Ο Άκιο Τογιόντα, πρόεδρος της Toyota Motor Corp., δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επιδιώκουν μια ατζέντα μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της αγοράς, επειδή η τεχνολογία και η υποδομή δεν έχουν ακόμη ωριμάσει, ενώ μια «σιωπηλή πλειοψηφία» που ευθυγραμμίζεται με αυτή την προοπτική δεν μπορεί να μιλήσει.
«Οι άνθρωποι που ασχολούνται με την αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε μεγάλο βαθμό μια σιωπηλή πλειοψηφία», δήλωσε ο Τογιόντα στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Ταϊλάνδη, σύμφωνα με την Wall Street Journal. «Οι άνθρωποι που ασχολούνται με την αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε μεγάλο βαθμό μια σιωπηλή πλειοψηφία», δήλωσε ο Τογιόντα στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Ταϊλάνδη, σύμφωνα με την Wall Street Journal. «Αυτή η σιωπηλή πλειοψηφία αναρωτιέται αν τα EV [ηλεκτρικά οχήματα] είναι πραγματικά εντάξει για να τα έχουμε ως μια ενιαία επιλογή. Αλλά πιστεύουν ότι είναι η τάση, οπότε δεν μπορούν να μιλήσουν ανοιχτά … Επειδή η σωστή απάντηση είναι ακόμη ασαφής, δεν πρέπει να περιοριστούμε σε μία μόνο επιλογή».
Ενώ άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προωθήσει σειρές οχημάτων με όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό στην πολιτική της να εστιάζει σε ένα ευρύ φάσμα οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των οχημάτων με υδρογόνο.
Η Toyota επιμένει ότι τα υβριδικά παραμένουν μια τεχνολογία-κλειδί στην παρούσα κατάσταση, καθώς τα οχήματα EV τείνουν συνήθως να είναι πιο ακριβά και η υποδομή φόρτισης μπαταριών δεν έχει ακόμη ωριμάσει παγκοσμίως.
Ο επικεφαλής της Toyota επεσήμανε επίσης ότι οι ηλεκτρικές επιλογές δεν είναι ο μόνος τρόπος για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ότι και τα υβριδικά μοντέλα παρέχουν τέτοια οφέλη. Οι ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις, όπως τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο, αρχίζουν να λαμβάνουν θετικές αντιδράσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, σημείωσε.
Προκλήσεις και δυσπιστία
Η υποδομή φόρτισης αποτελεί βασικό μέλημα για την ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι μεγαλύτερες μετακινήσεις με ηλεκτρικά οχήματα έχουν λιγότερο νόημα, δεδομένης της έλλειψης ενός ισχυρού δικτύου φόρτισης.
«Οι παράκτιες περιοχές, η ανατολική και η δυτική ακτή, που ηλεκτροδοτούνται πολύ πιο γρήγορα από το εσωτερικό της χώρας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Τζιμ Ρόουαν, σύμφωνα με την Wall Street Journal. Τα υβριδικά είναι σημαντικά για να «ζεστάνουν» τους πελάτες στην τεχνολογία, δήλωσε.
Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο από την Εθνική Ένωση Καταστημάτων Εμπορίας Πρατηριούχων (National Association of Convenience Stores-NACS) διαπίστωσε ότι η ευαισθησία στις τιμές στα πρατήρια δεν είχε μεταφραστεί σε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόνο οι μισοί οδηγοί παραδέχθηκαν ότι έχουν θετική στάση απέναντι στα οχήματα αυτά.
Μόνο ένας στους τρεις οδηγούς δήλωσε ότι θα σκεφτόταν να αγοράσει ένα EV για λόγους ευκολίας. Τρεις στους πέντε οδηγούς πιστεύουν ότι θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες στη φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος εκτός του σπιτιού τους, ενώ το 54% θεωρούσε τα ηλεκτρικά οχήματα λιγότερο αξιόπιστα σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα.
«Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν αναμφίβολα ένα σημαντικό μέρος του μέλλοντός μας, αλλά υπάρχει συζήτηση σχετικά με το χρονοδιάγραμμα αποδοχής», δήλωσε ο Τζεφ Λέναρντ, αντιπρόεδρος στρατηγικών πρωτοβουλιών της NACS, σύμφωνα με δελτίο τύπου της 7ης Οκτωβρίου.
«Οι σημερινοί οδηγοί βενζινοκίνητων οχημάτων εκφράζουν ανησυχία για την εμβέλεια λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τη διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης. Αυτή είναι μια πολύτιμη ευκαιρία για τους λιανοπωλητές και άλλους να αντιμετωπίσουν και να εκπαιδεύσουν τους μελλοντικούς καταναλωτές EV».
Αποδοχή από τις ΗΠΑ
Αρκετές αμερικανικές πολιτείες αναλαμβάνουν δράση για να προωθήσουν την αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων εναλλακτικών λύσεων έναντι των ορυκτών καυσίμων.
Τον Αύγουστο, οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνιας ψήφισαν ομόφωνα για την έγκριση ενός σχεδίου που θα απαγορεύσει την πώληση νέων οχημάτων εσωτερικής καύσης στην πολιτεία μέχρι το 2035. Το ένα πέμπτο των οχημάτων που θα πωληθούν μετά το 2035 θα μπορούν να είναι υβριδικά οχήματα με πρίζα.
Αυτόν τον μήνα, η Επιτροπή Περιβαλλοντικής Ποιότητας του Όρεγκον συμφώνησε να επιβάλει το 100 τοις εκατό των νέων, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που πωλούνται στην πολιτεία μέχρι το 2035 να είναι μηδενικών εκπομπών, γεγονός που θα πλήξει τις πωλήσεις αεριοκίνητων οχημάτων. Οι έμποροι αυτοκινήτων εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για την απόφαση.
«Καταλαβαίνουμε την επιθυμία να προχωρήσουμε σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον πωλήσεις οχημάτων- ωστόσο, η ζήτηση των καταναλωτών δεν είναι ακόμα εκεί, ούτε καν σε 12 χρόνια από τώρα, το 2035», δήλωσε στην εφημερίδα Epoch Times ο Γκρεγκ Ρέμενσπεργκερ, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ένωσης Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων του Όρεγκον.
«Απλώς δεν πιστεύουμε ότι ο κλάδος θα είναι σε σημείο που θα εξυπηρετεί το 100 τοις εκατό των απαιτήσεων των καταναλωτών».
Η Beth Breljeϊ συνέβαλε σε αυτό το άρθρο.