Κυριακή, 28 Ιούν, 2026

Με PCR ή Rapid Test η επιστροφή των ανεμβολίαστων υγειονομικών

Υπό όρους προστασίας της δημόσιας υγείας θα επιστρέψουν στις μονάδες υγείας οι ανεμβολίαστοι υγειονομικοί από την 1η Ιανουαρίου, μετά από την απόφαση του ΣτΕ, που έκρινε αντισυνταγματική την παράταση έως το τέλος του χρόνου, του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εργαζομένων στην Υγεία, διότι οι αρμόδιες υπηρεσίες όφειλαν να έχουν επαναξιολογήσει την αναγκαιότητα του μέτρου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υγείας δέχεται εισηγήσεις για την κατάρτιση ενός αυστηρού πρωτοκόλλου επιστροφής τους, με την λήψη των απαραίτητων μέτρων για να μην υπάρχει επικινδυνότητα. Μεταξύ άλλων, προτείνεται η διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου (PCR ή Rapid Test) ίσως και 2 φορές την εβδομάδα, που θα πληρώνουν οι ίδιοι οι υγειονομικοί που δεν έχουν εμβολιαστεί. Επίσης η χρήση μάσκας θεωρείται απαραίτητη.

Ρωσία: Μεγαλύτερη εμπλοκή των ΗΠΑ στη σύγκρουση στην Ουκρανία εγκυμονεί κινδύνους

Η Ρωσία προσπαθεί να κάνει τις Ηνωμένες Πολιτείες να καταλάβουν πως η αυξανόμενη ανάμιξη της Ουάσινγκτον στη σύγκρουση στην Ουκρανία εγκυμονεί αυξανόμενους κινδύνους, δήλωσε σήμερα ο Ρώσος υφυπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Ριαμπκόφ, σύμφωνα με ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων.

Η Μόσχα έχει πει κατ΄επανάληψη πως η δυτική στρατιωτική υποστήριξη προς την Ουκρανία παρατείνει τη σύγκρουση, η οποία βρίσκεται τώρα στον δέκατο μήνα, ενώ δημιουργεί τον κίνδυνο για μια ενδεχόμενη απευθείας αντιπαράθεση ανάμεσα στη Ρωσία και τη Δύση.

«Στέλνουμε σήματα στους Αμερικανούς πως η γραμμή κλιμάκωσή τους και ακόμη βαθύτερη ανάμιξη στη σύγκρουση αυτή είναι γεμάτη τρομερές συνέπειες. Οι κίνδυνοι αυξάνονται», είπε ο Ριαμπκόφ σύμφωνα με το πρακτορείο Interfax.

Το Κίεβο και η Δύση λένε πως η Ρωσία φέρει την ευθύνη για οποιαδήποτε περαιτέρω κλιμάκωση μετά την απρόκλητη όπως τη χαρακτηρίζουν εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου, τη συνεχιζόμενη κατοχή ουκρανικού εδάφους και τις πυρηνικές απειλές.

Ο Ριαμπκόφ φέρεται να δήλωσε ότι δεν υπάρχει διάλογος ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και τη Μόσχα, όμως οι δύο πλευρές «κατά περιόδους ανταλλάσσουν σήματα».

Δεν γνωρίζει για οποιαδήποτε επαφή μέσω μιας ειδικής στρατιωτικής κόκκινης γραμμής ΗΠΑ-Ρωσίας που δημιουργήθηκε κατά την έναρξη αυτού που η Μόσχα αποκαλεί “ειδική στρατιωτική επιχείρηση”, είπε.

Αξιωματούχος των ΗΠΑ δήλωσε νωρίτερα στο Reuters πως μια ειδική γραμμή “απεμπλοκής” ανάμεσα σε Ρώσους και Αμερικανούς στρατιωτικούς έχει χρησιμοποιηθεί μία φορά αφότου ξεκίνησε ο πόλεμος.

«Δεν γνωρίζω για οποιονδήποτε δίαυλο απεμπλοκής σε σχέση με το τι συμβαίνει στην Ουκρανία… Δεν έχουμε οποιονδήποτε διάλογο με τις Ηνωμένες Πολιτείες για το ουκρανικό θέμα επειδή οι θέσεις μας είναι ριζικά διαφορετικές», φέρεται να δήλωσε ο Ριαμπκόφ.

Ο ίδιος φέρεται να δήλωσε επίσης πως η Μόσχα δεν είχε «καμία άλλη επιλογή» από το να ακυρώσει τις συνομιλίες με τις ΗΠΑ για τις επιθεωρήσεις στο πλαίσιο της συνθήκης ελέγχου των πυρηνικών όπλων “New START”.

Ο Ριαμπκόφ δήλωσε ότι η Ουάσινγκτον ήθελε να συζητήσει μόνο την επανάληψη των επιθεωρήσεων ενώ η Μόσχα έχει άλλες προτεραιότητες.

Η κατάσταση στην Ουκρανία έπαιξε επίσης ρόλο στην απόφαση που έλαβε την τελευταία στιγμή η Ρωσία να ακυρώσει τη συνάντηση της διμερούς επιτροπής, που επρόκειτο να ξεκινήσει στο Κάιρο σήμερα.

«Γενικά, η κατάσταση ήταν τέτοια που δεν είχαμε καμία άλλη επιλογή. Η απόφαση ελήφθη στο πολιτικό επίπεδο», είπε ο Ριαμπκόφ, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων RIA Novosti.

«Οι Αμερικανοί εστίασαν αποκλειστικά στο θέμα της επανάληψης των επιθεωρήσεων… την ίδια ώρα η επίλυση άλλων θεμάτων ήταν και παραμένει προτεραιότητα για εμάς», είπε ο Ριαμπκόφ, σύμφωνα με το TASS.

«Εξηγήσαμε κατ΄επανάληψη τη θέση μας… αλλά δεν είδαμε την ελάχιστη επιθυμία στην αμερικανική πλευρά να κινηθεί σε αυτή την κατεύθυνση.»

Ο Ριαμπκόφ είπε πως η Μόσχα θέλει να συζητήσει το ευρύτερο θέμα της “στρατηγικής σταθερότητας” — ένας τομέας που καλύπτει ένα πλήθος θεμάτων που συνδέονται με τα πυρηνικά μεταξύ των δύο χωρών.

Η συνθήκη τέθηκε σε ισχύ το 2011 και θέτει ανώτατα όρια στον αριθμό των πυρηνικών κεφαλών που μπορούν να αναπτύξουν οι δύο χώρες. Επρόκειτο να διεξαγάγουν συνομιλίες μίας εβδομάδας για την επανάληψη των επιθεωρήσεων που προβλέπει η συνθήκη, οι οποίες ανεστάλησαν τον Μάρτιο του 2020 λόγω της πανδημίας της COVID-19.

Σύμφωνα με το RIA, ο Ριαμπκόφ είπε πως η Μόσχα δεν θέτει προϋποθέσεις για μια νέα συνάντηση της επιτροπής, αλλά θα ήθελε να δει ένα «ισορροπημένο πρόγραμμα». Είπε ότι είναι δεν είναι πιθανό να υπάρξει κάποια συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών φέτος.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Δύση κατηγορούν τη Ρωσία ότι ασκεί «πυρηνικό εκβιασμό» στη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία, με τον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν να έχει υπαινιχθεί σε αρκετές περιπτώσεις πως η Ρωσία θα ήταν έτοιμη να χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα.

Ο διευθυντής της CIA Γουίλιαμ Μπερνς συναντήθηκε με τον Σεργκέι Ναρίσκιν, τον επικεφαλής των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών, στην Άγκυρα, στην Τουρκία, πριν από δύο εβδομάδες και τον προειδοποίησε για τις συνέπειες ενδεχόμενης χρήσης από τη Ρωσία πυρηνικών όπλων, δήλωσε ο Λευκός Οίκος.

Η Ρωσία λέει ότι τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν ευαίσθητα και αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο γι΄αυτά.

Η Μόσχα αρνείται ότι έχει απειλήσει με πυρηνική επίθεση πάνω από την Ουκρανία και λέει πως η Δύση φέρει την ευθύνη για την αύξηση της πυρηνικής ρητορικής γύρω από τη σύγκρουση.

Με προσωπικό γιατρό 4,7 εκατομμύρια πολίτες – Σήμερα η απόφαση παράτασης εφαρμογής των αντικινήτρων

Σήμερα θα εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα παρατείνει την εφαρμογή των αντικινήτρων μετά την 1η Δεκεμβρίου, προανήγγειλε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA αναφερόμενος στον Προσωπικό Γιατρό. Όπως είπε, δεν θα υπάρξει καμία ποινή που θα ξεκινούσε από την 1η Δεκεμβρίου, γιατί η λογική των ποινών υπάρχει μόνον όταν θα υπάρχει πλήρης ανάπτυξη του θεσμού.

«Αυτή τη στιγμή είμαστε στα 4.700.000 πολίτες που έχουν βρει γιατρούς, 3.400 γιατροί, ήδη μπήκαν από τις ειδικότητες αλλά δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι συμβάσεις τους και είμαστε και σε άλλες συνεννοήσεις με στους συλλόγους να βάλουμε παραπάνω. Είναι σημαντικό ότι ήδη 1 εκατομμύριο ραντεβού έχουν γίνει, δηλαδή 1 εκατομμύριο συμπολίτες μας κάνανε μέσα στο Νοέμβριο το δωρεάν ραντεβού τους. Ο θεσμός χρειάζεται χρόνο για να έχει τους γιατρούς που έχει, είμαστε στο πρώτο τρίμηνο, θεωρούμε ότι με τα νέα κίνητρα που θα δώσουμε, γιατί θα ετοιμάσουμε νέα κίνητρα που θα ανακοινώσουμε στους προσωπικούς γιατρούς, θα προσελκύσουμε περισσότερους ιδιώτες και άρα θα έχουμε και την πλήρη κάλυψη», ανέφερε ο υπουργός Υγείας.

Πλεύρης: Αναστέλλεται από 1ης Ιανουαρίου το μέτρο για τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς

Ο υπουργός Υγείας Θ. Πλεύρης σε συνέντευξη του το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, τόνισε χαρακτηριστικά: «Με βάση την απόφαση του ΣτΕ του Γ΄ τμήματος που επανεξέτασε το μέτρο, η Ολομέλεια το έχει κρίνει συνταγματικό, αλλά έχει ζητήσει επαναξιολόγηση ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Το Γ΄ τμήμα του ΣτΕ έκρινε ότι η παράταση του μέτρου υπερβαίνει την αρχή της αναλογικότητας, δηλαδή ότι από τον Απρίλιο και μετά, μας λέει δεν έπρεπε να παραταθεί το μέτρο. Ήδη έχουμε λάβει την απόφαση για να δούμε πως θα εφαρμοστεί η απόφαση, παρόλο που εγώ σας λέω θεωρώ ότι είναι μία επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία απόφαση. Στις δημοκρατίες προφανώς οι αποφάσεις γίνονται σεβαστές.

‘Αρα, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θα εφαρμοστεί, αλλά θα εφαρμοστεί αφού λάβουμε όλα τα μέτρα ώστε να υπάρχει ένα αυστηρό πρωτόκολλο, για να μην υπάρχει επικινδυνότητα. Θα εφαρμοστεί υπό όρους όμως προστασίας της δημόσιας υγείας.

Το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε το πρωτόκολλο. Απόφαση την 1η Ιανουαρίου που ολοκληρωνόταν το μέτρο και μετά την απόφαση του ΣτΕ δεν θα ανανεωθεί. Τώρα με βάση τα πρωτόκολλα που θα ολοκληρώσουμε δεν ξέρω αν θα είναι νωρίτερα, αλλά το πιο πιθανό είναι να μην υπάρξει ανανέωση του μέτρου από τη στιγμή που έκρινε αυτό το ΣτΕ».

Μιλώντας και για τον Προσωπικό Γιατρό, ο υπουργός Υγείας είπε πως «αυτή τη στιγμή είμαστε στα 4.700.000 πολίτες που έχουν βρει γιατρούς, 3400 γιατροί, ήδη μπήκαν από τις ειδικότητες αλλά δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι συμβάσεις τους και είμαστε και σε άλλες συνεννοήσεις με στους συλλόγους να βάλουμε παραπάνω. Είναι σημαντικό ότι ήδη 1 εκατομμύριο ραντεβού έχουν γίνει, δηλαδή 1 εκατομμύριο συμπολίτες μας κάνανε μέσα στο Νοέμβριο το δωρεάν ραντεβού τους. Ο θεσμός χρειάζεται χρόνο για να έχει τους γιατρούς που έχει, είμαστε στο πρώτο τρίμηνο, θεωρούμε ότι με τα νέα κίνητρα που θα δώσουμε, γιατί θα ετοιμάσουμε νέα κίνητρα που θα ανακοινώσουμε στους προσωπικούς γιατρούς, θα προσελκύσουμε περισσότερους ιδιώτες και άρα θα έχουμε και την πλήρη κάλυψη».

Για το νέο υπό ψήφιση Νομοσχέδιο του ΕΣΥ ο Θ.Πλεύρης είπε πως «το νομοσχέδιο έχει τρεις βασικές ρυθμίσεις που αφορούν στους γιατρούς. Η πρώτη ρύθμιση είναι η μεσοσταθμική αύξηση 10% στους μισθούς των γιατρών και ειδικά για τους αναισθησιολόγος, όσους είναι στις ΜΕΘ και όσοι είναι στα ΤΕΠ, ένα επίδομα που φτάνει τα 400 ευρώ. Το δεύτερο προβλέπει ότι στις προκηρύξεις που βγαίνουν άγονες, δηλαδή εκεί που έχουμε κάνει προκήρυξη και δεν έχουν εμφανιστεί γιατροί, αυτό αφορά κυρίως τις νησιωτικές περιοχές και κάποιες ειδικότητες που δεν έχουμε την πληθώρα των γιατρών δίνουμε τη δυνατότητα της μερικής απασχόλησης, άρα στην Κω λόγου χάρη που έχουμε βγάλει μία προκήρυξη για παθολόγο και δεν έχει εμφανιστεί δίνουμε τη δυνατότητα στους ιδιώτες που βρίσκονται στην Κω να ενταχθούν στο εθνικό σύστημα υγείας με μερική απασχόληση οργανωμένα. Και η τρίτη ρύθμιση που αυτή είναι που προκαλεί και τη μεγαλύτερη αντίδραση σε όσους διαμαρτύρονται, που είναι μία ιδεοληπτική αντίδραση, είναι ότι προκειμένου να κάνουμε ελκυστικό και πάλι το ΕΣΥ στους γιατρούς πέρα από τη μισθολογική αύξηση δίνουμε μία δυνατότητα σε όσους εξαντλούν όλο το πρόγραμμα της εργασίας στο ΕΣΥ, δηλαδή συμμετέχουν και στις εφημερίες και κάνουν συγκεκριμένο αριθμό ιατρικών πράξεων, να μπορούν ήπια μια φορά την εβδομάδα να έχουν και ιδιωτικό έργο».

Έντονη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή της Εύβοιας, από το πρωί

Σειρά σεισμικών δονήσεων καταγράφονται στην περιοχή της Εύβοιας, από το πρωί της Τρίτης. Η αρχή έγινε με σεισμική δόνηση 4,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, που καταγράφηκε στις 06:32 στον θαλάσσιο χώρο 9 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά από τον οικισμό Ζάρακες της Εύβοιας, ή περίπου 58 χιλιόμετρα ανατολικά-βορειοανατολικά της Αθήνας, σύμφωνα με ανακοίνωση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου. Ο σεισμός έγινε αισθητός και στην Αθήνα.

Ακολούθησε ασθενής σεισμική δόνηση με μέγεθος 4,1 στην κλίμακα Ρίχτερ, στις 07:23 ώρα Ελλάδος, σε απόσταση 56 χλμ. ανατολικά/βορειανατολικά των Αθηνών, σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, με το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται στο θαλάσσιο χώρο 8 χλμ. βορειανατολικά των Νέων Στύρων Εύβοιας.

Ένα λεπτό αργότερα, στις 07:24, σημειώθηκε νέος σεισμός 4,2 βαθμών της κλίμακας, στον θαλάσσιο χώρο 8 χλμ. ΝΑ των Ζαράκων Ευβοίας, 56 χλμ. ΑΒΑ των Αθηνών

H Eλλάδα βασική πύλη εισόδου για το φυσικό αέριο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Σε βασική πύλη εισόδου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης για το φυσικό αέριο εξελίσσεται η Ελλάδα, η οποία -μέσα από πλέγμα ολοκληρωμένων ή εν εξελίξει επενδύσεων, όπως ο αγωγός TAP, ο τερματικός σταθμός στη Ρεβυθούσα και τα FSRU Αλεξανδρούπολης- αποκτά υψηλή χωρητικότητα σε αέριο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Παράλληλα, προχωρούν ηλεκτρικές διασυνδέσεις και αναθερμαίνονται «ξεχασμένα» ενεργειακά πρότζεκτ, όπως ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, που τοποθετούν τη χώρα σε ακόμα πιο καίριο σημείο του ευρωπαϊκού ενεργειακού χάρτη.

Στο σκηνικό αυτό, μέσα και από νέες διασυνδέσεις, η Ελλάδα αποκτά -μεταξύ άλλων- τις προϋποθέσεις, για να αναδειχθεί στα επόμενα χρόνια σε εξαγωγό καθαρής πράσινης ενέργειας, ενώ χάρη και στην ανάπτυξη των ΑΠΕ αναμένεται να εξοικονομήσει το 2023 περίπου 2 δισ. ευρώ από χρήματα που θα διατίθενταν για την εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την ομιλία που έκανε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωνσταντίνος Σκρέκας, μιλώντας στο συνέδριο της voria.gr, με θέμα την ενεργειακή κρίση και τη Βόρεια Ελλάδα.

«Πριν από πέντε-έξι χρόνια, δεν ήμασταν καν στον ενεργειακό χάρτη. Μπήκαμε στον χάρτη αυτό, όταν καταφέραμε το 2012-2014 να περάσει από τη χώρα μας, αντί της Βουλγαρίας, ο αγωγός ΤΑΡ (Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου). Στη συνέχεια ενισχύθηκε η θέση μας μέσα από τη δυνατότητα για τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη και προσεχώς στην Κόρινθο, (πρότζεκτ) που βρίσκεται κοντά στη λήψη της επενδυτικής απόφασης. Όλες αυτές οι προσπάθειες θα φέρουν χαμηλότερη τιμή ενέργειας και μάλιστα προβλέψιμη» είπε ο κ. Σκρέκας.

Οι νέες διασυνδέσεις και ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης

Ποια είναι όμως οι νέες καίριες διασυνδέσεις της χώρας, στις οποίες αναφέρθηκε;

Ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε, πρώτον, στην προωθούμενη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Αιγύπτου (σ.σ. μέσω της GREGY συνδέονται για πρώτη φορά τα ηλεκτρικά συστήματα της Ευρώπης με την Αφρική, διαμέσου της Ελλάδας, για τη μεταφορά 100% πράσινης ενέργειας).

Δεύτερον, έκανε μνεία στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Αυστρίας – Νοτιοδυτικής Γερμανίας, η οποία θα επιτρέψει η ενέργεια που παράγεται στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με εκείνη που θα έρχεται στην Ευρώπη μέσω της Αφρικής να διοχετεύεται σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο.

Τρίτον, υπενθύμισε πως συζητείται η κατασκευή πετρελαιαγωγού μεταξύ του Μπουργκάς στη Βουλγαρία και της Αλεξανδρούπολης, ενός έργου που -όπως εκτίμησε- αν προχωρήσει, θα αναβαθμίσει τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου και πυλώνα ενεργειακής ασφάλειας για όλη την Ευρώπη, ενώ έχει μεγάλη σημασία σε ό,τι αφορά τα οικονομικά στοιχεία.

Αναφερόμενος ειδικά στις ΑΠΕ, ο κ. Σκρέκας υπενθύμισε ότι, βάσει έρευνας της ΕΥ, η Ελλάδα θεωρείται ως η δεύτερη ελκυστικότερη χώρα παγκοσμίως ως προς την προσέλκυση επενδύσεων σε ΑΠΕ, ενώ διατύπωσε την εκτίμηση ότι «είναι η πρώτη φορά που μπορούμε να έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με τις χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά, λόγω της ηλιακής ενέργειας». Επανέλαβε δε, πως στόχος είναι ως το 2030 το 80% της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας να προέρχεται από ΑΠΕ.

Επενδύσεις πολλών δισ. σε ΑΠΕ και αποθήκευση ενέργειας

Ο υπουργός τόνισε ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι, χρειάζονται επενδύσεις άνω των 15 δισ. ευρώ σε έργα ΑΠΕ, συν άλλα 10 δισ. για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας και διασυνδέσεις, χωρίς να συνυπολογίζονται τα 15 δισ., που θα διατεθούν για αναβάθμιση του ηλεκτρικού δικτύου της χώρας.

Αναφερόμενος στις επιδοτήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα και το φυσικό αέριο, ο υπουργός το χαρακτήρισε ως σημαντικό μέτρο: «Δεν είμαστε ικανοποιημένοι, αλλά βοηθάμε όσο μπορούμε. Επιδοτούμε και το πετρέλαιο θέρμανσης, με το επίδομα να διπλασιάζεται. Θα συνεχίσουμε αυτή την πολιτική που περιορίζει σημαντικά το κόστος για τα νοικοκυριά όσο μας επιτρέπει ο δημοσιονομικός χώρος».

Απαντώντας σε ερώτημα για το πώς στηρίχθηκαν οι επιχειρήσεις, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης, ο κ. Σκρέκας τόνισε: «Αλλάξαμε την εμπορική πολιτική των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας. Αλλάξαμε τα δεδομένα με τη ρήτρα αναπροσαρμογής και επιδοτούμε την τιμή και εφαρμόσαμε μηχανισμό φορολόγησης, που προσαρμόζεται στα εκάστοτε δεδομένα. Περιορίσαμε έτσι το πρόβλημα, χωρίς όμως να έχει λυθεί ολοκληρωτικά. Σημαντική παρέμβαση κάναμε και στους επαγγελματικούς μετρητές, ώστε να απορροφήσουμε το 70% – 85% της αύξησης στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και να μην κλείσουν. Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις μέτρα και προγράμματα έχουν υιοθετηθεί, προκειμένου και εκεί να μπορέσει να μειωθεί η τελική τιμή ρεύματος. Δίνουμε κίνητρα για φωτοβολταϊκά. Η εξοικονόμηση ενέργειας είναι η μεγάλη προσπάθεια».

Ο κ. Σκρέκας υποστήριξε ακόμα ότι το σημερινό μοντέλο ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη «δεν δουλεύει πια» και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο για υιοθέτηση της πρότασης της ελληνικής κυβέρνησης για την εφαρμογή πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου στο επόμενο, έκτακτο Συμβούλιο των υπουργών Ενέργειας της ΕΕ στις 13 Δεκεμβρίου.

Η Europol διέλυσε ένα «σούπερ καρτέλ» της κοκαΐνης στο Ντουμπάι και την Ευρώπη

Η αστυνομία διέλυσε ένα «σούπερ καρτέλ» της κοκαΐνης και συνέλαβε 49 υπόπτους σε διάφορες χώρες, μεταξύ των οποίων έξι «στόχους μεγάλης αξίας» στο Ντουμπάι, ενώ πάνω από 30 τόνοι ναρκωτικών κατασχέθηκαν από τις αρχές κατά τη διάρκεια των ερευνών, ανέφερε η Europol.

Αυτό το «σούπερ καρτέλ» ήλεγχε «περίπου το ένα τρίτο του εμπορίου της κοκαΐνης στην Ευρώπη», πρόσθεσε στην ανακοίνωσή της η Europol.

Ειδικότερα, η ολλανδική αστυνομία συνέλαβε 14 υπόπτους στην Ολλανδία, η Ισπανία συνέλαβε 13 άτομα, η Γαλλία κατέγραψε έξι συλλήψεις και το Βέλγιο συνέλαβε δέκα υπόπτους.

Οι ύποπτοι αντιμετωπίζουν βαριές κατηγορίες για διακίνηση ναρκωτικών ευρείας κλίμακας,, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διαφθορά και παράνομη οπλοκατοχή.

Η Ολλανδία δήλωσε πως σχεδιάζει να ζητήσει από τα από τα ΗΑΕ την έκδοση των δύο υπόπτων.

«Πρόκειται για σοβαρά κακουργήματα που συνδέονται με το διεθνές λαθρεμπόριο νακρωτικών, κυρίως από τη Νότια Αμερική μέσω των λιμανών της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ», σύμφωνα με την ανακοίνωση της ολλανδικής εισαγγελίας.

Η Ουάσινγκτον υποστηρίζει το δικαίωμα για ειρηνικές διαδηλώσεις στην Κίνα

Οι Ηνωμένες Πολιτείες υποστηρίζουν το δικαίωμα των ανθρώπων στην ειρηνική διαμαρτυρία στην Κίνα, δήλωσε σήμερα η Ουάσινγκτον καθώς πλήθος ανθρώπων διαδήλωσαν σε πολλές κινεζικές πόλεις κατά των αυστηρών μέτρων για την Covid-19 τις τελευταίες ημέρες.

Η κινεζική αστυνομία ενίσχυσε σήμερα τα μέτρα ασφαλείας εκεί όπου πραγματοποιήθηκαν διαδηλώσεις το Σαββατοκύριακο στη Σανγκάη και στο Πεκίνο, αφού πλήθος ανθρώπων εκεί και σε άλλες κινεζικές πόλεις και δεκάδες πανεπιστημιουπόλεις προέβησαν σε μια πράξη πολιτικής ανυπακοής για πρώτη φορά αφότου ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ ανήλθε στην εξουσία πριν από δέκα χρόνια.

“Είναι πολύς καιρός που λέμε πως ο καθένας έχει το δικαίωμα στην ειρηνική διαμαρτυρία, εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε όλο τον κόσμο. Αυτό περιλαμβάνει την PRC (Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας)”, ανέφερε σε μια δήλωση εκπρόσωπος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας του Λευκού Οίκου.

“Πιστεύουμε πως θα είναι πολύ δύσκολο για τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας να μπορέσει να περιορίσει αυτόν τον ιό μέσω της στρατηγικής της τής μηδενικής COVID”, ανέφερε ο εκπρόσωπος και πρόσθεσε πως οι Ηνωμένες Πολιτείες εστιάζουν στο “τι λειτουργεί” προκειμένου να καταπολεμηθεί ο ιός, περιλαμβανομένης της αύξησης των ποσοστών εμβολιασμού.

Το Πεκίνο και η Ουάσινγκτον αντιμετώπισαν την εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού με εντελώς διαφορετικούς τρόπους, ένα χάσμα που έχει δώσει άλλη μορφή στον ανταγωνισμό των δύο ηγετικών οικονομιών στον κόσμο.

Η πολιτική μηδενικής COVID του Πεκίνου έχει αποτέλεσμα να παραμείνει ο επίσημος απολογισμός των θανάτων στην Κίνα σε χιλιάδες, έναντι τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά αυτό έχει συμβεί με το κόστος του περιορισμού εκατομμυρίων ανθρώπων για μακρά διαστήματα στο σπίτι. Αυτό έχει προκαλέσει εκτεταμένη διαταραχή και ζημιά στην οικονομία της Κίνας.

Νωρίτερα στην πανδημία, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο χώρες ήταν σε κοινή θέα καθώς επιδίωξαν να τονίσουν το γεωπολιτικό βάρος των χωρών τους μέσω της διανομής εμβολίων.

Η αντίδραση στους περιορισμούς της COVID είναι ένα πλήγμα στις προσπάθειες της Κίνας να εξαλείψει τον ιό, που μολύνει αριθμό ρεκόρ ανθρώπων αφού μεγάλα τμήματα του πληθυσμού θυσίασαν το εισόδημα, την κινητικότητα και την ψυχική υγεία τους προκειμένου να εμποδίσουν την εξάπλωσή του.

Στη διάρκεια της θητείας του ο Σι επέβλεψε την καταστολή των διαφωνούντων και τη διεύρυνση ενός συστήματος κοινωνικής επιτήρησης με τη χρήση της υψηλής τεχνολογίας που έχει καταστήσει πιο δύσκολη και πιο ριψοκίνδυνη την πραγματοποίηση διαδηλώσεων.

Ντάουνινγκ Στριτ: Η σύλληψη δημοσιογράφου του BBC στην Κίνα «προκαλεί σοκ»

Η σύλληψη στην Κίνα ενός δημοσιογράφου του BBC, ο οποίος κάλυπτε τις διαμαρτυρίες εναντίον της κινεζικής πολιτικής της μηδενικής Covid, «προκαλεί σοκ και είναι απαράδεκτη», δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος του βρετανού πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ.

Η Βρετανία θα εκφράσει της ανησυχίες της στην Κίνα για την απάντηση των κινεζικών αρχών στις διαμαρτυρίες, ενώ ταυτόχρονα η βρετανική κυβέρνηση θα συνεχίσει να επιδιώκει εποικοδομητικές σχέσεις με τη χώρα σε άλλα θέματα, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

«Θα συνεχίσουμε να εκθέτουμε σε όλα τα επίπεδα της κινεζικής κυβέρνησης τις ανησυχίες μας για τα ανθρώπινα δικαιώματα στο πλαίσιο μιας ειλικρινούς και εποικοδομητικής σχέσης», πρόσθεσε.

«Η σύλληψη αυτού του δημοσιογράφου, ο οποίος έκανε απλώς τη δουλειά του, προκαλεί σοκ και είναι απαράδεκτη. Οι δημοσιογράφοι πρέπει να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να εκφοβίζονται», τόνισε.

Λαμία: Θανατηφόρα ασθένεια “θερίζει” υπεραιωνόβια πλατάνια

Λυγίζουν και θυσιάζονται από την εξάπλωση του μεταχρωματικού έλκους ακόμη και υπεραιωνόβια πλατάνια, πλατάνια που είχαν ιστορική αξία αλλά και αισθητικά δάση κατά μήκος του Σπερχειού ποταμού.

Το φαινόμενο παίρνει πλέον διαστάσεις επιδημίας αφού ακόμη και τα μέτρα ελέγχου που έχουν ληφθεί είναι ανίσχυρα να το αντιμετωπίσουν. Πλέον εξαπλώνεται και σε άλλες περιοχές. Από το 2020 έχουν ληφθεί περιοριστικά μέτρα στο πλατανοδάσος στο Καστρί της Φθιώτιδας και μάλιστα σε μία πάρα πολύ μεγάλη έκταση. Το Δασαρχείο Σπερχειάδας επιτηρεί την συγκεκριμένη έκταση καθώς απαγορεύεται η υλοτομία, η αποκλάδωση, όπως επίσης απαγορεύεται και η εκτέλεση διαφόρων εργασιών είτε με μηχανήματα, είτε χειρωνακτικά. Ουσιαστικά πρόκειται για πλατανοδάσος περίπου 1.000 στρεμμάτων που έχει μπει σε καραντίνα.

Η ασθένεια όμως, δεν σταμάτησε εκεί. Το μεταχρωματικό έλκος προχωρά και δυτικά προς την Δυτική Φθιώτιδα αλλά και ανατολικά προς τις εκβολές του Σπερχειού.

«Τα μηνύματα που παίρνουμε μάς έχουν προβληματίσει ιδιαίτερα» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής Δασών της Φθιώτιδας Ανδρέας Παπανδρέου, υπενθυμίζοντας τις απαγορεύσεις που ισχύουν για την συγκεκριμένη περιοχή. Όμως ο ίδιος διαπιστώνει ότι «οι προσβολές είναι πλέον αρκετές έξω από την συγκεκριμένη περιοχή και συνεχώς λαμβάνονται περιοριστικά μέτρα. Ήδη περιμένουμε την έκδοση σχετικής απόφασης από το υπουργείο Περιβάλλοντος για μία συνολική αντιμετώπιση της ασθένειας όχι μόνο στην περιοχή μας αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα».

Σύμφωνα με τους δασικούς υπαλλήλους που έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για την σωτηρία των δέντρων από την καταστροφική ασθένεια «η κατάσταση είναι κρίσιμη». Στο πλατανοδάσος Μεξιατών δυτικά τη Λαμίας, που είναι μνημείο της φύσης, προκαλεί θλίψη στον επισκέπτη καθώς τα πρώτα δείγματα δημιουργούν την αίσθηση ότι σε λίγο θα μετατραπεί σε «νεκροταφείο πλατάνων». Κινδυνεύει να αλλάξει το οικοσύστημα κατά μήκος του Σπερχειού ποταμού.

Να σημειωθεί ότι στην Φθιώτιδα η ασθένεια έχει εμφανιστεί και στην περιοχή της Αταλάντης ενώ θυσιάστηκαν στην ασθένεια και τα ιστορικά πλατάνια στο χωριό Κομποτάδες όπου έγινε η σύσκεψη των οπλαρχηγών του 1821 πριν από την μάχη της Αλαμάνας και τα οποία είχαν χαρακτηριστεί «ιστορικά».

Όπως είναι γνωστό η ασθένεια «μεταχρωματικό έλκος» προκαλείται από τον θανατηφόρο μύκητα Ceratocystis platani που «θερίζει» τα πλατάνια. Αρχικά τα απογυμνώνει και στην συνέχεια τα σαπίζει. Εμφανίστηκε πριν από περίπου 20 χρόνια και παρά τα μέτρα που λαμβάνονται μέχρι σήμερα, οι επιστήμονες δεν μπορούν να την τιθασεύσουν. Μεταδίδεται από τα εργαλεία και τα μηχανήματα που έρχονται σε επαφή με τα πλατάνια και όπως αυτά μετακινούνται για εργασίες σε διάφορες περιοχές, μεταφέρουν και τον μύκητα ενώ παράλληλα μεταφέρεται και από το υπόγειο ριζικό σύστημα από δέντρο σε δέντρο.

«Ακόμη και σε ειδικές περιπτώσεις που χρειάζεται να γίνουν παρεμβάσεις λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα και μάλιστα, προς τούτο, δίνουν τα Δασαρχεία σχετική άδεια, καθώς πρέπει να ακολουθήσει σχολαστικό πλύσιμο και απολύμανση με μυκητοκτόνα όλων των εργαλείων και μηχανημάτων» υπογραμμίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο δασολόγος Ανδρέας Παπανδρέου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Ινστιτούτο Μεσογειακών και Δασικών Οικοσυστημάτων πριν από ενάμιση χρόνο βρέθηκε στην περιοχή όπου διαπίστωσε την ύπαρξη και την έκταση της ασθένειας κατά μήκος του Σπερχειού στην Φθιώτιδα. Μάλιστα οι επιστήμονες στην έκθεσή τους είχαν σημειώσει πως «παρά το γεγονός ότι οι τοπικές αρχές πήραν μέτρα ωστόσο είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να αποτρέψουν την επέκταση». Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί και την πρώτη αφορμή για την λήψη των μέτρων στην περιοχή Καστρί.

Τις τοπικές αρχές προβληματίζει ότι οι προσβολές έχουν διαπιστωθεί σε μία μεγάλη έκταση και οι φόβοι τους έχουν σχέση με την παράνομη υλοτομία λόγω του χειμώνα. Προσπαθούν να βρουν τρόπους να ελέγξουν την κατάσταση. Σε εξέλιξη όμως είναι αντιπλημμυρικά έργα μέσα στην κοίτη του Σπερχειού ποταμού, είτε αναχώματα, είτε επιδιορθώσεις στις βλάβες που έχουν υποστεί από τις πλημμύρες. Σύμφωνα με την μελέτη θα πρέπει να παρέμβουν σε μία απόσταση πάνω από 30 χιλιόμετρα με πυκνή βλάστηση, στο μεγαλύτερο μέρος πλατάνια. Προς το παρόν έχουν παγώσει τις άδειες καθώς θα πρέπει να απομακρυνθούν πάνω από 50.000 τόνοι ξύλα και προσπαθούν να παρέμβουν σημειακά για την προστασία από το μεταχρωματικό έλκος. Ωστόσο ο κίνδυνος από τις πλημμύρες παραμένει για την πεδιάδα του Σπερχειού.