Πέμπτη, 18 Αυγ, 2022
Μια γυναίκα χρησιμοποιεί το πληκτρολόγιο του υπολογιστή της ενώ σερφάρει στο διαδίκτυο στο North Vancovuer, B.C., την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012. (The Canadian Press/Jonathan Hayward)

Έκθεση: Το 83 τοις εκατό των αυστραλιανών εταιρειών φαίνεται να παρακολουθεί τους πελάτες στο διαδίκτυο

Μια πρόσφατη έκθεση για την προστασία της ιδιωτικότητας διαπίστωσε ότι το 83% των αυστραλιανών brands φαίνεται να παρακολουθούν τη δραστηριότητα των πελατών τους στο διαδίκτυο, ενώ το 83% των καταναλωτών δεν αισθάνονται άνετα με την κοινοποίηση των δεδομένων θέσης τους σε άλλες εταιρείες.

Σύμφωνα με την έκδοση 2022 της Deloitte Australian Privacy Index, οι καταναλωτές ζητούν διαφάνεια, διαβεβαίωση και έλεγχο της χρήσης των δεδομένων τους, τα οποία μοιράζονται με την κυβέρνηση και τις εταιρείες.

Λίγο περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δεν είναι ικανοποιημένοι με την παρακολούθηση της διαδικτυακής τους δραστηριότητας, αλλά το 43% είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις προσωπικές τους πληροφορίες όταν γνωρίζουν πως θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα τους. Εν τω μεταξύ, μόνο οι νεότεροι (ηλικίας 18-34 ετών) βλέπουν αξία στην εξατομίκευση στο διαδίκτυο. 

Η Ντανιέλα Καφούρη, επικεφαλής εταίρος της Deloitte σε εθνικό επίπεδο για την προστασία της ιδιωτικότητας και των δεδομένων, δήλωσε ότι είναι σαφές ότι υπάρχει «αποσύνδεση» μεταξύ των προσδοκιών των καταναλωτών και του τρόπου με τον οποίο οι εταιρείες θα χρησιμοποιούν τα δεδομένα τους.

Η κα. Καφούρη σημείωσε ότι η αποσύνδεση αυτή είναι μεγαλύτερη στις μεγαλύτερες ηλικίες, όπου οι καταναλωτές θεωρούν ότι οι εξατομικευμένες εμπειρίες υπερβαίνούν μια «ανατριχιαστική γραμμή» ορίων που εμποδίζει την εμπειρία τους και την αξιοπιστία μιας εταιρείας. 

«Πολλοί μπορούν να δουν αξία στην κατάρτιση προφίλ και την εξατομίκευση που παρέχουν οι τεχνολογίες παρακολούθησης και διαφήμισης, αλλά δεν είναι επίσης για όλους», δήλωσε ο δικηγόρος προστασίας προσωπικών δεδομένων στο NCA newswire.

«Ως αποτέλεσμα, πρέπει να υπάρξει καλύτερη ισορροπία μεταξύ της εξατομίκευσης που οι καταναλωτές θεωρούν χρήσιμη και αυτής που θα μπορούσε να θεωρηθεί υπερβολική».

Η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου «μεγάλη ανησυχία» για την κοινωνία

Τα ευρήματα έρχονται αφού η ομάδα καταναλωτών Choice αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα ότι τρεις μεγάλες αυστραλιανές αλυσίδες λιανικής πώλησης, η Kmart, η Bunnings και η The Good Guys, χρησιμοποιούν τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στους πελάτες τους.

Ο Έντουαρντ Σάντοου, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Σίδνεϊ και πρώην επίτροπος ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δήλωσε ότι η ευρεία χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου αποτελεί «μεγάλη ανησυχία» για την κοινωνία.

«Ακόμη και αν αυτή η τεχνολογία ήταν απόλυτα ακριβής -και δεν είναι- αλλά ακόμη και αν ήταν, μας μεταφέρει επίσης στη σφαίρα της μαζικής παρακολούθησης», δήλωσε στο Choice.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Bunnings, Simon McDowell, υποστήριξε ότι τα μέτρα τέθηκαν σε εφαρμογή για την αντιμετώπιση της κλοπής και της «αντικοινωνικής συμπεριφοράς». Πρόσθεσε ότι οι πελάτες είναι ενήμεροι για τη χρήση της τεχνολογίας CCTV και αναγνώρισης προσώπου μέσω της σήμανσης στις εισόδους των καταστημάτων της Bunnings και στην πολιτική απορρήτου στην ιστοσελίδα της.

«Τα δεδομένα είναι ο πιο πολύτιμος πόρος»

Η Νταξαϊνί Σοριγιακουμαράν, διευθύντρια τεχνολογικής πολιτικής στο Reset Australia, μιας ανεξάρτητης δεξαμενής σκέψης που εργάζεται για την αντιμετώπιση των ψηφιακών απειλών, δήλωσε ότι η λήψη αποφάσεων με βάση τα δεδομένα είναι «ένα είδος φιλοσοφίας που τα ιδρύματα υιοθετούν σε όλους τους τομείς και τις βιομηχανίες».

«Ζούμε σε μια οικονομία όπου τα δεδομένα είναι ένας από τους πιο πολύτιμους πόρους που μπορεί πραγματικά να αποκτήσει οποιαδήποτε θεσμική οντότητα», δήλωσε στην Epoch Times.

«Η κυβέρνηση, όπως και οι εταιρείες, προσπαθεί να περάσει απαρατήρητη και να αποσπάσει όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα».

Η Σοριγιακουμαράν δήλωσε επίσης ότι οι προσωπικές πληροφορίες μπορούν να αγοραστούν και να πωληθούν μέσω συμβάσεων μεταξύ κυβερνητικών υπηρεσιών και ιδιωτικών παρόχων, να διαμοιραστούν μέσω συμφωνιών ανταλλαγής δεδομένων ή να πωληθούν σε οποιονδήποτε από μεσίτες δεδομένων. Προειδοποίησε επίσης ότι τα δεδομένα που ανήκουν σε πολυεθνικές εταιρείες μπορούν να «ταξιδέψουν εκτός συνόρων».

Ο Daniel Y. Teng  συνέβαλε σε αυτό το άρθρο.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε