Σάββατο, 27 Ιούλ, 2024
Η γέφυρα που συνδέει τη ρωσική πόλη Μπλαγκοβέσενσκ με την κινεζική πόλη Χέιχε στις 10 Ιουνίου 2022, σε στιγμιότυπο από βίντεο. (Reuters/Screenshot μέσω The Epoch Times)

Ρωσία και Κίνα ανοίγουν διασυνοριακή γέφυρα ενισχύοντας τις σχέσεις τους

Η Ρωσία και η Κίνα εγκαινίασαν την Παρασκευή μια νέα διασυνοριακή γέφυρα στην Άπω Ανατολή, η οποία ελπίζουν ότι θα ενισχύσει περαιτέρω το εμπόριο, καθώς η Μόσχα υποφέρει από τις σαρωτικές δυτικές κυρώσεις που της επιβλήθηκαν λόγω των ενεργειών της στην Ουκρανία.

Η γέφυρα που συνδέει τη ρωσική πόλη Μπλαγκοβεστσένσκ με την κινεζική πόλη Χάιχε πέρα από τον ποταμό Αμούρ -γνωστός στην Κίνα ως Χάιλονγκτζιάνγκ- έχει μήκος λίγο μεγαλύτερο από ένα χιλιόμετρο και κόστισε 19 δισεκατομμύρια ρούβλια (342 εκατομμύρια δολάρια), όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων RIA.

Εν μέσω πυροτεχνημάτων, φορτηγά και από τις δύο άκρες διέσχισαν τη γέφυρα δύο λωρίδων, η οποία ήταν στολισμένη με σημαίες στα χρώματα των δύο χωρών, όπως έδειξαν βίντεο από τα εγκαίνια.

Οι ρωσικές αρχές δήλωσαν ότι η γέφυρα θα φέρει τη Μόσχα και το Πεκίνο πιο κοντά, ενισχύοντας το εμπόριο, ενώ είχαν ανακοινώσει μια συνεργασία «χωρίς όρια» τον Φεβρουάριο, λίγο πριν ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν στείλει τις δυνάμεις του στην Ουκρανία.

«Στον σημερινό διαιρεμένο κόσμο, η γέφυρα Μπλαγκοβεστσένσκ-Χέιχε μεταξύ της Ρωσίας και της Κίνας έχει ιδιαίτερη συμβολική σημασία», δήλωσε ο Γιούρι Τρούτνεφ, εκπρόσωπος του Κρεμλίνου στη ρωσική Άπω Ανατολή.

Το κινεζικό καθεστώς επιθυμεί να εμβαθύνει την πρακτική συνεργασία με τη Ρωσία σε όλους τους τομείς, δήλωσε στα εγκαίνια ο Κινέζος αντιπρόεδρος Χου Τσουνχουά.

Ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας Βιτάλι Σαβέλιεφ δήλωσε ότι η γέφυρα θα συμβάλει στην αύξηση του διμερούς ετήσιου εμπορίου σε περισσότερους από 1 εκατομμύριο τόνους αγαθών.

Μείωση του χρόνου μεταφοράς

Η γέφυρα βρισκόταν υπό κατασκευή από το 2016 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2020, αλλά το άνοιγμά της καθυστέρησε λόγω των διασυνοριακών περιορισμών για την COVID-19, δήλωσε η BTS-MOST, η εταιρεία που κατασκευάζει τη γέφυρα από τη ρωσική πλευρά.

Η BTS-MOST δήλωσε ότι η εμπορευματική κυκλοφορία στη γέφυρα θα μειώσει την απόσταση ταξιδιού των κινεζικών εμπορευμάτων προς τη δυτική Ρωσία κατά 1.500 χιλιόμετρα (930 μίλια). Τα οχήματα που διασχίζουν τη γέφυρα πρέπει να καταβάλλουν διόδια ύψους 8.700 ρουβλίων (150 δολάρια), τιμή που αναμένεται να μειωθεί καθώς τα τέλη διοδίων θα αρχίσουν να αντισταθμίζουν το κόστος κατασκευής.

Η Ρωσία δήλωσε τον Απρίλιο πως αναμένει ότι οι ροές εμπορευμάτων με την Κίνα θα αυξηθούν και το εμπόριο με το Πεκίνο θα φθάσει τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2024.

Η Κίνα είναι σημαντικός αγοραστής ρωσικών φυσικών πόρων και γεωργικών προϊόντων.

Το κινεζικό κομμουνιστικό καθεστώς έχει αρνηθεί να καταδικάσει τις ενέργειες της Ρωσίας στην Ουκρανία και έχει επικρίνει τις δυτικές κυρώσεις κατά της Μόσχας.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε