Παρασκευή, 26 Ιούν, 2026

Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα

Σήμερα αναμένεται να κορυφωθεί η έξοδος των εκδρομέων για τις γιορτές του Πάσχα από τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Συνεχίζεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα από τα λιμάνια της Αττικής

Όσοι πρόκειται να ταξιδέψουν καλό είναι να βρίσκονται νωρίτερα στην αποβάθρα αναχώρησης του πλοίου λόγω αυξημένης κίνησης στους περιμετρικούς δρόμους γύρω από λιμάνια. Η μεγαλύτερη πληρότητα, 95% παρατηρείται για τα νησιά των Κυκλάδων.

Από το λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να πραγματοποιηθούν σήμερα 14 δρομολόγια για τα νησιά του Αιγαίου και 31 για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, ενώ από το λιμάνι της Ραφήνας έχουν προγραμματιστεί 12 δρομολόγια και 9 από το Λαύριο.

Χθες Μ. Πέμπτη 13/04 από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 19 αναχωρήσεις πλοίων με 21.853 επιβάτες, ενώ για τα νησιά του Αργοσαρωνικού απέπλευσαν 34 πλοία με 9.198 επιβάτες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησαν 15 πλοία με 9.076 επιβάτες ενώ από το Λαύριο πραγματοποιήθηκαν 10 απόπλοι πλοίων με 2.715 επιβάτες.

Σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς η ακτοπλοϊκή κίνηση αναμένεται να είναι φέτος αυξημένη κατά 25% με 30% σε σχέση με το 2022.

Υπενθυμίζεται, ότι πέρυσι χωρίς, περιοριστικά μέτρα μετά την πανδημία, περισσότεροι από 210.000 ταξιδιώτες αναχώρησαν από τα λιμάνια της Αττικής για τις γιορτές του Πάσχα (από 15/4 έως 25/4).

      Μαζική έξοδος με λεωφορεία και αεροπλάνα

Μαζική είναι η έξοδος των εκδρομέων για το Πάσχα με τις πληρότητες να ξεπερνούν ακόμη και τα προ της πανδημίας επίπεδα. Σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις με τα λεωφορεία η πληρότητα αγγίζει περίπου το 100% από τα ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων, ενώ και στα αεροπλάνα ξεπερνά το 85-90% ανάλογα με τον προορισμό.

Ειδικότερα, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών Σοφοκλής Φάτσιος, η κίνηση και στους δυο σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων είναι μεγαλύτερη σε σχέση με πέρυσι αλλά και αυξημένη σε σχέση με το 2019.

Μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Φάτσιο μεγάλη πληρότητα και με έξτρα δρομολόγια είναι ο προορισμός για Θεσσαλονίκη, αφού μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται οι επιβάτες να προτιμούν τα λεωφορεία για τη μετακίνηση τους.

Ενδεικτικά πέρυσι Μεγάλη Πέμπτη για Θεσσαλονίκη τα δρομολόγια ήταν 10, ενώ χθες Μεγάλη Πέμπτη ήταν 30 και σήμερα Μεγάλη Παρασκευή 20. Προορισμοί με 100% πληρότητα και με έξτρα δρομολόγια από την Μεγάλη Τετάρτη μέχρι και σήμερα Μεγάλη Παρασκευή από τον Κηφισό είναι η Δυτική Ελλάδα και η Πελοπόννησος, ενώ από τον σταθμό Λιοσίων είναι η Χαλκίδα, Καρπενήσι, Λάρισα, Βόλος, Λαμία και Κατερίνη. Σε σχέση με πέρυσι έχουμε αύξηση δρομολογίων και στους δυο σταθμούς πάνω από 40%. Για σήμερα Μεγάλη Παρασκευή από τον σταθμό των ΚΤΕΛ Κηφισού είναι προγραμματισμένα 300 δρομολόγια και από Λιοσίων 100. Για το Μεγάλο Σάββατο τα λεωφορεία που θα φύγουν και από τους δυο σταθμούς είναι λιγότερα, ωστόσο αν χρειαστεί θα προστεθούν δρομολόγια.

Σε ό,τι αφορά τα αεροπορικά ταξίδια σύμφωνα με στοιχεία από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» χθες Μεγάλη Πέμπτη είχαμε συνολικά (αναχωρήσεις – αφίξεις) 630 πτήσεις, ενώ για σήμερα Μεγάλη Παρασκευή είναι προγραμματισμένες 594 πτήσεις (298 αναχωρήσεις και 296 αφίξεις), Μεγάλο Σάββατο 555 πτήσεις (279 αναχωρήσεις και 276 αφίξεις), Κυριακή του Πάσχα 481 πτήσεις (243 αναχωρήσεις και 239 αφίξεις), Δευτέρα του Πάσχα 618 πτήσεις (304 αναχωρήσεις και 314 αφίξεις) και Τρίτη του Πάσχα 605 (304 αναχωρήσεις και 301 αφίξεις).

Σύμφωνα με την AEGEAN από τη Μεγάλη Τετάρτη έως και σήμερα Μεγάλη Παρασκευή οι πληρότητες αγγίζουν άνω του 90% από Αθήνα και άνω του 95% από Θεσσαλονίκη στο δίκτυο εσωτερικού. Κορυφαίοι προορισμοί από την Αθήνα με υψηλή πληρότητα είναι οι: Μυτιλήνη, Ηράκλειο, Χίος, Ρόδος, Πάρος, Λήμνος, Σαντορίνη, Κάρπαθος. Αντίστοιχα οι top προορισμοί από Θεσσαλονίκη είναι οι: Μύκονος, Σαντορίνη, Χίος, Λήμνος, Μυτιλήνη, Χανιά. Σε ό,τι αφορά το δίκτυο εξωτερικού από Αθήνα οι top προορισμοί είναι οι: Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Αμβούργο, Μαρρακές και Βουδαπέστη. Ωστόσο υψηλές πληρότητες για προορισμούς του εξωτερικού για την περίοδο του Πάσχα είχαμε από Αθήνα για Ζυρίχη, Γενεύη, Άμστερνταμ, Βρυξέλλες, Μονάχο, Φρανκφούρτη και Ντίσελντορφ, Λονδίνο, Μιλάνο, Λάρνακα, Σόφια, ενώ από Θεσσαλονίκη οι προορισμοί Λάρνακα, Ρώμη, Βερολίνο, Μιλάνο, Μόναχο και Ντίσελντορφ.

 Επί ποδός η Τροχαία

Επί ποδός είναι από νωρίς το πρωί όλη η δύναμη της Τροχαίας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στους δρόμους καθώς σήμερα αναμένεται να αναχωρήσουν από τα αστικά κέντρα οι περισσότεροι εκδρομείς του Πάσχα με κατεύθυνση την περιφέρεια.

Περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα, με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό, βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας και για την εφαρμογή των αυξημένων μέτρων, που είναι σε ισχύ με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη και αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων.

Από την Τροχαία εκτιμάται ότι η πασχαλινή έξοδος θα κορυφωθεί τις επόμενες ώρες και θα αρχίσει να εκτονώνεται τις πρώτες απογευματινές ώρες.

Αυτή την ώρα η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα εξελίσσεται ομαλά με την κυκλοφορία τόσο στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου, όσο και στην εθνική οδό Αθηνών- Λαμίας να έχει σταθερή ροη.

Υπενθυμίζεται ότι απαγορεύεται και σήμερα, Μεγάλη Παρασκευή, η κίνηση των φορτηγών μεγίστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων στο ρεύμα εξόδου των εθνικών οδών, από τις 06:00 το πρωί έως τις 16:00 το απόγευμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας παρατηρείται αύξηση των οχημάτων που έφυγαν από το λεκανοπέδιο φέτος σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022, που ήταν και η πρώτη χρονιά που γιορτάστηκε το Πάσχα χωρίς περιορισμούς μετά την πανδημία.

Ειδικότερα, φέτος από το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας μέχρι και σήμερα στις 6 το πρωί 311.220 οχήματα έχουν περάσει από τα διόδια προς Κόρινθο και προς Λαμία, ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι είχαν διέλθει 291.141 οχήματα.

    Αρκετή η κίνηση των οχημάτων στα εθνικά δίκτυα, στην έξοδο από την Αθήνα

Αυξημένη είναι αυτή την ώρα η κίνηση λόγω της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα, ιδίως στην Αθηνών-Κορίνθου, αλλά και στην Αθηνών-Λαμίας.

Ειδικότερα, αρκετή κίνηση σημειώνεται στην λεωφόρο Αθηνών από το ύψος του Χαϊδαρίου έως τα διυλιστήρια, καθώς και από τον Ασπρόπυργο μέχρι τα διόδια Ελευσίνας. Καθυστερήσεις θα αντιμετωπίσουν οι οδηγοί στην Κινέττα και τους Αγίους Θεόδωρους.

Λίγο πριν τις 10 το πρωί υπήρχε δυσχέρεια στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη στο ρεύμα προς Λαμία, λόγω σύγκρουσης οχημάτων. Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από την τροχαία, η κίνηση έχει εξομαλυνθεί στο σημείο.

Πλέον η κίνηση στην Αθηνών-Λαμίας είναι αυξημένη αλλά υπάρχει σταθερή ροή.

Παράλληλα καθυστερήσεις σημειώνονται και στην Αττική Οδό από τον κόμβο Ασπροπύργου έως την έξοδο της Ελευσίνας. 

Η έξοδος των Θεσσαλονικέων προς την περιφέρεια 

 Συνεχίζεται σήμερα, Μ. Παρασκευή, και αναμένεται σταδιακά να κορυφωθεί, η έξοδος των Θεσσαλονικέων προς την περιφέρεια για τον εορτασμό του Πάσχα.

Η κυκλοφορία στα εθνικά οδικά δίκτυα που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με την Κατερίνη, την Καβάλα, τις Σέρρες και τη Χαλκιδική εξελίσσεται -μέχρι στιγμής- ομαλά, με τις Αρχές να λαμβάνουν αυξημένα μέτρα τροχαίας.

Κατά το τελευταίο 24ωρο (Μ. Πέμπτη) πέρασαν από τα διόδια των Ν. Μαλγάρων 14.782 οχήματα (ρεύμα εξόδου), ενώ εισήλθαν στη Θεσσαλονίκη 14.205 οχήματα.

Ιδιαίτερα αυξημένη είναι όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα η κίνηση στον υπεραστικό σταθμό ΚΤΕΛ «Μακεδονία», όπου τα λεωφορεία αναχωρούν με πληρότητες που φθάνουν σχεδόν το 100%, ιδιαίτερα προς την Αθήνα, αλλά και τους δημοφιλείς προορισμούς, πασχαλινούς και μη, όπως είναι η Κέρκυρα, ο Βόλος, τα Ιωάννινα, η Καστοριά, η Καβάλα κ.ά. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΚΤΕΛ «Μακεδονία», όπου υπάρχει αυξημένη ζήτηση προγραμματίζονται έκτακτα δρομολόγια.

Ιδιαίτερα αυξημένα μέτρα λαμβάνει καθ’ όλη τη διάρκεια της πασχαλινής περιόδου η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης που βρίσκεται επί ποδός τόσο κατά μήκος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου όσο και σε βασικούς οδικούς άξονες στις εξόδους και εισόδου της πόλης.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Τροχαίας, εκτός των συνηθισμένων ελέγχων που θα πραγματοποιούνται σε εμφανείς θέσεις, έλεγχοι θα πραγματοποιούνται και με τη χρήση συμβατικών υπηρεσιακών οχημάτων, με σκοπό να συνετιστούν οι οδηγοί, οι οποίοι δε συμμορφώνονται με τους κανόνες του ΚΟΚ, αλλά παράλληλα να δημιουργηθεί κλίμα συνειδητής συμμόρφωσης.

Για την περιοχή του νομού Θεσσαλονίκης σήμερα, Μ. Παρασκευή, από τις 6 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα απαγορεύεται η κυκλοφορία φορτηγών στο ρεύμα εξόδου των εθνικών οδών Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών (από την αερογέφυρα Θέρμης έως τον κόμβο Ν. Μουδανιών), Θεσσαλονίκης – Καβάλας (από τη Χ.Θ. 11+340 έως τη Χ.Θ. 97+550) και Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, (Ε.Ο.16), από την αερογέφυρα Θέρμης έως τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας). Ανάλογοι περιορισμοί θα ισχύσουν τη Δευτέρα του Πάσχα από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 10 το βράδυ, στο ρεύμα εισόδου των παραπάνω οδικών δικτύων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Twitter @epochtimesgreece

Η Ρωσία προσεγγίζει τη Λατινική Αμερική

Επαφές με χώρες της Λατινικής Αμερικής αναμένεται να έχει ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ περί τα τέλη Απριλίου, με σκοπό την εμβάθυνση της συνεργασίας με τη χώρα του και τη σύναψη νέων συμμαχιών, καθώς ο πόλεμος που ακόμα διεξάγει στα εδάφη της Ουκρανίας την έχει φέρει αντιμέτωπη με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ. (φωτογραφία αρχείου)

 

Σκοπεύει να επισκεφθεί τη Βραζιλία, τη Βενεζουέλα, τη Νικαράγουα και την Κούβα, ανέφερε σε άρθρο του που δημοσιεύθηκε σε βραζιλιάνικα και κουβανικά μέσα ενημέρωσης και αναρτήθηκε χθες Πέμπτη στον ιστότοπο της ρωσικής διπλωματίας.

Η Ρωσία θέλει να ενισχυθεί η συνεργασία με τις παραπάνω χώρες «στη βάση της αμοιβαίας υποστήριξης, της αλληλεγγύης και της αμοιβαίας αναγνώρισης των συμφερόντων της κάθε πλευράς από την άλλη», εξηγείται στο κείμενο.

«Είμαστε (…) ανοικτοί στην επέκταση της συνεργασίας σε πολυμερή βάση, κυρίως στο πλαίσιο του διαλόγου της Ρωσίας με την κοινότητα των κρατών της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής», επιμένει ο κ. Λαβρόφ.

Πέρυσι, οι ρωσικές εξαγωγές σιτηρών στην περιοχή αυξήθηκαν κατά 48,8% και οι εξαγωγές λιπασμάτων και πετρελαϊκών προϊόντων επίσης επεκτάθηκαν, διαβεβαιώνει.

Η Μόσχα επιδιώκει να συνάψει συμμαχίες σε διάφορες περιοχές του κόσμου καθώς είναι αντιμέτωπη με κυρώσεις ευρέος φάσματος και προσπάθειες να απομονωθεί διπλωματικά από τη Δύση μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.

Ο επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας, μολαταύτα, σημειώνει στο κείμενο, αναφερόμενος στις επαφές της Μόσχας με χώρες της (γαλλόφωνης κυρίως) Αφρικής και της Ασίας, όπως η Ινδία, πως η χώρα του εξακολουθεί να έχει φίλους παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία κι αυτό θέλει να υπογραμμίσει με την περιοδεία του στη Λατινική Αμερική.

(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Φλόριντα: Απαγόρευση της διακοπής της κύησης μετά από την 6η εβδομάδα

Στις ΗΠΑ, όπου η εφαρμογή της διακοπής της κύησης εξαρτάται από την εκάστοτε πολιτειακή νομοθεσία, η Πολιτεία της Φλόριντα ετοιμάζεται να επικυρώσει νόμο που απαγορεύει την άμβλωση μετά από την 6η εβδομάδα κύησης.

Ο νόμος, που εγκρίθηκε με 70 ψήφους υπέρ έναντι 40 κατά στο πολιτειακό Κογκρέσο της Φλόριντα, αναμένεται να υπογραφεί από τον κυβερνήτη της Φλόριντα και ηγέτη των Ρεπουμπλικανών Ρον Ντε Σάντις.

Η εφαρμογή του νόμου αυτού θα μετατρέψει τη Φλόριντα σε μια από τις πολιτείες που περιορίζουν περισσότερο την άμβλωση, χωρίς να την απαγορεύουν, αφότου το Ανώτατο Δικαστήριο, στο οποίο κυριαρχούν συντηρητικοί δικαστικοί, ακύρωσε πριν από σχεδόν έναν χρόνο τη συνταγματική προστασία της άμβλωσης στο σύνολο της αμερικανικής επικράτειας, μεταθέτοντας στις πολιτείες την ευθύνη να νομοθετήσουν για το ζήτημα.

Οι μοναδικές εξαιρέσεις που προβλέπονται στο κείμενο που εγκρίθηκε στη Φλόριντα είναι αυτές του «σοβαρού κινδύνου» για την υγεία της εγκύου, της θανατηφόρας ανωμαλίας του εμβρύου, του βιασμού ή της αιμομιξίας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα επιτρέπεται η άμβλωση ως τη 15η εβδομάδα της κύησης.

Η ψήφιση του νόμου συνάντησε αντιδράσεις από τη Δημοκρατική προεδρία του Λευκού Οίκου, που με ανακοίνωσή της χαρακτήρισε τον νόμο “ακραίο και επικίνδυνο” και στηλίτευσε την εφαρμογή του.

Τον Απρίλιο του 2022, οι αρχές στη Φλόριντα είχαν απαγορεύσει την άμβλωση μετά τη 15η εβδομάδα της κύησης.

(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

«Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία» και αύξηση 13 αναπηρικών επιδομάτων

Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχει προγραμματίσει την υλοποίηση δύο δράσεων με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα.

«Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία»

Η πρώτη αφορά το πιλοτικό πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία» και η δεύτερη αφορά την αύξηση κατά 8%, από την 1η Μαΐου 2023, 13 συνολικά αναπηρικών επιδομάτων, μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μάλιστα, η εξέλιξη του προγράμματος του «Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία», το οποίο θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4837/2021, παρουσιάστηκε εκτενώς από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, την υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου και τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργο Σταμάτη, σε πρόσφατη εκδήλωση του υπουργείου.

Όπως αναφέρθηκε, η νέα υπηρεσία, η οποία εφαρμόζεται ήδη στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, χρηματοδοτείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και είναι ένα παλαιό αίτημα του αναπηρικού κινήματος, το οποίο ξεκινάει πλέον να γίνεται πραγματικότητα.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θέσπισε και υλοποιεί το πιλοτικό πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία» στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην αποφυγή της ιδρυματοποίησης και στην ενίσχυση της ανεξάρτητης διαβίωσης των ατόμων με αναπηρία. Η εν λόγω δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο ενός συστήματος κοινωνικής υποστήριξης για τα άτομα με αναπηρία, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, αλλά και των οικογενειών τους, μέσω της επίτευξης της ανεξάρτητης διαβίωσής τους και της ισότιμης συμμετοχής τους σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής, της οικονομικής, της πολιτιστικής ζωής και, γενικότερα, σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινής ζωής.

Η νέα αυτή υπηρεσία, η οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συγχέεται με το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», που έχει τελείως διαφορετικούς σκοπούς, παρέχει τη δυνατότητα στα άτομα με αναπηρία να υποστηριχθούν στην καθημερινότητά τους από Προσωπικό Βοηθό της επιλογής τους, σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

Η προσωπική βοήθεια αφορά στην υποστήριξη του ατόμου με αναπηρία από Προσωπικό Βοηθό της επιλογής του για την ενίσχυση της ανεξάρτητης διαβίωσής του και τη συμπερίληψή του στην κοινωνία, στη βάση των εξατομικευμένων αναγκών και συνθηκών της ζωής του και σύμφωνα με τις ατομικές επιλογές και τα ενδιαφέροντά του, ενδεικτικά ως προς τα εξής: α) δραστηριότητες καθημερινής ζωής, όπως σίτιση, ένδυση, προσωπική υγιεινή, β) εργασία και σπουδές, γ) συμμετοχή σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και δ) δραστηριότητες συμμετοχής στην κοινωνική ζωή.

Έτσι, το άτομο με αναπηρία έχει τον πλήρη έλεγχο των αποφάσεων για τη ζωή του, στη βάση της αυτονομίας και του αυτοπροσδιορισμού.

Παράλληλα, το πρόγραμμα συμβάλλει στη διεύρυνση των προοπτικών απασχόλησης, καθώς δημιουργείται ένα νέο επάγγελμα, με αμοιβή, ασφάλιση και δωρεάν εκπαίδευση των Προσωπικών Βοηθών.

Το πιλοτικό πρόγραμμα υλοποιείται σε δύο φάσεις. Ήδη, είναι σε εξέλιξη η πρώτη φάση του προγράμματος, στο πλαίσιο της οποίας στόχος είναι να καλυφθούν με Προσωπικό Βοηθό 1.000 άτομα με αναπηρία στην Αττική, ενώ, από τα μέσα Μαΐου του 2023, αναμένεται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση του προγράμματος, με την έναρξη των αιτήσεων για όλες τις υπόλοιπες Περιφέρειες. Αυτό που προβλέπεται είναι ότι, στη β΄ φάση, θα προστεθούν επιπλέον 1.000 ωφελούμενοι από άλλες Περιφέρειες της χώρας. Κατόπιν, για το 2025, το πρόγραμμα προγραμματίζεται να εφαρμοστεί καθολικά, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Αύξηση 13 αναπηρικών επιδομάτων

Ταυτόχρονα, αυξάνονται κατά 8%, από την 1η Μαΐου 2023, 13 συνολικά αναπηρικά επιδόματα (10 αναπηρικά επιδόματα του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) και τρία επιδόματα του e-ΕΦΚΑ).

Ειδικότερα, αυξάνονται κατά 8% τα εξής αναπηρικά επιδόματα:

Καταβαλλόμενα από τον e-ΕΦΚΑ:

– Επίδομα απολύτου αναπηρίας για συνταξιούχους του π. ΟΓΑ που λαμβάνουν μόνον τη βασική σύνταξη του π. ΟΓΑ, εφόσον έχουν εφ’ όρου ζωής ποσοστό αναπηρίας 100%, της παρ. 2 του άρθρου 4 του π.δ. 334/1988 (Α΄ 154).

– Επίδομα νόσου και ανικανότητας των συνταξιούχων του δημοσίου, του άρθρου 54 του π.δ. 169/2007 (Α΄ 210).

– Εξωιδρυματικό επίδομα του e-ΕΦΚΑ του άρθρου 42 του ν. 1140/1981 (Α΄ 68).

Καταβαλλόμενα από τον ΟΠΕΚΑ:

– Επίδομα κίνησης.

– Διατροφικό επίδομα σε νεφροπαθείς, μεταμοσχευμένους καρδιάς, ήπατος κ.λπ..

– Οικονομική ενίσχυση ατόμων με βαριά αναπηρία.

– Οικονομική ενίσχυση ατόμων με βαριά νοητική υστέρηση.

– Οικονομική ενίσχυση παραπληγικών, τετραπληγικών και ακρωτηριασμένων, ανασφάλιστων και ασφαλισμένων του Δημοσίου.

– Οικονομική ενίσχυση ατόμων με συγγενή αιμολυτική αναιμία (μεσογειακή-δρεπανοκυτταρική-μικροδρεπανοκυτταρική κ.λπ.) ή συγγενή αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία κ.λπ.), Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS).

– Οικονομική ενίσχυση κωφών και βαρήκοων ατόμων.

– Οικονομική ενίσχυση ατόμων με αναπηρία όρασης.

– Οικονομική ενίσχυση ατόμων με εγκεφαλική παράλυση.

– Οικονομική ενίσχυση ασθενών και αποθεραπευμένων χανσενικών και μελών των οικογενειών τους.

Γ.Μπ.

 

(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Τσιτσιπάς: «Έπαιξα πολύ ώριμα και με ακρίβεια»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς, πρωταθλητής στο Masters 1000 του Μόντε Κάρλο το 2021 και το 2022, επέκτεινε το νικηφόρο σερί του στο τουρνουά σε 12 αγώνες, επικρατώντας σε 93 λεπτά, με 6-3, 6-4 του Νίκολας Τζάρι στον τρίτο γύρο, εξασφαλίζοντας την πρόκριση στα προημιτελικά, μετά από εντυπωσιακή εμφάνιση.

«Έπρεπε ν΄ αντεπεξέλθω σε μερικούς δύσκολους πόντους, ειδικά όταν είχε break points», είπε ο Τσιτσιπάς. «Αντιμετώπισα αυτές τις καταστάσεις πολύ ώριμα και έπαιξα με ακρίβεια, οπότε ήταν υπέροχο», πρόσθεσε.

«Ο αντίπαλός μου είχε καλά αποτελέσματα στο χώμα, μπορεί επίσης να κάνει μεγάλα παιχνίδια», συμπλήρωσε ο Τσιτσιπάς αναφερόμενος στον Τζάρι, ο οποίος σήκωσε τον δεύτερο τίτλο του ATP Tour “στο σπίτι του”, στο Σαντιάγο, τον περασμένο Φεβρουάριο.

«Το ματς παίχτηκε στις μικρές λεπτομέρειες και είμαι πολύ χαρούμενος που τα κατάφερα και έδωσα ένα τόσο καλό τέλος», είπε ο Τσιτσιπάς, ο οποίος με ρεκόρ 14-2, προετοιμάζεται στη συνέχεια για τη σύγκρουση στα προημιτελικά με τον Αμερικανό Τέιλορ Φριτζ.

A. Bαζογιάννης

Τα μυστήρια της σταύρωσης στην ιστορία – Τα ευρήματα και οι υποθέσεις

Είναι ένα από τα πιο ισχυρά σύμβολα της χριστιανικής θρησκείας, στενά συνδεδεμένο με τα θεία πάθη του Πάσχα. Αν όμως για τη θρησκεία συμβολίζει τη νίκη της ζωής επί του θανάτου, για την ιστορία αποτελεί μάλλον ένα μυστήριο. Ο σταυρός ήταν, ναι, ένας μαρτυρικός τρόπος θανάτωσης. Αλλά για τη σταύρωση είναι ελάχιστα τα πράγματα που γνωρίζουν οι αρχαιολόγοι.

Αναφορές για τη σταύρωση υπάρχουν τόσο στα Ευαγγέλια όσο και στα ιστορικά κείμενα της ρωμαϊκής εποχής ή εκείνα της λατινικής γραμματείας. Τεκμήρια όμως, έχουν ανακαλυφθεί μόνο σε τέσσερα σημεία του πλανήτη με το τελευταίο από αυτά να εντοπίζεται το 2017 στο Κέιμπριτζσαϊρ της Αγγλίας όπου σε εργασίες θεμελίωσης οικοδομών ανακαλύφθηκε ο σκελετός ενός άνδρα, στον οποίο ένα καρφί διαπερνούσε την φτέρνα του.

Τι μαρτυρούν τα ευρήματα

Αυτό είναι και το μοναδικό αρχαιολογικό εύρημα σχετικά με την σταύρωση που έχει ανακαλυφθεί στις βρετανικές νήσους. Όπως θα σημείωναν στη βρετανική επιθεώρηση Αρχαιολογίας οι καθηγητές του Κέιμπριτζ, Ντέιβιντ Ινγκχαμ και Κορίν Ντάχιγκ, το εύρημα αυτό αποδεικνύει πως η σταύρωση ήταν διαδεδομένη σε ολόκληρη τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Από την πλευρά του, ο Γκρέιντζερ Κουκ, συγγραφέας του τόμου «Η σταύρωση στον κόσμο της Μεσογείου», σημειώνει στην Ουάσινγκτον Ποστ πως «μοναδική άλλη αρχαιολογική ένδειξη της σταύρωσης είναι οι τοιχογραφίες».

Οι Bρετανοί αρχαιολόγοι επισημαίνουν ακόμη πως το εύρημα στο Κέιμπριτζσαϊρ είναι ανάλογο με αυτό που είχε ανακαλυφθεί σχεδόν 50 χρόνια νωρίτερα, το 1968, κοντά στο Όρος των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ. Και στις δυο περιπτώσεις, το καρφί βρέθηκε καρφωμένο στο οστό της φτέρνας. Η θέση αυτή «συγκρούεται» με τις θρησκευτικές απεικονίσεις της Σταύρωσης. Την ίδια ώρα, όμως, προσφέρει νέα στοιχεία για το μαρτύριο και τη θανάτωση των εσταυρωμένων που ήταν κοινοί θνητοί.

Η προέλευση και ο σκοπός του μαρτυρίου

Φαίνεται ακόμη ότι οι Ρωμαίοι εισήγαγαν τη σταύρωση από τους Καρχηδόνιους, που με τη σειρά τους είχαν αντιγράψει διάφορες βάναυσες τιμωρίες από τους Ασσύριους και άλλους λαούς της Μέσης Ανατολής. Ο αρχαίος εβραίος ιστορικός Ιώσιπος Φλάβιος αναφέρει ότι οι ρωμαϊκές λεγεώνες σταύρωσαν τουλάχιστον 500 Εβραίους μέσα σε μία και μόνο ημέρα κατά τη διάρκεια της εξέγερσης των Εβραίων, τον 1ο αιώνα π.Χ.

Σκοπός της σταύρωσης σε όλες τις περιπτώσεις ήταν ο αργός και βασανιστικός θάνατος. Η σταύρωση ήταν επίσης, η πιο τρομακτική και ταπεινωτική μέθοδος εκτέλεσης που οι τιμωροί επέβαλαν σε εγκληματίες, σκλάβους αλλά και σε εκείνους που κατηγορούνταν για προδοσία. Οι καταδικασμένοι σε σταύρωση οδηγούνταν στον τόπο του μαρτυρίου τους με χτυπήματα, όπως ακριβώς αναφέρεται και για τον Ιησού στα Ευαγγέλια και με το πλήθος να συμμετέχει σε αυτά. Ο σταυρός, αναφέρουν ακόμη οι πηγές, ήταν σε σταθερό σημείο.

Ο ρόλος της «sedecula»

Ο θάνατος ερχόταν έπειτα από μερικές ημέρες. Φαίνεται ακόμη πως κάποιες φορές οι τιμωροί τον επέσπευδαν χτυπώντας το θύμα με ράβδους στο στήθος ή το λόγχιζαν για να μην μπορεί να αναπνεύσει. Άλλες φορές, ο σταυρός είχε μικρό ύψος ώστε το θύμα να παραδίδεται βορά σε πεινασμένα ζώα. Από τις τοιχογραφίες συνάγεται επίσης το συμπέρασμα πως ο σταυρός ήταν σε σχήμα «Τ», ενώ συχνά «προσφερόταν» ένα μικρό κάθισμα, η λεγόμενη sedecula, προκειμένου να επιμηκυνθεί η ζωή του σταυρωμένου και επομένως, το βασανιστήριό του.

Από την ανακάλυψη στην ανατολική Ιερουσαλήμ συμπεραίνεται ακόμη πως οι Ρωμαίοι, εκτός από καρφιά, χρησιμοποιούσαν και σχοινιά για να δέσουν το θύμα στο σταυρό. Αυτά ήταν μάλιστα τόσο ανθεκτικά ώστε τα χρησιμοποιούσαν σε περισσότερες από μία περιπτώσεις. Το θύμα της ανακάλυψης στο Όρος των Ελαιών ήταν ένας άνδρας 24 – 28 ετών, το οστό της φτέρνας του οποίου διαπερνούσε ένα καρφί. Το μήκος του ήταν περίπου 11,5 εκατοστά.

Οι υποθέσεις για τη σταύρωση του Ιησού

Μιλώντας στην Ουάσινγκτον Ποστ, ο Γκρέιντζερ Κουκ επιβεβαιώνει πως ο Ιησούς υπήρξε ως ιστορικό πρόσωπο και πως οδηγήθηκε στον θάνατο με αυτόν τον τρόπο. Πώς όμως επήλθε αυτός; Ειδικοί της ιατροδικαστικής επιστήμης υποστηρίζουν την υπόθεση πως ο Εσταυρωμένος προσβλήθηκε σχετικά γρήγορα από πνευμονική εμβολή ή καρδιακή ανακοπή, ενώ δεν αποκλείεται και το σοκ που προκαλείται από την αιμορραγία. Θεωρείται εξάλλου βέβαιη αιτία θανάτου και η ασφυξία, η οποία επέρχεται από τη ρήξη των πνευμόνων και που με τη σειρά της προκαλείται από το βάρος του μετέωρου σώματος.

Είναι πολλά ωστόσο ακόμη τα μυστήρια με τα οποία περιβάλλεται το μαρτύριο της σταύρωσης. Όχι μόνο επειδή συνδέεται με το Θείο Δράμα. Αλλά και επειδή εξάπτει την περιέργεια πολλών και διαφορετικών επιστημονικών πεδίων.

Γ.Γ. Αντεγκληματικής Πολιτικής για Ηλ. Κασιδιάρη: «Δεν έχει βρεθεί ποτέ κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή στην κατοχή του»

Η Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής εξέδωσε ανακοίνωση όπου, μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι δεν έχει βρεθεί ποτέ κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή στην κατοχή του κρατούμενου Ηλία Κασιδιάρη, ενώ υπογραμμίζει ότι η τηλεφωνική του επικοινωνία πραγματοποιείται μέσω του κοινόχρηστου καρτοτηλεφώνου.

Παράλληλα στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι στις 20/4 θα συνεδριάσει το Πειθαρχικό Συμβούλιο των φυλακών Δομοκού, σχετικά με τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι ο Κασιδιάρης δραστηριοποιείται στα κοινωνικά δίκτυα μέσω του κοινόχρηστου καρτοτηλεφώνου.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

«Σχετικά με δημοσιεύματα, στον ημερήσιο και ηλεκτρονικό Τύπο, σύμφωνα με τα οποία ο κρατούμενος Ηλίας Κασιδιάρης του Παναγιώτη φέρεται να δραστηριοποιείται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω κοινόχρηστου καρτοτηλεφώνου του Σωφρονιστικού Καταστήματος στο οποίο κρατείται, επισημαίνονται τα εξής:

-Για την αξιολόγηση και εξέταση όσων αναφέρονται έχει συγκληθεί, κατόπιν σχετικών εντολών της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής, το αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Καταστήματος, το οποίο θα συνεδριάσει στις 20 Απριλίου 2023. Συνεδρίαση που δεν θα γίνει για πρώτη φορά, καθώς το Πειθαρχικό Συμβούλιο του Καταστήματος έχει συνέλθει και στο παρελθόν για το ίδιο θέμα.

-Σημειώνεται ότι σε τακτικούς ελέγχους και έρευνες που διενεργούνται στο Σωφρονιστικό Κατάστημα στο οποίο κρατείται, δεν έχει βρεθεί στην κατοχή του ποτέ συσκευή κινητού τηλεφώνου ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή και η τηλεφωνική του επικοινωνία πραγματοποιείται μέσω του κοινόχρηστου καρτοτηλεφώνου.

-Σύμφωνα με το άρθρου 53 του Σωφρονιστικού Κώδικα, ο ανωτέρω κρατούμενος όπως και οι υπόλοιποι κρατούμενοι, έχει το δικαίωμα να επικοινωνεί μόνο με τα πρόσωπα για τα οποία έχει άδεια επίσκεψης, δηλαδή συγγενείς μέχρι τετάρτου βαθμού και με τους δικηγόρους τους οποίους έχει δηλώσει ως νομικούς εκπροσώπους και προβλέπεται να έχει τηλεφωνικές συνομιλίες μαζί τους.

-Τα αρμόδια όργανα του Σωφρονιστικού Καταστήματος επιλαμβάνονται αδιαλείπτως του αναγκαίου ελέγχου για την τήρηση των όρων τηλεφωνικής επικοινωνίας του, χωρίς να έχει μέχρι σήμερα διαπιστωθεί οποιαδήποτε παράλειψη ή παραβίαση αυτών. Τα σχετικά δημοσιεύματα, λοιπόν, στερούνται ακρίβειας και βασιμότητας.

Σε κάθε περίπτωση, η Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής μεριμνά για την απαρέγκλιτη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων και προβλεπόμενων διαδικασιών».

Ένα ξεχωριστό πλυντήριο, που εδώ και 27 χρόνια διώχνει τις γκρίζες σκιές από τα ρούχα και τις ψυχές

Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠ ΜΕΑ Συκεών) προσφέρει μια υπηρεσία που εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπιστεύονται καθημερινά, νοικοκυριά αλλά και επιχειρήσεις της περιοχής. Η υπηρεσία αυτή παραλαμβάνει καθημερινά άπλυτα ρούχα και τα παραδίδει καθαρά και φροντισμένα.

Ο Στέλιος, η Σόνια, ο Αντώνης, η Χρυσούλα, η Τζένη, ο Γιάννης, η Άννα και ο Κωνσταντίνος έχουν ειδικότητα στις …δύσκολες αποστολές, αφού αναλαμβάνουν να διώξουν κάθε γκρίζα σκιά από τα ρούχα αλλά και από τις ψυχές μας. Αποτελούν τα βασικά μέλη της ομάδας που απασχολούνται στην υπηρεσία του πλυντηρίου του Κέντρου.

Στα 27 χρόνια λειτουργία της, η υπηρεσία αυτή παραλαμβάνει καθημερινά άπλυτα ρούχα και τα παραδίδει καθαρά και φροντισμένα, με τα μέλη της ομάδας που τη συγκροτούν να αποτελούν κρίκους σε μια αλυσίδα ζωής και προσφοράς, την οποία εμπιστεύονται οι πολυάριθμοι πελάτες. Μάλιστα, ανάλογα με τις επιλογές των πελατών, οι εργαζόμενοι ακολουθούν την αντίστοιχη διαδικασία για το πλύσιμο, το στέγνωμα και το σιδέρωμα τόσο των ειδών ρουχισμού όσο και των σκεπασμάτων, των λευκών ειδών κ.ά.

«Το Πλυντήριο ξεκίνησε να λειτουργεί από το 1996 και διανύει τον 27ο χρόνο της ζωής του! Από το 2011 αποτελεί υπηρεσία του ΚΔΑΠ ΜΕΑ Συκεών των ατόμων με αναπηρίες και η πορεία του κρίνεται θετική με απτά αποτελέσματα», αναφέρει στο περιοδικό του Δήμου Νεάπολης-Συκεών «Εκτός των Τειχών» η προϊσταμένη Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης της ΚΕΥΝΣ Κατερίνα Ζαγρή, με τον πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Υπηρεσιών (ΚΕΥΝΣ) Δημήτρη Απατσίδη να σημειώνει πως η συνεργασία με τα άτομα με αναπηρία καθώς και τα αξιοθαύμαστα αποτελέσματα του Πλυντηρίου, «αποδεικνύουν ότι εφόσον υπάρχει η κατάλληλη στήριξη όλα είναι εφικτά».

«Μέλημά μας διαχρονικά ήταν η κοινωνική ένταξη και ψυχοκοινωνική στήριξη των ανθρώπων με αναπηρίες και των οικογενειών τους στο βαθμό που ως Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορούμε να παρέμβουμε, να διεκδικήσουμε και να διαμορφώσουμε συνθήκες συμπερίληψης και ισότητας για όλους τους δημότες και κατοίκους μας», τονίζει, από την πλευρά του, ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης.

Το Πλυντήριο της δομής ΚΔΑΠ ΜΕΑ-Συκεών προτιμούν επαγγελματίες αλλά και πολλοί ιδιώτες, τόσο κάτοικοι της περιοχής όσο και γειτονικών δήμων, που το εμπιστεύονται για τον καθαρισμό ιματισμού και λευκών ειδών. Μεταξύ των σταθερών πελατών του πλυντηρίου του ΚΔΑΠ ΜΕΑ εκτός από επιχειρήσεις του δήμου Νεάπολης-Συκεών και του Κέντρου είναι το παιδικό Κέντρο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και το Γυμναστήριο του ΑΠΘ.

Σε εξέλιξη η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα από τα λιμάνια της Αττικής

Σε εξέλιξη είναι από το πρωί στα λιμάνια της Αττικής η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα.

Από σήμερα, Μεγάλη Πέμπτη, αναμένεται να ξεκινήσει το μεγαλύτερο κύμα, με το Λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή να προχωρά σε μέτρα διευκόλυνσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και οχημάτων.

Το πρωί, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Ναυτιλίας Κώστα Κατσαφάδο και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχο Γεώργιο Αλεξανδράκη, βρέθηκε στην πύλη Ε-7 στο λιμάνι του Πειραιά κατά τον απόπλου του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου Blue star Delos που αναχώρησε για Πάρο-Νάξο-Θήρα με 2400 επιβάτες και 367 ΙΧ.

Ο υπουργός Ναυτιλίας σε δηλώσεις του τόνισε ότι έως σήμερα έχουν ελεγχθεί και επιθεωρηθεί όχι μόνο σε τακτικούς αλλά και έκτακτους ελέγχους όλα τα πλοία της ακτοπλοϊας. Πρόσθεσε ότι η ασφάλεια των δεκάδων χιλιάδων επιβατών αλλά και των πληρωμάτων είναι πάντα σταθερή μας προτεραιότητα.

Ο κ.Πλακιωτάκης ευχήθηκε καλό ταξίδι σε όλες και όλους, καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα.

Σημειώνεται ότι σήμερα Μ.Πέμπτη από τον Πειραιά αναμένεται να αναχωρήσουν 19 δρομολόγια πλοίων για Κυκλάδες, νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα και Κρήτη.

Χθες, Μ.Τετάρτη, από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 13 απόπλοι πλοίων, ενώ αναχώρησαν 15.372 επιβάτες. Για τα νησιά του Αργοσαρωνικού αναχώρησαν 29 πλοία με 5.718 επιβάτες. Από το λιμάνι της Ραφήνας πραγματοποιήθηκαν 12 απόπλοι πλοίων ενώ αναχώρησαν 5.221 επιβάτες ενώ από το Λαύριο 7 δρομολόγια με 1.655 επιβάτες.

Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι από τα λιμάνια της Αττικής σε 46 δρομολόγια από 13/04/2023 έως 16/4/2023 αναμένεται να ταξιδέψουν 37.093 επιβάτες και 5.592 Ι.Χ.

Σύμφωνα με πληροφορίες για τις Κυκλάδες η πληρότητα στα πλοία αγγίζει το 95% για σήμερα ενώ για τα Δωδεκάνησα υπάρχει πρόβλημα διαθεσιμότητας στις καμπίνες.Αυξημένη πληρότητα υπάρχει και για τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Twitter @epochtimesgreece

Νέες διπλωματικές επαφές της Σαουδικής Αραβίας με το Ιράν και τη Συρία

Αντιπροσωπεία του Ιράν και ο υπουργός Εξωτερικών της Συρίας επισκέφθηκαν χθες, Μ. Τετάρτη, τη Σαουδική Αραβία, για να συζητήσουν οι μεν την επαναφορά των διπλωματικών αποστολών της Ισλαμικής Δημοκρατίας στο βασίλειο των σουνιτών και οι δε για την αναθέρμανση των σχέσεων και της συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών.

Η επίσκεψη της ιρανικής αντιπροσωπείας έγινε μερικές ημέρες μετά την ιστορική συνάντηση στο Πεκίνο των υπουργών Εξωτερικών των δυο χωρών, οι οποίες είχαν διακόψει τις σχέσεις τους το 2016.

Αυτή του Σύρου υπουργού Εξωτερικών Φαϊσάλ Μέκνταντ έγινε εν όψει της συνάντησης, που θα γίνει αύριο Μ. Παρασκευή στη Σαουδική Αραβία, αξιωματούχων εννιά χωρών της περιφέρειας για να εξεταστεί η πιθανή επιστροφή της Δαμασκού στον Αραβικό Σύνδεσμο, η προσεχής σύνοδος του οποίου θα διεξαχθεί την 19η Μαΐου στο βασίλειο.

Ο πρίγκιπας Φαϊσάλ μπιν Φαρχάν αλ Σαούντ και ο κ. Μέκνταντ συζήτησαν «απαραίτητα μέτρα» προκειμένου υπάρξει «πλήρης πολιτική ρύθμιση της συριακής κρίσης», σύμφωνα με δελτίο Τύπου που έδωσαν στη δημοσιότητα οι υπηρεσίες του Σαουδάραβα ΥΠΕΞ.

Σκοπός είναι να υπάρξει «εθνική συμφιλίωση» στη Συρία, που θα επιτρέψει στη χώρα να ανακτήσει τη θέση της και τον «φυσικό της ρόλο» στον αραβικό κόσμο, ρόλο που έχασε όταν ξέσπασε εμφύλιος πόλεμος το 2011 και περιθωριοποιήθηκε από τον υπόλοιπο αραβικό κόσμο.

Ολοένα και περισσότερες αραβικές χώρες τάσσονται πλέον υπέρ της επανένταξης της Συρίας στα περιφερειακά φόρα, έπειτα από χρόνια σχεδόν πλήρους διεθνούς απομόνωσης της κυβέρνησης του Μπασάρ αλ Άσαντ, εξαιτίας της αιματηρής καταστολής του λαϊκού ξεσηκωμού του 2011 που μεταμορφώθηκε σε εμφύλια σύρραξη κι έπειτα σε έναν όλο και πιο περίπλοκο πόλεμο, με την εμπλοκή τζιχαντιστικών οργανώσεων και αρκετών ξένων δυνάμεων.

«Ιρανοί και Σύροι στη Σαουδική Αραβία την ίδια ημέρα. Είναι εντελώς τρελό, θα ήταν αδιανόητο πριν από μόλις μερικούς μήνες», σχολίασε χαρακτηριστικά Άραβας διπλωμάτης που υπηρετεί στο Ριάντ.

Ριάντ και Τεχεράνη σύναψαν πρόσφατα συμφωνία, με τη μεσολάβηση της Κίνας, για την αποκατάσταση των διπλωματικών σχέσεών τους. Αναμένεται να ανοίξουν ξανά πρεσβείες και προξενεία μέχρι τα μέσα Μαΐου και να θέσουν σε εφαρμογή συμφωνίες οικονομικής συνεργασίας και ασφάλειας που είχαν υπογραφτεί πριν από είκοσι και πλέον χρόνια.

Η ιρανική αντιπροσωπεία έφθασε στη σαουδαραβική πρωτεύουσα χθες για να λάβει τα «απαραίτητα μέτρα ώστε να λειτουργήσουν η πρεσβεία και το γενικό προξενείο στο Ριάντ και στην Τζέντα και να αποκατασταθεί η δραστηριότητα του μόνιμου αντιπροσώπου του Ιράν στον Οργανισμό Ισλαμικής Συνεργασίας», συνόψισε ο εκπρόσωπος της ιρανικής διπλωματίας Νάσερ Κανάνι.

Ριάντ και Τεχεράνη, μεγάλες δυνάμεις στη Μέση Ανατολή, διέκοψαν τις σχέσεις τους έπειτα από επιθέσεις σε σαουδαραβικές διπλωματικές αποστολές στην ιρανική επικράτεια από διαδηλωτές που κατήγγειλαν την εκτέλεση στη Σαουδική Αραβία σιίτη ηγέτη.

Το Σάββατο, σαουδαραβική αντιπροσωπεία μετέβη στην Τεχεράνη, για να συζητήσει το άνοιγμα εκ νέου της διπλωματικής αποστολής του βασιλείου στην Ισλαμική Δημοκρατία.

Ο κ. Κανάνι διευκρίνισε πως η «τεχνική αντιπροσωπεία» της Σαουδικής Αραβίας θα αναχωρήσει σήμερα Μ. Πέμπτη για την Ματσχάντ, τη δεύτερη μεγαλύτερη ιρανική πόλη.

Την περασμένη εβδομάδα οι υπουργοί Εξωτερικών των δυο κρατών, ο πρίγκιπας Φαϊσάλ μπιν Φαρχάν και ο Χουσέιν Αμιραμπντολαχιάν, συζήτησαν στο Πεκίνο για την εφαρμογή της συμφωνίας αποκατάστασης των διμερών σχέσεων που κλείστηκε τη 10η Μαρτίου.

Η αναθέρμανση των σχέσεων αναμένεται να επισφραγιστεί με επίσκεψη του ιρανού προέδρου Εμπραχίμ Ραϊσί στο Ριάντ κατόπιν πρόσκλησης του βασιλιά Σαλμάν της Σαουδικής Αραβίας, που προβλέπεται να γίνει μετά το Ραμαζάνι, στα τέλη Απριλίου.

Από την ισλαμική επανάσταση του 1979 στο Ιράν, οι σχέσεις των δυο κρατών χαρακτηρίζονταν από εχθρότητα· έπαιρναν συχνά διαμετρικά αντίθετες θέσεις στις περιφερειακές υποθέσεις και υποστήριζαν αντίπαλα στρατόπεδα – στη Συρία, στον Λίβανο, στην Υεμένη…

Η επαναπροσέγγιση είναι ικανή να αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή, ακόμα περισσότερο καθώς συμπίπτει με την αναθέρμανση των σχέσεων ανάμεσα στο Ριάντ και τη Δαμασκό.

Το σουνιτικό βασίλειο είχε διακόψει τις σχέσεις του με την Αραβική Δημοκρατία το 2012. Το Ριάντ υποστήριζε ανοικτά τους αντάρτες στην αρχή της σύγκρουσης.

Ωστόσο μετά τον σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου, που προκάλεσε τεράστια καταστροφή και στοίχισε τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους στη νότια Τουρκία και σε τομείς της γειτονικής Συρίας, το Ριάντ έστειλε βοήθεια στους πληγέντες – τόσο σε περιοχές υπό κυβερνητικό έλεγχο, όσο και σε περιοχές υπό τον έλεγχο ανταρτών.

Οι δυο χώρες έχουν αρχίσει επίσης συνομιλίες για να αποκατασταθούν οι προξενικές υπηρεσίες τους.

Ο πόλεμος στη Συρία στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον μισό εκατομμύριο ανθρώπους, μετέτρεψε κάπου έξι εκατομμύρια άλλους σε πρόσφυγες και κατέστρεψε μεγάλο μέρος των υποδομών της χώρας.

(πηγή; ΑΠΕ-ΜΠΕ)