Παρασκευή, 29 Μαρ, 2024
Ένα μπουκάλι Ketchup Heinz βρίσκεται ανάμεσα σε ένα κουτί μακαρόνια Kraft και ένα μπουκάλι Kraft Original Barbecue Sauce σε ράφι παντοπωλείου στη Νέα Υόρκη, στις 25 Μαρτίου 2015. (Brendan McDermid/Αρχείο Φωτογραφίας/Reuters)

«Συνηθίστε να πληρώνετε περισσότερα για τρόφιμα» προειδοποιεί τους αγοραστές o Διευθύνων Σύμβουλος της Kraft Heinz

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kraft Heinz, Μιγκέλ Πατρίσιο, προειδοποίησε ότι σε όλο τον κόσμο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι άνθρωποι θα πρέπει να συνηθίσουν σε υψηλότερες τιμές τροφίμων λόγω του «γενικού» πληθωρισμού.

«Αυξάνουμε τις τιμές, όπου είναι απαραίτητο, σε όλο τον κόσμο», δήλωσε στο BBC, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του έχει αυξήσει τις τιμές σε περισσότερα από τα μισά προϊόντα της στις Ηνωμένες Πολιτείες, την εγχώρια αγορά της Kraft Heinze, τις τελευταίες ημέρες.

Η εταιρεία – διάσημη για την παρασκευή κέτσαπ ντομάτας, ψημένων φασολιών και μακαρονιών με τυρί – αντιμετωπίζει μια ταχεία αύξηση του γεωργικού κόστους, συμπεριλαμβανομένων των ελαίων και των δημητριακών. Η αύξηση έχει ωθήσει τον παγκόσμιο δείκτη τιμών τροφίμων στο υψηλότερο ποσοστό της δεκαετίας, σύμφωνα με στοιχεία του Σεπτεμβρίου που δημοσιεύθηκαν από τα Ηνωμένα Έθνη.

«Συγκεκριμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την έλλειψη οδηγών φορτηγών», δήλωσε ο Πατρίτσιο, εξηγώντας γιατί υπάρχει αύξηση στις τιμές των τροφίμων. «Στις ΗΠΑ, το κόστος εφοδιαστικής αυξήθηκε επίσης σημαντικά και υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού σε ορισμένους τομείς της οικονομίας».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, ωστόσο, δήλωσε ότι δεν πρέπει να μετακυλιστούν όλα τα έξοδα στους καταναλωτές.

«Νομίζω ότι εξαρτάται από εμάς, και από τη βιομηχανία, και από τις άλλες εταιρείες να προσπαθήσουμε να ελαχιστοποιήσουμε αυτές τις αυξήσεις τιμών», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι «υπάρχουν πολλά που πρέπει να έρθουν στην τεχνολογία για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των αγροτών» τα οποία μπορεί να βοηθήσουν.

Ωστόσο, η Κόνα Χακ, επικεφαλής έρευνας στην εταιρεία γεωργικών προϊόντων ED&F Man, δήλωσε στο BBC ότι οι γίγαντες τροφίμων όπως η Kraft, η PepsiCo και η Nestle πιθανότατα «θα πρέπει να μετακυλίσουν αυτό το κόστος στους καταναλωτές».

«Είτε πρόκειται για καλαμπόκι, ζάχαρη, καφέ, σόγια, φοινικέλαιο, ό,τι θέλετε, όλα αυτά τα βασικά προϊόντα διατροφής έχουν αυξηθεί», ανέφερε, σημειώνοντας πρόσφατες προκλήσεις στην παγκόσμια αγορά.

«Οι κακές συγκομιδές στη Βραζιλία, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς γεωργικών προϊόντων στον κόσμο, η ξηρασία στη Ρωσία, η μειωμένη φύτευση στις ΗΠΑ και η αποθήκευση στην Κίνα έχουν συνδυαστεί με πιο ακριβά έξοδα λιπάσματος, ενέργειας και αποστολής για να ωθήσουν τις τιμές προς τα πάνω», παρατήρησε η Χακ.

Σε επιστολή της προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, η PepsiCo προειδοποίησε πρόσφατα ότι αντιμετωπίζει αυξανόμενο κόστος στις μεταφορές, τις πρώτες ύλες και πολλά άλλα. Οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν το επόμενο έτος, ανέφερε η επιχείρηση.

«Όταν οι τιμές αυξηθούν, ενδέχεται να μεταβιβάσουμε ή όχι τέτοιες αυξήσεις στους πελάτες μας χωρίς να υποστούμε μειωμένο όγκο, έσοδα, περιθώρια κέρδους και λειτουργικά αποτελέσματα», ανέφερε η επιχείρηση.

Ο δείκτης τιμών τροφίμων και γεωργικών τροφίμων του ΟΗΕ αυξήθηκε ακόμη περισσότερο τον Σεπτέμβριο του 2021, αύξηση περίπου 32% από τον Σεπτέμβριο του 2020.

Ήταν, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, «σε μεγάλο βαθμό λόγω των υψηλότερων τιμών των περισσότερων δημητριακών και φυτικών ελαίων», ενώ «οι τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων και της ζάχαρης ήταν επίσης πιο σταθερές». Ο υπο-δείκτης τιμών κρέατος παρέμεινε σταθερός, ανέφερε η υπηρεσία.

Ο Ντέιβιντ Ορτέγκα, αναπληρωτής καθηγητής και οικονομολόγος τροφίμων στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, δήλωσε ότι οι τιμές των τροφίμων θα επηρεαστούν από διάφορους παράγοντες βραχυπρόθεσμα.

«Η συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζει και η ζήτηση αυξάνεται καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν να επανεμφανίζονται από αυτό το τελευταίο κύμα κρουσμάτων COVID», δήλωσε ο Ορτέγκα σε πρόσφατη συνέντευξή του. «Υπάρχουν κάποια σοβαρά ζητήματα διοικητικής μέριμνας της εφοδιαστικής αλυσίδας τα οποία επηρεάζουν τους χρόνους ναυτιλίας και μεταφοράς, τα οποία αυξάνουν το κόστος. Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και οι αυξανόμενοι μισθοί ευθύνονται επίσης εν μέρει».

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο SafeChat @epochtimesgreece

 

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε