Τετάρτη, 23 Ιούν, 2021
Ένα κουτί εφημερίδων China Daily είναι μαζί με άλλες δωρεάν καθημερινές εφημερίδες στην Νέα Υόρκη, 20 Ιανουαρίου 2021. (Chung I Ho/The Epoch Times)

Όργανο προπαγάνδας του Πεκίνου συνεχίζει να πληρώνει εκατομμύρια για να διαδίδει επιρροή στην Δύση

Το φερέφωνο προπαγάνδας του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος (ΚΚΚ) έχει συνεχίσει να ρίχνει εκατομμύρια δολάρια σε αμερικανικές εκδόσεις για να διαδίδει την επιρροή του, έδειξε ένα νέο έγγραφο που κατατέθηκε στο αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης.

Η China Daily, μια αγγλόφωνη εφημερίδα που ελέγχεται από το υπουργείο προπαγάνδας του Πεκίνου, ξόδεψε σχεδόν $3 εκατομμύρια σε μεγάλα Δυτικά μέσα ενημέρωσης και εκδοτικές υπηρεσίες τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με κατάθεση (pdf) με ημερομηνία 24 Μαΐου.

Σχεδόν $1,6 εκατομμύρια σε δολάρια διαφήμισης πήγαν στις Los Angeles Times, Foreign Policy, Financial Times, και Time Magazine. Ένα πρόσθετο ποσό $329.898 πήγε στην Globe and Mail, μια καναδική εφημερίδα.

Η China Daily επίσης ξόδεψε περισσότερα από $1 εκατομμύριο, η πλειοψηφία των οποίων ξοδεύτηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, για την εκτύπωση της εφημερίδας της. Γνωστοί αποδέκτες είναι οι Los Angeles Times, The Boston Globe, The Seattle Times, Chicago Tribune, και The Houston Chronicle.

Οι συνολικές δαπάνες για εκτύπωση, διαφήμιση, και άλλα έξοδα είναι $5,56 εκατομμύρια μεταξύ 1 Νοεμβρίου 2020 και 30 Απριλίου, σημειώνοντας ένα άλμα σχεδόν $1,1 εκατομμυρίου σε σύγκριση με μισό χρόνο νωρίτερα.

Η China Daily ήταν μία από τις πάνω από δέκα κινεζικές κρατικές δημοσιογραφικές οντότητες που το Στέιτ Ντιπάρτμεντ είχε ονομάσει ξένες αποστολές του ΚΚΚ πέρυσι, απαιτώντας να γίνεται εγγραφή των υπαλλήλων τους και των αμερικανικών περιουσιακών στοιχείων τους.

Υπολογισμοί από το Κέντρο για Διαδραστική Πολιτική, μια ομάδα κυβερνητικής διαφάνειας με έδρα την Ουάσινγκτον, αποκάλυψε ότι οι κινεζικές δαπάνες ξένων πρακτόρων στις Ηνωμένες Πολιτείες εκτοξεύθηκαν στο εξαπλάσιο τα λίγα τελευταία χρόνια, από λίγο πάνω από $10 εκατομμύρια το 2016 σε σχεδόν $64 εκατομμύρια το 2020.

«Ο μοναδικός σκοπός της China Daily είναι να αποκρύπτει τις συνεχιζόμενες φρικαλεότητες του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος», είπε στην Epoch Times ο Αμερικανός βουλευτής Τζιμ Μπανκς (Ρ-Ιντ).

«Κάθε αμερικανικό μέσο που στηρίζει την China Daily δεν έχει δικαίωμα να μιλάει για ανθρώπινα δικαιώματα ή δημοκρατία. Θα πρέπει να ντρέπονται για την συνενοχή τους.»

Ένας αριθμός μεγάλων αμερικανικών μέσων έχουν σταματήσει να εκδίδουν διαφημιστικά άρθρα διαφόρων θεμάτων που έγραφε η κινεζική εφημερίδα εν μέσω αυξανόμενου ελέγχου για επιρροή κινεζικής προπαγάνδας.

Η New York Times διέγραψε εκατοντάδες άρθρα πληρωμένου περιεχομένου από την ιστοσελίδα της αφότου τερμάτισε την σχέση της με την China Daily, σύμφωνα με την Washington Free Beacon, που ανέφερε πρώτη για την αποκάλυψη του FARA.

Οι Los Angeles Times, Foreign Policy, Financial Times, Time, The Boston Globe, The Seattle Times, Chicago Tribune, και Houston Chronicle δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα σχολιασμού της Epoch Times.

China Watch

Για χρόνια, το κινεζικό καθεστώς έχει ξοδέψει εκατομμύρια δολάρια για να λειτουργεί ένθετα περιοδικά υπό τον τίτλο είτε «China Watch» είτε «China Focus» σε μεγάλες Δυτικές εφημερίδες.

Ενώ τα ένθετα China Watch έχουν δηλώσεις με μικρά γράμματα που λένε πως το περιεχόμενο παράγεται από την China Daily και όχι από την εφημερίδα που φιλοξενεί το ένθετο, μπορεί ακόμα να παραπλανούν τον μέσο αναγνώστη, είπε η διεθνής μη κερδοσκοπική Reporters Without Borders (RSF) στην αναφορά της του 2019, με τίτλο «Η προσπάθεια της Κίνας για μια νέα παγκόσμια τάξη μέσων ενημέρωσης».

«Το δημοσιογραφικό ύφος και η κομψή εμφάνιση μπορούν εύκολα να παραπλανήσουν τον βιαστικό ή μη προσεκτικό αναγνώστη που εμπιστεύεται την συνολική ποιότητα της εφημερίδας που διαβάζει κάθε μέρα», δήλωσε η RSF.

Ένα αντίγραφο της αφρικανικής έκδοσης της China Daily μπροστά από ένα πρατήριο τύπου στην πρωτεύουσα της Κένυας, 14 Δεκεμβρίου 2012. (Tony Karumba/AFP via Getty Images)

 

«Φαινομενικά ευχάριστα αναγνώσματα και καλά παρουσιασμένα, αυτά τα ένθετα China Watch είναι παρ’ όλα αυτά δούρειοι ίπποι με τους οποίους το Πεκίνο εισάγει την προπαγάνδα του στα σαλόνια των ελίτ.»

Τα κινεζικά ένθετα σε γνωστές Δυτικές εφημερίδες δημιούργησαν ανησυχίες σε διεθνείς ομάδες δικαιωμάτων. Η Free Tibet έδρα το Λονδίνο εκκίνησε μια εκστρατεία πέρυσι καλώντας έναν αριθμό Δυτικών μέσων να σταματήσουν να φιλοξενούν τέτοιο περιεχόμενο.

Η Free Tibet άρχισε να μιλά για τις ανησυχίες της όταν ένα ειδικό τμήμα για το Θιβέτ εντός του ενθέτου China Watch της Los Angeles Times τον Νοέμβριο πέρυσι χαιρέτισε τις «ευκαιρίες» που προσφέρονται από «εποχιακή εκπαίδευση» στο Θιβέτ, παρουσιάζοντας μια διαφορετική εικόνα από την μαζική παρακολούθηση που έχει εφαρμόσει η Κίνα στην περιοχή από την δεκαετία 1950 και τα στρατιωτικού τύπου εκπαιδευτικά κέντρα που ειδικοί έχουν περιγράψει ως στρατόπεδα εξαναγκαστικής εργασίας.

«Αυτό φαίνεται να είναι μια εσκεμμένη προσπάθεια αναίρεσης μιας αναφοράς που έλεγε ότι πάνω από 500.000 Θιβετιανοί έχουν υποστεί εξαναγκαστική εργασία», είπε η Free Tibet σε απάντηση στο ειδικό τμήμα.

Το ΚΚΚ έχει επίσης προωθήσει τα αφηγήματά του περί του εθελοντικού συστήματος δωρεάς οργάνων της χώρας στο China Watch, παρά στοιχεία ότι η κρατική πρακτική συγκομιδής οργάνων από κρατούμενους συνείδησης έχει συνεχιστεί έως σήμερα.

Τέτοιο διαφημιστικό περιεχόμενο έχει όλο και περισσότερο μεταφερθεί στον ψηφιακό χώρο μετά από χρόνια παρουσίας σε υλικές μορφές για να φτάσει ένα πιο ευρύ και πιο στοχευμένο κοινό.

Ένα πρόσφατο άρθρο στο διαδικτυακό China Watch της Foreign Policy επικρίνει το «Αμερικανικό σύστημα» ως μη ικανό να διορθώσει παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σε ένα άλλο άθρο, το «Belt and Road Initiative» (BRI) της Κίνας προωθήθηκε ως συμβάλλον στην «ανάπτυξη της Ασίας και στην παγκόσμια [οικονομική] ανάκαμψη.» Επικριτές έχουν πει πως το BRI έχει βάλει αναπτυσσόμενες χώρες σε «παγίδες χρέους».

Ο Αμερικανός βουλευτής Ρότζερ Γουίκερ (Ρ-Μισσ.) προσπάθησε να αντιμετωπίσει το ζήτημα της κινεζικής προπαγάνδας σε αμερικανικά μέσα τον Φεβρουάριο με ένα νέο νομοσχέδιο – S-319 – το οποίο θα απαιτεί «από ξένους πράκτορες να αποκαλύπτουν εμφανώς τον ξένο διευθύνοντα ως την πηγή των πληρωμένων ενθέτων που τοποθετούνται σε Αμερικανικά μέσα ενημέρωσης.»

«Είναι ανοιχτό μυστικό ότι το Πεκίνο διεξάγει έναν παγκόσμιο πόλεμο προπαγάνδας στις ΗΠΑ, και οι αμερικανικές εφημερίδες είναι συνένοχες», είπε ο Γουίκερ σε δήλωση τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας ότι ελπίζει πως «ισχυρότερες απαιτήσεις αποκάλυψης για ξένους πράκτορες θα ενθαρρύνουν όλες τις αμερικανικές εκδόσεις να αρνηθούν να συμμετάσχουν στην μηχανή προπαγάνδας του ΚΚΚ.»

Ο Φρανκ Φανγκ συνέβαλε σε αυτό το άρθρο.

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο SafeChat @epochtimesgreece

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε