Τετάρτη, 24 Ιούν, 2026

Παραιτήσεις υπουργών και υφυπουργών με φόντο την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ

Εκτός κυβερνητικού σχήματος τέθηκαν οι υπουργοί Κώστας Τσιάρας και Γιάννης Κεφαλογιάννης, καθώς και ο υφυπουργός Δημήτρης Βαρτζόπουλος, μετά την εμπλοκή των ονομάτων τους στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ. Οι παραιτήσεις τους ζητήθηκαν άμεσα από το Μέγαρο Μαξίμου, παρότι αρχικά οι αλλαγές στην κυβέρνηση αναμενόταν να ανακοινωθούν τη Μεγάλη Δευτέρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις κυβερνητικοί παράγοντες υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο του πρωθυπουργού, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία που σχετίζεται με την άρση της ασυλίας τους στο πλαίσιο της συγκεκριμένης υπόθεσης.

Παράλληλα, αναμένεται κύμα περαιτέρω αποχωρήσεων, καθώς πληροφορίες κάνουν λόγο για επικείμενη παραίτηση και του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Χρήστου Κέλλα, καθώς και του γραμματέα της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Σκρέκα, γεγονός που δείχνει ότι η υπόθεση προκαλεί ευρύτερες πολιτικές εξελίξεις.

Πολιτική αναταραχή από τη δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ — Όλα τα ονόματα

Ισχυρούς τριγμούς προκαλεί στο πολιτικό σκηνικό η νέα δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που αφορά την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ. Η έρευνα φέρνει στο προσκήνιο συνολικά έντεκα (11) εν ενεργεία βουλευτές, εκ των οποίων δύο είναι υπουργοί, καθώς και δύο πρώην βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ενώ παράλληλα εξετάζεται η εμπλοκή και άλλων πρώην κοινοβουλευτικών.

Μεταξύ των προσώπων που περιλαμβάνονται στη δικογραφία και για τα οποία ζητείται άρση ασυλίας βρίσκονται οι Μάξιμος Σενετάκης, Βασίλης Βασιλειάδης, Γιάννης Κεφαλογιάννης, Νότης Μηταράκης, Κατερίνα Παπακώστα, Κώστας Αχ. Καραμανλής, Χρήστος Μπουκώρος, Θεόφιλος Λεονταρίδης, Κώστας Τσιάρας, Κώστας Σκρέκας και Δημήτρης Βαρτζόπουλος. Επιπλέον, στη δικογραφία περιλαμβάνονται οι Σπήλιος Λιβανός και Φωτεινή Αραμπατζή, οι οποίοι δεν είναι πλέον βουλευτές, αλλά εμπίπτουν στις διατάξεις περί ευθύνης υπουργών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, υπάρχουν ενδείξεις για παρεμβάσεις που φέρονται να οδήγησαν σε παράνομες επιδοτήσεις, προκαλώντας πιθανή ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η υπόθεση φαίνεται να αφορά κυρίως την περίοδο του 2021.

Η δικογραφία διαβιβάζεται στη Βουλή λόγω των συνταγματικών περιορισμών που αφορούν την ποινική ευθύνη υπουργών, γεγονός που αναμένεται να ανοίξει έναν νέο κύκλο πολιτικών εξελίξεων. Η εξέλιξη της υπόθεσης εκτιμάται ότι θα προκαλέσει σημαντικές πολιτικές ανακατατάξεις, με σενάρια ακόμη και για ανασχηματισμό να βρίσκονται στο τραπέζι, καθώς η δικογραφία αναμένεται να φτάσει στη Βουλή άμεσα.

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αίτημα άρσης ασυλίας για 11 βουλευτές σε έρευνα για παράνομες αγροτικές επιδοτήσεις

Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις γύρω από την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ζητά την άρση ασυλίας έντεκα εν ενεργεία βουλευτών της ελληνικής Βουλής, στο πλαίσιο έρευνας για φερόμενο οργανωμένο κύκλωμα απάτης που σχετίζεται με αγροτικά κονδύλια.

Η δικογραφία έχει διαβιβαστεί στον Άρειο Πάγο και αναμένεται να προωθηθεί στη Βουλή, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία για την ενδεχόμενη ποινική διερεύνηση των εμπλεκομένων. Παράλληλα, στην ίδια υπόθεση φέρονται να εμπλέκονται ένας πρώην υπουργός και ένας πρώην υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, για τους οποίους ενεργοποιούνται οι προβλέψεις του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Υπό εξέταση βρίσκονται επίσης πέντε πρώην βουλευτές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, η υπόθεση αφορά αδικήματα που πλήττουν τα οικονομικά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως απάτη, απιστία, ψευδείς βεβαιώσεις και απάτη με χρήση υπολογιστή, με στόχο την παράνομη αποκόμιση οικονομικού οφέλους.

Η Ευρωπαία Γενική Εισαγγελέας υπέβαλε το αίτημα άρσης ασυλίας ώστε να μπορέσει να προχωρήσει απρόσκοπτα η έρευνα και να διερευνηθούν πλήρως τα πραγματικά περιστατικά, τόσο ως προς επιβαρυντικά όσο και προς απαλλακτικά στοιχεία.

Ωστόσο, λόγω του άρθρου 86 του Συντάγματος, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία δεν μπορεί να διερευνήσει άμεσα πιθανές ευθύνες υπουργών για πράξεις που τελέστηκαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Για τον λόγο αυτό, τα σχετικά στοιχεία διαβιβάζονται υποχρεωτικά στη Βουλή, η οποία έχει την αρμοδιότητα να αποφασίσει για την περαιτέρω διαδικασία.

Περισσότερες λεπτομέρειες δεν δίνονται προς το παρόν στη δημοσιότητα, προκειμένου να μη διακυβευτεί η πορεία της έρευνας. Υπενθυμίζεται ότι όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα θεωρούνται αθώα μέχρι την οριστική κρίση της Δικαιοσύνης.

Κίνα: Δεκαεννέα συλλήψεις στη Γιορτή των Φαναριών στο Νταλιάν

Δεκαεννέα ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ συνελήφθησαν σε διάφορες περιοχές της πόλης Νταλιάν, στην επαρχία Λιαονίνγκ της Κίνας, την περίοδο που περιλαμβάνει τη Γιορτή των Φαναριών (3 Μαρτίου 2026) και τις «Δύο Συνόδους», τις ετήσιες πολιτικές συνεδριάσεις, που πραγματοποιήθηκαν από τις 4 έως τις 12 Μαρτίου. Η περίοδος αυτή θεωρείται πολιτικά ευαίσθητη και συνοδεύεται συχνά από εντατικοποίηση των διώξεων κατά των ασκουμένων.

Αρκετοί από τους συλληφθέντες παραμένουν υπό κράτηση, ενώ μία γυναίκα, η Ουάνγκ Χούι [Wang Hui], απέφυγε τη σύλληψη μόνο επειδή δεν βρισκόταν στο σπίτι της, παρά τις επανειλημμένες επισκέψεις και την αναμονή της αστυνομίας έξω από την κατοικία της.

Στις 28 Φεβρουαρίου συνελήφθησαν έξι άτομα, μεταξύ των οποίων η Τζόου Χαϊγιάν [Zhou Haiyan], η οποία είχε αποφυλακιστεί μόλις τέσσερις μήνες πριν, έχοντας εκτίσει οκταετή ποινή. Σε αρκετές περιπτώσεις, συνελήφθησαν και συγγενείς που δεν ασκούν το Φάλουν Γκονγκ, οι οποίοι αφέθηκαν ελεύθεροι λίγες ώρες αργότερα. Σε έρευνες κατοικιών κατασχέθηκαν προσωπικά αντικείμενα όπως βιβλία, ηλεκτρονικές συσκευές και χρήματα. Ορισμένοι από τους συλληφθέντες είχαν ήδη εκτίσει πολυετείς ποινές φυλάκισης για τις πεποιθήσεις τους.

Την 1η Μαρτίου συνελήφθησαν δύο ακόμη άτομα, μεταξύ των οποίων ένας άνδρας που ξεκίνησε απεργία πείνας κατά την κράτησή του. Την επόμενη ημέρα, τέσσερις ασκούμενοι συνελήφθησαν μετά από συνάντηση σε ιδιωτικό χώρο, με δύο εξ αυτών να παραμένουν κρατούμενοι.

Στις 4 Μαρτίου σημειώθηκαν τρεις ακόμη συλλήψεις. Σε μία περίπτωση, γυναίκα κατηγορήθηκε για διανομή υλικού, υποβλήθηκε σε εξαναγκαστική ιατρική αγωγή λόγω υψηλής πίεσης και κρατήθηκε υπό δύσκολες συνθήκες πριν μεταφερθεί σε κέντρο κράτησης, όπου τελικά εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης εναντίον της.

Άλλη περίπτωση αφορά γυναίκα που συνελήφθη στις 5 Μαρτίου, αφέθηκε προσωρινά ελεύθερη και συνελήφθη ξανά λίγες ημέρες αργότερα, με επιβολή διοικητικής κράτησης 15 ημερών.

Επιπλέον συλλήψεις σημειώθηκαν χωρίς σαφή χρονικό προσδιορισμό, ενώ μία ακόμη γυναίκα συνελήφθη στις 19 Μαρτίου και παραμένει υπό κράτηση.

Τα περιστατικά αυτά εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο εντατικοποίησης των μέτρων ασφαλείας κατά τη διάρκεια σημαντικών πολιτικών περιόδων, με τις αρχές να στοχεύουν συστηματικά τους ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ.

Ένταση στο Φαρμακονήσι: Τουρκική ακταιωρός παρενόχλησε ελληνικό αλιευτικό

Νέο περιστατικό έντασης σημειώθηκε κοντά στο Φαρμακονήσι, όπου τουρκική ακταιωρός φέρεται να παρενόχλησε ελληνικό αλιευτικό που δραστηριοποιούνταν νόμιμα στην περιοχή. Σύμφωνα με μαρτυρίες, στην ίδια θαλάσσια ζώνη κινούνταν και τουρκικές μηχανότρατες που ψάρευαν πολύ κοντά στις ελληνικές ακτές.

Έλληνας καπετάνιος ανέφερε ότι το τουρκικό σκάφος πλησίασε επικίνδυνα το αλιευτικό του, δημιουργώντας έντονο κυματισμό και θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια του πληρώματος, ενώ ενεργοποιούσε σειρήνες και ηχητικά σήματα. Παράλληλα, μέσω ασυρμάτου, φέρεται να ζητήθηκε από τον Έλληνα ψαρά να αποχωρήσει από την περιοχή, με τον Τούρκο αξιωματικό να κάνει λόγο για «τουρκικά χωρικά ύδατα».

Το περιστατικό χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα προκλητικό, καθώς η επικοινωνία φέρεται να έγινε μέσω διεθνούς καναλιού ναυτιλιακής ασφάλειας, με αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας. Σε άλλο στιγμιότυπο, τουρκικά αλιευτικά εμφανίζονται να κινούνται μπροστά από την πορεία του ελληνικού σκάφους, επιχειρώντας να περιορίσουν τη διέλευσή του.

Η παρουσία ευρωπαϊκού σκάφους στην περιοχή καταγράφηκε επίσης, χωρίς ωστόσο να αποτραπεί το περιστατικό. Το συμβάν εντείνει τις ανησυχίες για την αυξανόμενη ένταση και τις προκλήσεις στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου.

Naval Group: Ενισχύει τη στρατηγική της παρουσία στην Ελλάδα με επίκεντρο Σαλαμίνα και METLEN

Η Naval Group εντείνει τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, επιδιώκοντας να μετατρέψει τη χώρα σε κόμβο ναυτικής αμυντικής βιομηχανίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Η παρουσία της έχει πλέον ξεπεράσει το πλαίσιο μιας απλής αμυντικής προμήθειας, εξελισσόμενη σε μια πολυεπίπεδη βιομηχανική και τεχνολογική συνεργασία.

Κεντρικό ρόλο σε αυτή τη στρατηγική κατέχουν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, τα οποία συμμετέχουν ενεργά στο πρόγραμμα των φρεγατών FDI για το Πολεμικό Ναυτικό, αναλαμβάνοντας την κατασκευή τμημάτων των πλοίων. Παράλληλα, έχουν ενταχθεί και στη φάση τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης, ενισχύοντας τη μακροχρόνια εμπλοκή της ελληνικής πλευράς.

Σημαντική είναι και η συνεργασία με τη METLEN, με την οποία έχει υπογραφεί μνημόνιο για έργα που αφορούν φρεγάτες και υποβρύχια, με προοπτική διεθνούς ανάπτυξης. Η ελληνική εταιρεία ήδη συμμετέχει στην παραγωγή μεταλλικών κατασκευών για τις φρεγάτες, ενώ η νέα συμφωνία ανοίγει τον δρόμο για βαθύτερη ενσωμάτωσή της στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα της Naval Group.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο συνεργασιών στην Ελλάδα, με περισσότερες από 60 επιχειρήσεις και 120 συμβάσεις, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, από κατασκευές έως εξειδικευμένες υπηρεσίες.

Η Naval Group επενδύει επίσης στη συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα, αναπτύσσοντας συνέργειες με ιδρύματα όπως το ΕΜΠ και το Πανεπιστήμιο Πατρών, με στόχο τη μεταφορά τεχνογνωσίας και την ενίσχυση της καινοτομίας σε τομείς υψηλής τεχνολογίας.

Η ίδρυση της θυγατρικής Naval Group Hellas ενισχύει περαιτέρω τη φυσική παρουσία της εταιρείας στη χώρα, λειτουργώντας ως κέντρο συντονισμού των δραστηριοτήτων της και υποστηρίζοντας τη δημιουργία τοπικών υποδομών και θέσεων εργασίας υψηλής εξειδίκευσης.

Συνολικά, η στρατηγική της Naval Group στην Ελλάδα δεν περιορίζεται στην ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά επεκτείνεται στην ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ενσωμάτωση ελληνικών επιχειρήσεων σε διεθνείς αλυσίδες αξίας. Μέσα από αυτές τις συνεργασίες, η Ελλάδα αναδεικνύεται σε στρατηγικό εταίρο και δυνητικό περιφερειακό κόμβο για έργα ναυτικής άμυνας υψηλής τεχνολογίας.

Ελλάδα–Νότια Κορέα ενισχύουν τη συνεργασία τους σε ναυτιλία και ναυπηγική

Νέα ώθηση στις διμερείς σχέσεις Ελλάδας και Νότιας Κορέας δόθηκε μέσα από τη συνάντηση του υφυπουργού Ναυτιλίας Στέφανου Γκίκα με τον πρόεδρο της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής της Κορέας, Έοχ Κίου-κου (Eoh Kiy-ku), στο υπουργείο Ναυτιλίας. Στο επίκεντρο βρέθηκαν η ναυτιλία και η ναυπηγική, αλλά και ζητήματα εμπορίου, τουρισμού και επενδύσεων.

Ο κος Γκίκας ανέδειξε τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι δύο χώρες στη διεθνή ναυτιλία, σημειώνοντας ότι το 2026 συμπληρώνονται 65 χρόνια διπλωματικών σχέσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης του διμερούς εμπορίου και στη μείωση  δασμολογικών εμποδίων, ειδικά για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα.

Τονίστηκε επίσης ότι περίπου το 25% των παραγγελιών πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές κατευθύνεται σε κορεατικά ναυπηγεία, γεγονός που αναδεικνύει τη στενή διασύνδεση των δύο πλευρών. Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική πλευρά επιδιώκει μεγαλύτερη συμμετοχή εγχώριων επιχειρήσεων στη ναυπηγική αλυσίδα της Κορέας, ιδιαίτερα στον τομέα του ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Παράλληλα, επισημάνθηκε η σημασία της συνεργασίας μεταξύ της ONEX και της Hanwha Ocean, η οποία ενισχύει τη θέση της Ελλάδας ως δυνητικού κόμβου αμυντικής ναυπηγικής στη Μεσόγειο.

Σημαντική εξέλιξη αποτελεί και η πρόθεση δημιουργίας έδρας Ναυτιλιακού Ακολούθου στο Μπουσάν από τον Ιούνιο του 2026, που αναμένεται να ενισχύσει τη συνεργασία σε διπλωματικό και επιχειρησιακό επίπεδο, ακόμη και μέσω κοινών δράσεων εκπαίδευσης των ακτοφυλακών.

Οι δύο πλευρές συζήτησαν επίσης τη δημιουργία κοινής τεχνικής ομάδας για ανταλλαγή τεχνογνωσίας, καθώς και πιθανές συνεργασίες σε νέους τομείς, όπως η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Αρκτικής.

Τέλος, έγινε αναφορά στην ελληνική συμμετοχή στην Παγκόσμια Έκθεση Νήσων «Expo 2026» στη Νότια Κορέα, γεγονός που αναδεικνύει τη διεύρυνση της συνεργασίας και σε πεδία πέραν της ναυτιλίας.

«Made in Greece» στο διάστημα: Εκτοξεύονται οι νανοδορυφόροι ERMIS για έξυπνη γεωργία

Τρεις ελληνικοί νανοδορυφόροι, οι ERMIS 1, 2 και 3, που κατασκευάστηκαν στο Τμήμα Αεροδιαστημικής του ΕΚΠΑ, είναι έτοιμοι να εκτοξευθούν σε τροχιά 500 χιλιομέτρων με πύραυλο Falcon 9 της SpaceX. Η αποστολή τους σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την ελληνική παρουσία στο διάστημα, με εφαρμογές που εκτείνονται από τις τηλεπικοινωνίες έως τη γεωργία ακριβείας.

Οι ERMIS 1 και 2 θα αξιοποιηθούν κυρίως για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, ενώ ο ERMIS 3 διαθέτει υπερσύγχρονες κάμερες υψηλής ανάλυσης, επιτρέποντας τη χρήση του σε τομείς όπως η έξυπνη γεωργία, η μετεωρολογία, το κτηματολόγιο, αλλά και η έγκαιρη ανίχνευση πυρκαγιών και πλημμυρών.

Μέλη της επιστημονικής ομάδας που κατασκευάζει τους νανοδορυφόρους Ερμής, οι οποίοι ζυγίζουν περίπου 10 κιλά έκαστος και έχουν διαστάσεις 10 x 20 x 30 και 10 x 20 x 40 εκατοστών. (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

 

Το πρόγραμμα ERMIS αποτελεί μέρος του Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων και στοχεύει στην ανάπτυξη και πιστοποίηση καινοτόμων διαστημικών τεχνολογιών, όπως επικοινωνίες 5G για το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, δορυφορικές συνδέσεις και υπερφασματική παρατήρηση της Γης. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ, ενώ το συγκεκριμένο έργο κοστίζει περίπου 4,9 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ.

Στην υλοποίηση συμμετέχουν, πέρα από το ΕΚΠΑ, η OQ Hellas, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, ενώ η αποστολή τελεί υπό την επίβλεψη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος.

Οι δορυφόροι ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες, όπως δια-δορυφορικές επικοινωνίες, επεξεργασία δεδομένων σε τροχιά, οπτικές επικοινωνίες με λέιζερ και υπερφασματική τηλεπισκόπηση υψηλής ακρίβειας. Οι εφαρμογές τους αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά σε τομείς εθνικού ενδιαφέροντος, με έμφαση στη βελτιστοποίηση της αγροτικής παραγωγής μέσω της παρακολούθησης καλλιεργειών και καιρικών συνθηκών.

Ο Έλον Μασκ επενδύει στα ανθρωποειδή ρομπότ και ετοιμάζει μαζική παραγωγή του Optimus

Ο Έλον Μασκ συνεχίζει να διευρύνει το τεχνολογικό του αποτύπωμα, στρέφοντας πλέον το ενδιαφέρον του στη ρομποτική, έναν τομέα που θεωρεί καθοριστικό για το μέλλον της βιομηχανίας. Παρά τη συχνή παρουσία του στην επικαιρότητα για πολιτικούς και άλλους λόγους, η στρατηγική του παραμένει εστιασμένη στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών.

Μετά την επιτυχία της Tesla στα ηλεκτρικά οχήματα και την επέκταση σε τομείς όπως η αεροδιαστημική (με τη SpaceX) και η τεχνητή νοημοσύνη, η εταιρεία δίνει πλέον ιδιαίτερη έμφαση στο ανθρωποειδές ρομπότ Optimus. Το ρομπότ αυτό έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί επαναλαμβανόμενες, επικίνδυνες ή απαιτητικές εργασίες, αρχικά σε βιομηχανικά περιβάλλοντα και μελλοντικά και στην καθημερινότητα.

Η Tesla φαίνεται να περνά από τη φάση ανάπτυξης στη φάση μαζικής παραγωγής, έχοντας ήδη ανοίξει περισσότερες από εκατό θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ. Οι προσλήψεις καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, από μηχανικούς λογισμικού και τεχνητής νοημοσύνης έως ειδικούς παραγωγής, με στόχο τη δημιουργία αξιόπιστων και επεκτάσιμων συστημάτων για τη βιομηχανική κατασκευή του Optimus.

Οι στόχοι της εταιρείας είναι ιδιαίτερα φιλόδοξοι, καθώς επιδιώκει την παραγωγή έως και ενός εκατομμυρίου ρομπότ ετησίως σε πρώτη φάση, με προοπτική να φτάσει ακόμη και τις 10 εκατομμύρια μονάδες ετησίως στο μέλλον. Για τον σκοπό αυτό, επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της στο Gigafactory Texas, επιχειρώντας να εφαρμόσει στη ρομποτική το μοντέλο μαζικής παραγωγής που χρησιμοποίησε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το επιχειρηματικό όραμα του Μασκ βασίζεται στην εκτίμηση ότι η αγορά ανθρωποειδών ρομπότ έχει τεράστια δυναμική, με τον ίδιο να θεωρεί ότι το Optimus μπορεί να εξελιχθεί στο σημαντικότερο προϊόν της Tesla, ξεπερνώντας ακόμη και τον τομέα των αυτοκινήτων. Οι πρώτες εφαρμογές αναμένεται να επικεντρωθούν σε βιομηχανικές εργασίες και logistics, όπως η διαχείριση υλικών και η γραμμή παραγωγής, ενώ σε δεύτερο χρόνο η χρήση τους θα επεκταθεί σε οικιακή χρήση και άλλους τομείς.

Ινδία: Μαζικό σχέδιο για 100 αεροδρόμια και 200 ελικοδρόμια ενισχύει την ανάπτυξη

Η Ινδία επιταχύνει δυναμικά την ανάπτυξη των αεροπορικών της υποδομών, σχεδιάζοντας την κατασκευή 100 νέων αεροδρομίων και 200 ελικοδρομίων σε μικρότερες πόλεις και αστικά κέντρα. Στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, του εμπορίου, του τουρισμού και της απασχόλησης.

Αφορμή για τις ανακοινώσεις αποτέλεσαν τα εγκαίνια του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Νόιντα, ενός έργου ύψους 1,2 δισ. δολαρίων, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 12 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Το αεροδρόμιο, που αναμένεται να εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας, θα διαθέτει έξι διαδρόμους και θα καταλαμβάνει έκταση περίπου 7.200 στρεμμάτων, ενώ μοναδικός επενδυτής είναι η Zurich Airport International AG. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι, προβλέπεται μία πτήση κάθε δύο λεπτά, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία του έργου για τη διασύνδεση της βόρειας Ινδίας με διεθνείς προορισμούς.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική ταχείας επέκτασης των υποδομών, καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αυξάνεται σημαντικά. Ήδη, ο αριθμός των αεροδρομίων στη χώρα έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2014, ξεπερνώντας πλέον τα 160.

Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει εγκρίνει αναθεωρημένο πρόγραμμα περιφερειακής συνδεσιμότητας δεκαετούς διάρκειας, με προϋπολογισμό περίπου 3 δισ. δολαρίων, το οποίο θα ξεκινήσει από το οικονομικό έτος 2026-27. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ενίσχυση της πρόσβασης σε αεροπορικές μεταφορές σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές.

Η ανάπτυξη του κλάδου αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης, ιδιαίτερα λόγω των μεγάλων παραγγελιών νέων αεροσκαφών από τις αεροπορικές εταιρείες, ενισχύοντας τη ζήτηση για εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και συμβάλλοντας στη συνολική οικονομική ανάπτυξη της χώρας.