nestlé, η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ποτών στον κόσμο, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα αυξήσει τις τιμές των αγαθών λόγω του πληθωρισμού.

Τον Ιούνιο, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 5,4% σε σχέση με τον περασμένο χρόνο- η μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση από το 2008.

Ο Μαρκ Σνάιντερ, Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé, δήλωσε σε δημοσιογράφους την Πέμπτη ότι «αυτό που έχουμε δει φέτος είναι ένα είδος καμπής, όπου μετά από αρκετά χρόνια χαμηλού πληθωρισμού, ξαφνικά αυξήθηκε πολύ γρήγορα».

Αν και ο Σνάιντερ επανέλαβε τις δηλώσεις της Ομοσπονδιακής Τράπεζας λέγοντας ότι πιστεύει ότι ο πληθωρισμός θα είναι «παροδικός», ο κολοσσός θα πρέπει να αυξήσει τις τιμές κατά περίπου 2% για να αντισταθμίσει τις αυξήσεις κόστους κατά 4%. Η Nestle αύξησε τις τιμές κατά 1,3% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021.

«Θεωρούμε ότι αυτό είναι παροδικό. Για το 2022 και μετά, αναμένουμε να επιστρέψουμε σε σταθερές και μέτριες αυξήσεις στο υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους συναλλαγών», πρόσθεσε.

Ο Οικονομικός Διευθυντής Φρανσουά-Ξαβιέ Ρότζερ εξήγησε στην δηλωσή του την Πέμπτη ότι από τις αρχές του 2021, η εταιρεία έχει δει αύξηση κόστους σχετικά με τα υλικά συσκευασίας, το κόστος μεταφοράς και τα γεωργικά προϊόντα.

Ο Σνάιντερ δήλωσε επίσης σε δημοσιογράφους ότι η εταιρεία «έχει την κατάσταση υπό έλεγχο και η αναφορά μου σε αυτό το ζήτημα δεν πρέπει να σας ανησυχήσει. Ήθελα απλώς να προειδοποιήσω ενάντια στις υπερβολικές προσδοκίες στο περιθώριο κέρδους. Έτσι, παρακαλώ ακολουθήστε προσεχτικά τις οδηγίες μας κατά τη διάρκεια αυτής της ταραχώδους περιόδου».

«Βρισκόμαστε σε μια περίοδο τώρα, η οποία ξεκίνησε πέρυσι με την έναρξη της πανδημίας, και η οποία πιθανότατα θα διαρκέσει άλλο ένα χρόνο περίπου», πρόσθεσε, «όπου, από το ένα τέταρτο στο άλλο, θα έχετε αρκετά ισχυρές μεταβολές στην κορυφή, στο μικτό περιθώριο κέρδους και στην κατώτατη γραμμή … αυτή δεν θα είναι η κανονική κατάσταση σύγκρισης από έτος σε έτος».

Η Nestlé κατέχει μια σειρά από μάρκες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Toll House, Nescafé, Cheerios, DiGiorno, Hot Pockets, Dreyer’s και εκατοντάδων άλλων.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ Τζερόμ Πάουελ δήλωσε ότι η οικονομική ανάκαμψη των ΗΠΑ βρίσκεται σε καλό δρόμο παρά την αύξηση των κρουσμάτων της μετάλλαξης «Δέλτα» του COVID-19.

«Θα έχει σημαντικές συνέπειες για την υγεία» στις περιοχές της χώρας όπου εντείνονται τα κρούσματα, δήλωσε ο Πάουελ. Ωστόσο, στα προηγούμενα κύματα λοιμώξεων από τον ιό του ΚΚΚ (Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα) «τείνει στο να υπάρχουν λιγότερες οικονομικές επιπτώσεις … Δεν είναι παράλογη προσδοκία που θα παραμείνει αυτή τη φορά», πρόσθεσε.

«Φαίνεται ότι έχουμε μάθει να το χειριζόμαστε αυτό με σταδιακά λιγότερες οικονομικές διαταραχές», δήλωσε ο Πάουελ, ακόμα και όταν αναγνώρισε ότι μια νέα επιδημία μπορεί σε κάποιο βαθμό να επιβραδύνει την επιστροφή των εργαζομένων στην αγορά εργασίας ή να διαταράξει την προγραμματισμένη επαναλειτουργία των σχολείων το φθινόπωρο.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε